چرا Chat GPT در پاسخ به بعضی سوالات مشکل دارد؟

به گزارش چای قند پهلو، ربات هوش مصنوعی ChatGPT در پاسخ به بعضی از سوالات ناتوان است که علت آن به اطلاعات محدود این ربات چت برمی شود.

چرا Chat GPT در پاسخ به بعضی سوالات مشکل دارد؟

به خبرنگاران، ممکن است ChatGBT بتواند همه کار ها را انجام دهد، اما نمی تواند اطلاعات جمع آوری کند؛ به عنوان مثال، در خصوص رقابت ایلان ماسک و مارک زاکربرگ، به احتمال زیاد پاسخی نخواهد داشت، زیرا چیزی در خصوص رویداد های اخیر نمی داند.

ربات چت فقط با اطلاعات مربوط به سال 2021 و قبل از آن تغذیه شده است؛ با این حال همه چیز کمی متفاوت خواهد بود، زیرا ChatGPT از نظر مرور وب بعضی از ارتقاء های عمده را دریافت نموده است و اگر بخواهید می تواند در وب جست وجو کند، اما باز مسئله ای وجود دارد.

شرکت OpenAI ویژگی تازهی را برای مشترکین ChatGPT Plus معرفی نموده است که به آن ها امکان می دهد با استفاده از برنامه ChatGPT وب را مرور نمایند.

با این حال، مزیت مرور وب محدود به استفاده از Bing به عنوان یک موتور جست وجو است که در آن کاربران می توانند از مرورگر برای دریافت پاسخ های جامع و بینش فعلی در خصوص رویداد ها و اطلاعات فراتر از داده های آموزشی اصلی مدل استفاده نمایند.

OpenAI در یک پست وبلاگ بیان کرد: برای امتحان، مرور وب را در بخش ویژگی های تازه تنظیمات برنامه فعال کنید، سپس GPT-4 را در مبدل فرم انتخاب کنید و پس از آن نیزBrowse with Bing را در منوی کشویی انتخاب کنید.

برای دسترسی به این ویژگی، کاربران می توانند به تنظیمات برنامه و به بخش ویژگی های تازه رفته، سپس می توانند GPT-4 را در تغییر فرم انتخاب و از بین گزینه های موجود روی Browse with Bing کلیک نمایند. این ویژگی مرورگر در نسخه iOS ChatGPT نیز موجود است.

OpenAI ادعا می نماید که این قابلیت مرور، به ویژه زمانی مفید است که کاربران در خصوص رویداد های جاری یا موضوعاتی که فراتر از اطلاعات ارائه شده در داده های آموزشی ChatGPT هستند سؤالاتی داشته باشند.

بدون فعال بودن این ویژگی، ChatGPT فقط اطلاعات موجود تا سال 2021 را ارائه خواهد نمود. ویژگی مرور در ابتدا به عنوان یک ویژگی که در وب ارائه می شد اعلام شد، اما اکنون در ChatGPT یکپارچه شده است.

این افزونه ارزش افزوده ای را به عنوان یک یاری نماینده به ChatGPT، به ویژه برای اهداف تحقیقاتی، ارائه خواهد نمود.

با این حال، بعضی از کاربران نگرانی هایی را در خصوص تصمیم محدود کردن قابلیت های جست وجوی ChatGPT به Bing مطرح نموده اند.

به نظر می رسد که این حرکتی است که به وسیله شراکت تجاری بین OpenAI و مایکروسافت راهنمایی می گردد، زیرا مایکروسافت اندازه زیادی پول در OpenAI سرمایه گذاری نموده است.

با این حال، بینگ در مقایسه با جایگزین هایی مانند گوگل، جامع ترین یا قابل اعتمادترین موتور جست وجو نیست.

نقدها قبلی از جانبداری بینگ به نتایج مربوط به مایکروسافت و نگرانی در خصوص وجود اطلاعات گمراه نماینده در نتایج جست وجوی آن وجود داشته است.

در حالی که مایکروسافت به کار بر روی بهبود الگوریتم های Bing ادامه می دهد، مشکل ویژگی مرور ChatGPT این است که کاربران هیچ گزینه دیگری برای موتور جست وجو برای تکیه کردن در زمانی که Bing کامل نیست، نخواهند داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1437

به "چرا Chat GPT در پاسخ به بعضی سوالات مشکل دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا Chat GPT در پاسخ به بعضی سوالات مشکل دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید