8 مورد از بهترین سوغات کشور مالزی

به گزارش چای قند پهلو، مالزی دارای سوغات بسیار متنوعی از لباس های محلی گرفته تا لوازم الکترونیک است که می تواند باعث رضایت گردشگران مختلف در هنگام خرید گردد.

8 مورد از بهترین سوغات کشور مالزی

مالزی یکی از جذاب ترین کشورهای جنوب شرقیآسیا است، که به سرعت درحال توسعه است و به زودی به یکی از قطب های مالی دنیایتبدیل خواهد شد. صنعت گردشگری در این کشور نیز به خوبی رشد نموده و در حال جذب دنیاگرد هایمختلف از تمام دنیا است. در مالزی مکان های زیادی برای دیدن وجود دارد که از جمله آن هامی توان به جزیره پنانگ، لنکاوی، تیوان، برج های دوقلو پتروناس، آلواریومکوالالامپور، پارک آبی سان وی، باغ ارکیده و ده ها جاذبه گردشگری دیگر است که می توانیداز آن ها دیدن کنید.

مالزی دارای آب و هوای استوای است و معمولاًدر اینجا باران می بارد. میزان رطوبت هوا نیز به 80% می رسد و درجه حرارت آن معمولاًبین 22 تا 33 درجه سانتی گراد متغیر است. برای ما ایرانیان که به چنین آب و هوایعادت نداریم بهترین ماه سفر به این کشور بین ماه های ژانویه و فوریه است.خوشبختانه فعلاً ایرانیان برای ورود به مالزی نیازمند به دریافت ویزا نیستند و پس از سفر به این کشور در همان فرودگاه اجازهورود به شما داده می گردد، البته چند سال پیش با پاسپورت ایرانی می توانستید حدود 3ماه در مالزی بمانید که به تازگی این زمان به 2 هفته کاهش یافته است. برای رفتن بهاین کشور نیز می توانید از پروازهای مستقیم تهران-کوآلالامپور که توسط ایرلاین هایمختلفی از جمله ایران ایر، ماهان و ایرآسیا انجام می گردد بهره ببرید. در مالزی صنایع دستیو خوراکی ها خوشمزه فراوانی وجود دارد که ما قصد داریم با معرفی آن ها به شما کمککنیم تا بتوانید بهترین سوغات را از این کشور تهیه کنید.

1. پارچه

یکی از معروف ترین سوغاتی های مالزی پارچه است، اینپارچه های رنگارنگ که هرکدام دارای نقش و نگار خاص این منطقه هستند در مدل های مختلفیبه نام سانگ، کومبائو و باتیک در فروشگاه های مالزی یافت می شوند. معروف ترین این پارچه ها باتیک است کهقدمتی در حدود 2000 سال دارد و شهرت خود را از نقش های زیبای چاپ شده روی این نوعپارچه گرفته است. از باتیک در مالزی به عنوان لباس مذهبی، لباس رسمی و در خانه هابه عنوان پرده و رومیزی استفاده می گردد .

2. پوشاک، زیورآلات و لوازم آرایشی

شما در مالزی به معتبرترین مراکز خرید که میزباننمایندگی های واقعی برندهای عظیم دنیا هستند دست خواهید یافت و می توانید با خیالراحت از آنها خرید کنید. برای اینکار باید به مال های عظیم شهر کوآلالامپور مراجعهکنید. خوشبختانه قیمت این محصولات در مالزی مناسب است و می توانید از برند موردعلاقه خود یک کالای اصل را خریداری کنید.

3. محصولات دیجیتال

خرید محصولات دیجیتال نیز در مالزی کاملا بهصرفه است، شما در اینجا می توانید اقلامی چون تلفن همراه، دوربین، لپتاپ، تبلیت وسایر وسایل جانبی این محصولات را تهیه کنید.

4. پیوتر

پیوتر نوعی فلز خاص است که در صنایع دستی اینکشور صندلی ویژه ای دارد. از این فلز برای تهیه ظروف مختلفی استفاده می گردد وهنرمندان این کشور آثار هنری زیبا و کاربردی خلق می نمایند.

5. گیره مو

گیره مو یکی از وسایلی است که در فرهنگ زنان شرقآسیا صندلی خاصی دارد و احتمالا انواع مختلف آن را در فیلم های آسیایی دیده اید. این گیره مو که با نام کوکوسانگول درمالزی شناخته می گردد معمولا از جنس فلزات گرانب ها تهیه شده و می تواند یک سوغاتیجذاب برای بانوان محترم باشد.

6. لباس سنتی مالزی

بنظر من یکی از بهترین سوغاتی که می توانید از هرکشور تهیه کنید، لباس سنتی آنجاست. لباس سنتی مردم مالزی باجوکبایا نام دارد وبیشتر توسط بانوان مالایی پوشیده می گردد. این لباس را می توانید در مدل های مختلف ازبیشتر فروشگاه های لباس این کشور تهیه کنید.

7. مروارید

بخاطر وجود مروارید های زیادی که در دریاهایاطراف مالزی یافت می گردد، این محصول به یکی از اصلی ترین سوغات این کشور تبدیل شدهاست. شما می توانید با خرید، گوشواره، دست بند و گردنبندهای مرواریدی این سوغاتگرانبها را به کشور خود ببرید.

8. نماد مالزی

هرکشوری در پایتخت خود دارای نمادهای است کهمعمولا روی آنها مانور تبلیغاتی زیادی را انجام میدهد. در مالزی برج های بلند ودوقلوی پتروناس وجود دارد که نماد اصلی این کشور محسوب می گردد و شما با خرید مدل هایکوچک آن، میتوانید بهترین نشانه از سفر به مالزی را به منزل خود ببرید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 552

به "8 مورد از بهترین سوغات کشور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از بهترین سوغات کشور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید