کم تمرکزی در بچه ها را چگونه درمان کنیم؟

به گزارش چای قند پهلو، باشگاه خبرنگاران/ مهدی بیگلرخانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص طب سنتی، درباره کم تمرکزی در بچه ها اظهار کرد: بیش فعالی و کم تمرکزی نوعی اختلال رفتاری و رشدی بوده که در آن فرد بیمار از فعالیت بدنی غیرمعمول یا بیش از حد طبیعی برخوردار است؛ دقت و تمرکز فرد مبتلا بر یک موضوع کاهش پیدا می کند و همین امر موجب خلل دریادگیری او می شود.

کم تمرکزی در بچه ها را چگونه درمان کنیم؟

او گفت: باید توجه داشته باشید که اختلال بیش فعالی در برخی بیماران پس از دوران کودکی در بزرگسالی هم ادامه پیدا خواهد کرد. ممکن است گاهی با فعالیت های بی مورد ، تمرکز کم یا بیش از حد آنها روبرو شوید.

بیگلرخانی بیان کرد: برای پیشگیری این نوع عارضه می توان از طب سنتی که منافاتی با طب علمی نداشته باشد استفاده کرد؛ مصرف غذا های خاص و میوه هایی که با گرمی و خشکی بدن و مغز سازگاری دارند برای این مشکل کمک کننده است؛ غذا هایی مثل سوپ جو، شیربرنج، خورش آلو، ماست، دوغ و میوه و سبزیجاتی مانند کاهو، خیار، هندوانه، کدوی خورشی ، کدو تنبل، تمبرهندی، زرشک، مرکبات شیرین توصیه می شود.

او شرح داد: برای برخی دیگر هم می توان از رژیم هایی که اصطلاحا ایجاد ارخاء (رخوت) یعنی حس کندی ایجاد می کنند بهره برد تا از شدت فعالیت و پر تحرکی افراد تا حدی کم کنند؛ نمونه ای از این غذاها مانند حلیم، آش رشته، ماکارونی، تخم مرغ آب پز، ماهی، کله پاچه و گوشت های با هضم سنگین مثل گوشت گاو، شتر و شتر مرغ است.

بیگلرخانی گفت: همچنین باید این بیماران از ادویه جات، غذا ها، میوه جات گرم، خشک و از همه مهم تر تنقلاتی که دارای رنگ های مصنوعی مانند شکلات، کاکائو، اسمارتیز و پفک هستند پرهیز کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 126

به "کم تمرکزی در بچه ها را چگونه درمان کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم تمرکزی در بچه ها را چگونه درمان کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید