چگونه مقرون به صرفه به اصفهان سفر کنیم؟

به گزارش چای قند پهلو، شهر زیبای اصفهان به علت قدمت بالای تاریخی خود، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می نماید. اقامت در برترین هتل های اصفهان، گردش در طبیعت زیبای این شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری آن با هزینه کم، بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

چگونه مقرون به صرفه به اصفهان سفر کنیم؟

سفر مقرون به صرفه به اصفهان این امکان را به گردشگران می دهد تا مرکز هنر و فرهنگ ایران را چندین بار، مقصد سفر خود قرار دهند. آثار باقیمانده در اصفهان، یادگار دوران باشکوه صفویان است. بیشتر جاذبه های تاریخی و فرهنگی اصفهان، در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارند.

گردشگر های بسیاری از تمام نقاط جهان، به ایران سفر می کنند تا از جاذبه های تاریخی کشور در شهرهای مختلف، به خصوص شهر اصفهان بازدید کنند. بسیاری از گردشگران با قرار گرفتن در فضای عرفانی و باشکوه مسجد امام و زیر گنبد شیخ لطف الله، حس و حال دلنشینی را دریافت می کنند.

سفر مقرون به صرفه به اصفهان

در این مطلب راهنمای سفری مقرون به صرفه و مالی به شهر اصفهان ارائه شده، تا گردشگران بتوانند سفری خاطره انگیز و لذت بخش و همین طور کم هزینه را برای خود رقم بزنند.

مقرون به صرفه ترین زمان سفر به اصفهان

مقرون به صرفه ترین زمان سفر به اصفهان، هیچ گاه برترین زمان سفر به اصفهان نخواهد بود. زیرا برترین زمان سفر به اصفهان، پیک سفر به این شهر خواهد بود که گران ترین زمان سفر به اصفهان نیز می باشد.

برای یافتن مقرون به صرفه ترین زمان سفر به اصفهان، باید ابتدا شرایط آب و هوایی این شهر را آنالیز نمود. شهر اصفهان دارای آب و هوایی معتدل و خشک است که در تابستان هوا بسیار گرم و در زمستان هوای بسیار سردی دارد. در فصل بهار نیز، دارای آب و هوای معتدل و خشک می باشد.

گردشگران در فصل های مختلف، شاهد صحنه ها و طبیعت زیبای متفاوتی در این شهر خواهند بود. شهر اصفهان در فصل بهار و پاییز، آب و هوای مطبوع و مناسبی دارد که برترین فصل سفر به اصفهان می باشند. مسافران و گردشگران در فصل پاییز، برگ ریزان زیبا و خارق العاده ای را در پارک ها و خیابان های این شهر دیدن خواهند کرد.

اما برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان باید فصل های زمستان و تابستان را انتخاب نمود. افرادی که در نقاط سردسیر، زندگی می کنند، سفر زمستانی به این شهر سخت نخواهد بود. زیرا سرمای هوا در اصفهان، از شهرهایی مانند اردبیل، تبریز و کردستان کمتر است.

تعداد کمی از گردشگران، فصل زمستان و تابستان را برای سفر به اصفهان انتخاب می کنند؛ در نتیجه مسافر کمتری در این شهر وجود دارد. افرادی که این دو فصل را برای سفر انتخاب می کنند با شلوغی پیک سفر در نوروز و تعطیلی های رسمی روبرو نخواهند شد.

کم بودن مسافر در فصل های زمستان و تابستان، باعث ایجاد تورهای مقرون به صرفه قیمت، بلیط مقرون به صرفه هواپیما، تخفیفات استثنایی هتل ها و رستوران ها خواهد شد. گردشگرانی که گرمای هوای تابستان آنها را اذیت نمی نماید، می توانند سفر مقرون به صرفه قیمتی را در فصل تابستان برای خود تدارک ببینند.

راههای سفر مقرون به صرفه به اصفهان

مسافران از سه راه ریلی، جاده ای و هوایی به شهر اصفهان سفر می کنند. سفر هوایی، سریع ترین راه برای رسیدن به اصفهان است که البته گران ترین راه نیز می باشد. برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه به شهر زیبای اصفهان، می توان از دو حالت ریلی و جاده ای استفاده نمود. انتخاب اتوبوس و خودرو شخصی، می تواند تا حد زیادی در هزینه های سفر صرفه جویی کند.

سفر با هواپیما

مسیر تهران به اصفهان به وسیله هواپیما، حدود 45 دقیقه طول می کشد. کوتاه بودن مسیر هوایی باعث شده، برای سفرهای کاری و عجله ای، برترین گزینه باشد. با خرید بلیط های لحظه آخری و چاتری، می توان هزینه سفر هوایی به اصفهان را تا حدودی پایین آورد.

سفر با خودرو شخصی

برای سفر با خودرو شخصی، از تهران به اصفهان، سه مسیر متفاوت وجود دارد. مسیر قم به کاشان که حدود 4 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد. مسیر قم، سلفچگان و دلیجان که مانند مسیر قبلی حدود 4 ساعت و 56 دقیقه زمان می برد و مسیر اتوبان کرج به ساوه، که حدود 5 ساعت برای رسیدن به اصفهان طول می کشد.

از بین این سه مسیر، راه اول به خاطر عبور از شهر زیبای کاشان و کوتاه بودن مسیر، برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان با خودرو شخصی، توصیه می گردد.

سفر با اتوبوس

یکی از راه های سفر مالی به اصفهان، استفاده از اتوبوس می باشد که حدود 6 ساعت زمان می برد. البته دارای توقف های کوتاه میان راهی نیز می باشد.

سفر با قطار

گردشگران برای سفر با قطار، از تهران به اصفهان، حدود 9 ساعت در راه خواهند بود. اما ایمنی بیشتر، هزینه مناسب، عدم محدودیت باری و تجربه ای متفاوت در قطار، باعث شده افراد زیادی سفر ریلی را برای رسیدن به اصفهان انتخاب کنند.

بنابراین سفر مقرون به صرفه به اصفهان به ترتیب از راه های اتوبوس، خودرو شخصی و قطار میسر خواهد شد.

اقامت مقرون به صرفه در اصفهان

برای داشتن اقامت مقرون به صرفه در اصفهان، می توان هتل های یک ستاره و دو ستاره و همین طور هتل آپارتمان های مقرون به صرفه قیمت را انتخاب نمود. این هتل ها امکانات مناسبی را با هزینه کم، ارائه می دهند که برترین گزینه برای سفر مالی می باشند. زیرا بخش زیادی از هزینه های سفر مربوط به هزینه های اقامت در شهر مقصد می باشد.

برای سفر مقرون به صرفه می توان قبل از سفر، فهرستی از هتل های مقرون به صرفه اصفهان را تهیه نمود و با رزرو آنلاین، در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرد. با انتخاب مقرون به صرفه ترین زمان سفر به اصفهان، می توان از تخفیفات بسیار خوب هتل ها برخوردار شد و در برترین هتل های اصفهان با کمترین قیمت، اقامت نمود.

شهر اصفهان، بیش از 40 واحد اقامتی متنوع دارد. برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان بهتر است فصل زمستان و تابستان را انتخاب نمود. چراکه هزینه های اقامت، پایین تر از زمان های دیگر می باشد.

یکی دیگر از از عوامل موثر در کم کردن هزینه های سفر، توجه به موقعیت مکانی و دسترسی هتل به وسایل نقلیه عمومی و جاذبه های گردشگری آن، در هنگام رزرو هتل خواهد بود. در ادامه با هتل های مقرون به صرفه قیمت اصفهان آشنا خواهیم شد.

هتل های سه ستاره اصفهان

از هتل های 3 ستاره اصفهان می توان به هتل مانی اصفهان، هتل زنده رود اصفهان، هتل رامان اصفهان، هتل سپاهان اصفهان، هتل باران اصفهان، هتل صفوی اصفهان، هتل سنتی عتیق اصفهان، هتل زهره اصفهان، هتل خواجو اصفهان و... اشاره کرد که امکانات بسیار خوبی را نسبت به قیمت های مناسب خود ارائه می دهند.

هتل های دو ستاره اصفهان

انتخاب هتل های دوستاره، برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان، یک پیشنهاد ویژه می باشد. از هتل های دو ستاره اصفهان می توان هتل آپارتمان آرتیکان اصفهان، هتل ملک اصفهان، هتل آفتاب اصفهان، هتل ماهان اصفهان، هتل صبا اصفهان، هتل جمشید اصفهان و بسیاری هتل های دو ستاره دیگر را نام برد.

هتل های یک ستاره اصفهان

هتل آوات اصفهان، هتل سرای اردیبهشت اصفهان، هتل ویانا اصفهان، هتل ایران اصفهان، هتل ارکید اصفهان، هتل آپارتمان حکیم اصفهان، هتل پارس اصفهان، هتل پرشیا اصفهان و... جزء هتل های یک ستاره اصفهان می باشند که با کمترین قیمت، از امکانات ضروری مناسبی برای اقامت برخوردار هستند.

رستوران های مقرون به صرفه اصفهان

برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان می توان با بردن کنسرو، غذای روزانه خود را تهیه نمود. اما نمی توان از طعم غذاهای خوشمزه و محلی اصفهان گذشت. پیشنهاد می گردد حداقل با صرف یک وعده غذایی در رستوران های باکیفیت و مقرون به صرفه قیمت اصفهان، طعم لذیذ غذاهای سنتی این شهر را چشید.

از رستوران های مناسب می توان به رستوران کارن، رستوران پرسپولیس، رستوران یلدا، سلف سرویس هتل عالی قاپو، رستوران و کافی شاپ بام شهر اصفهان، کافه رستوران بارمانی و... اشاره کرد.

جاهای دیدنی و گردشگری مقرون به صرفه اصفهان

شهر اصفهان جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری دارد که هرساله گردشگر ها و گردشگران زیادی را به این شهر جذب می نماید. کویر مرنجاب در شهرستان آران و بیدگل از مکان های طبیعی و گردشگری اصفهان به شمار می رود.

از دیگر جاذبه های طبیعی اصفهان می توان به منطقه حفاظت شده گلستان کوه، پارک ملی کلاه قاضی، چشمه و آبشار لادر، آبشار نیاسر، آبشار طامه، غار پریان، کویر ورزنه و آبشار آب ملخ اشاره کرد. اما جاذبه های تاریخی این شهر معروفیت بسیاری داشته که گردشگر ها و گردشگران را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می کشد.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان اصفهان، دومین میدان بزرگ جهان است که گشت و گذار در آن، یکی از زیباترین خاطرات سفر مقرون به صرفه به اصفهان خواهد بود. درشکه سواری در دور این میدان، یکی از لذت بخش ترین تجربه های سفر به اصفهان است. میدان نقش جهان دارای بخش های مختلفی ازجمله مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و عمارت عالی قاپو می باشد.

مسجد جامع اصفهان

قدمت مسجد جامع اصفهان مربوط به قرن دوم هجری بوده که به عنوان اولین مسجد اسلامی در ایران شناخته می گردد. این مسجد به نام مسجد عتیق و مسجد آدینه نیز مشهور است.

معماری اولیه مسجد جامع اصفهان به سبک عربی بوده که بعدها به وسیله سلجوقیان به مسجدی چهارایوانی تبدیل شده است. هر یک از قسمت های این مسجد در دوره های مختلف تاریخی، تکمیل شد.

پل خواجو

پل خواجو در دوره شاه عباس صفوی، برروی رودخانه زاینده رود ساخته شد. در میان این پل، ساختمانی به نام بیگلربیگی وجود دارد که مکانی برای اقامت موقت شاه عباس و خاندان او بوده است. بازدید از این پل، یکی از برنامه های مناسب در سفر مقرون به صرفه به اصفهان خواهد بود.

سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان با 33 دهانه و طول 295 متر، به عنوان طولانی ترین پل اصفهان، می باشد. این پل در دوران صفویه به دستور الله وردی خان، برروی زاینده رود ساخته شد که یکی از پیشرفته ترین و هوشمندانه ترین پل های جهان است.

منار جنبان

بنای تاریخی منارجنبان اصفهان، دارای دو مناره است که قابلیت تکان خوردن دارند. با تکان دادن یک مناره، مناره دیگر نیز تکان می خورد.

عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو از لحاظ معماری در ایران، یکی از بناهای باشکوه و مهم تاریخی است که قدمت آن مربوط به قرن یازدهم هجری می باشد.

موزه کلیسای وانک

قدمت این موزه، مربوط به یک قرن پیش است. در موزه کلیسای وانک، اشیاء تاریخی و کتب قدیمی نفیس نگهداری می گردد. اشیاء تاریخی همانند آثار فلزی، تابلوهای گچبری و نقاشی، آثار چوبی و ظروف چینی و سفالی، در این موزه مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

موزه موسیقی

موزه موسیقی یکی از جاذبه های دیدنی اصفهان است که در محله جلفا قرار گرفته است. در این موزه، حدود 300 آلات موسیقی برای دیدنی علاقه مندان، به نمایش درآمده است. در سفر مقرون به صرفه به اصفهان، می توان از این موزه بازدید نمود.

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت، یکی از مکان های تاریخی اصفهان است که قدمت آن مربوط به حکومت شاه سلیمان صفوی می باشد. این کاخ تاریخی دو طبقه، به سبک معماری اصیل اصفهان، ساخته شده است. این بنا به نام کاخ عالم نیز مشهور بوده که از نظر تزئینات داخلی، یکی از بناهای منحصر به فرد دوره صفویه می باشد.

آتشگاه اصفهان

این آتشگاه در قسمت غرب اصفهان، برروی کوهی قرار گرفته است. گردشگران برای بازدید از این آتشگاه، احتیاج به کوهپیمایی دارند. قدمت این آتشگاه مربوط به دوره قباد ساسانی است که جزء آثار باستانی ایران می باشد.

کوه صفه

کوه صفه، کوهی دیدنی و باصفا است که در جنوب غربی اصفهان قرار گرفته است. این کوه دارای 2257 متر، طول می باشد که چشمه های زیبایی به نام چشمه درویش و چشمه گل زرد و بعلاوه قلعه ای تاریخی به نام دز یا دیو در دامنه این کوه وجود دارد.

سرگرمیات مقرون به صرفه در اصفهان

برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان، باید هزینه های مربوط به خوش گذرانی و سرگرمی خود را مدیریت کرد. پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان، آکواریوم اصفهان، باغ گل ها، تله سیژ اصفهان، موزه موسیقی، بازدید از شهر رویاها، مراکز بازی و گشت و گذار در میدان نقش جهان، از سرگرمیات مقرون به صرفه در اصفهان به شمار می آیند.

مراکز خرید مقرون به صرفه قیمت در اصفهان

شهر اصفهان دارای مراکز خرید لوکس و بازارهای سنتی است که هر کدام هواداران مخصوص به خود را دارند. برای سفر مقرون به صرفه به اصفهان، بهتر است گردشگران سوغات خود را از مراکز خریدی تهیه کنند که قیمت های مناسبی دارند.

بازار نقش جهان یکی از مراکز خریدی است که می توان سوغات اصفهان را از آنجا تهیه نمود. این بازار در کنار میدان نقش جهان قرار گرفته است و یکی از جاذبه های زیبای گردشگری به شمار می رود.

از دیگر مراکز خرید با قیمت مناسب در این شهر، می توان به بازار هنر اصفهان، مرکز خرید ارکیده، بازار بزرگ حکیم، مرکز خرید مهرسان و مرکز خرید ارگ جهان نما اشاره کرد.

سخن پایانی

برای داشتن یک سفر مقرون به صرفه به اصفهان و سایر شهرهای گردشگری ایران، می توان با رزرو هتل در وب سایت ایران هتل آنلاین، اقامتی دلپذیر و کم هزینه ای را رقم زد. اکنون با مطالعه این مطلب، می توان یک سفر خاطره انگیز با کلی خوش گذرانی را برای خود برنامه ریزی نمود.

منبع: چمدان
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1470

به "چگونه مقرون به صرفه به اصفهان سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مقرون به صرفه به اصفهان سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید