کرونا مهمان قدیمی اروپا، ردپای شیوع این ویروس به سال2019 رسید

به گزارش چای قند پهلو، آنالیز های جدید نشان می دهد که ویروس کرونا از مارس 2019 در اسپانیا وجود داشته است.

کرونا مهمان قدیمی اروپا، ردپای شیوع این ویروس به سال2019 رسید

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم،فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از ساینس الرت، براساس نتایج مطالعات اخیر، ویروس کرونا یا SARS-CoV-2 از دسامبر 2019 در ایتالیا در گردش بوده است. محققان دانشگاه بارسلونا با آزمایش نمونه های فاضلاب که در تاریخ 12 مارس 2019 برداشته شده بود، آثاری از ویروس کرونا در آنها پیدا کردند.

نتایج این مطالعه در حال آنالیز توسط متخصصان است تا آماده انتشار در ژورنال علمی گردد. براساس یافته های جدید، ویروس SARS-CoV-2 در مدفوع افراد آلوده به این ویروس پیدا شده است. این ویروس پس از ورود به بدن به سوی دستگاه گوارش می رود و باعث بروز علائم گوارشی می گردد. در فرایند هضم و دفع، ویروس کرونا لایه پروتئینی بیرونی خود را از دست می دهد اما قطعاتی از مواد ژنتیکی یا RNA ویروسی در مدفوع فرد باقی می ماند.

نمونه برداری از فاضلاب و کشف RNA ویروسی در آن، یکی از راه هایی ردیابی ویروس کروناست. با استفاده از این روش می توان منطقه شیوع را 10 روز جلوتر پیش بینی کرد. بنابراین بسیاری از کشورها آغاز به آنالیز فاضلاب ها نموده تا آثاری از کرونا را پیدا نمایند. دانشمندان دانشگاه بارسلونا در مطالعه اخیر در حال آنالیز نمونه های ژانویه 2018 تا دسامبر 2019 بودند که آثاری از ویروس کرونا در نمونه مارس 2019 پیدا کردند.

RNA ویروس کرونا همچنین در نمونه 15 ژانویه 2020، 41 روز پیش از تأیید نخستین بیمار مبتلا به کرونا در اسپانیا، پیدا شد. تمامی نمونه های قبل از 15 ژانویه منفی بودند به جز نمونه 12 مارس 2019 که تست PCR ویروس کرونای آن مثبت بوده است. PCR روشی استاندارد برای تشخیص بیماری کرونا در فرد است.

SARS-CoV-2 همان ویروس کرونا یا کووید-19 است، عدد 19 اشاره به سال شیوع گسترده این ویروس در دنیا دارد. کووید-19 برای نخستین بار در دسامبر 2019 در چین گسترش پیدا کرد.

4021/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 272

به "کرونا مهمان قدیمی اروپا، ردپای شیوع این ویروس به سال2019 رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا مهمان قدیمی اروپا، ردپای شیوع این ویروس به سال2019 رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید