تور استرالیا: آب و هوای استرالیا

به گزارش چای قند پهلو، استرالیا کشور بزرگی که در منطقه ها مختلف آن آب و هوای متفاوتی وجود دارد. کشوری با بیش از 7.5 میلیون کیلومتر مربع که بعضی قسمت های آن آب و هوایی تقریبا خشک و نیمه بیابانی و قسمت های شمال کشور آب و هوایی استوایی دارد. به طور کلی باید بدانید که استرالیا کشور گرمی است که در طول سال به طور میانگین آفتاب بیش از 3000 ساعت می تابد و جالب است بدانید که این کشور به علت قرار گرفتن در نیمکره جنوبی فصل هایی معکوس با سایر کشور ها دارد و درست در زمانی که در منطقه ها دیگر زمستان و تعطیلات کریسمس است در استرالیا هوا گرم و تابستانی است در واقع تابستان های این کشور از ماه های دسامبر تا مارس و زمستان ها از ژوئن تا آگوست اتفاق می افتد. همین موضوع باعث شده تا استرالیا به کشوری متفاوت با سایر کشور ها تبدیل گردد و از نظر آب و هوایی شرایط منحصر به فرد و شگفت انگیزی را تجربه کند. این کشور با بیابان ها بزرگ، جنگل های انبوه و کوه هایی که قله های آن از برف پوشیده شده تنوع بی نظیری از گیاهان و جانوارن را در خود جای داده و وارونه بودن فصل ها در این کشور باعث شده تا استرالیا به کشوری خاص و توریسی تبدیل گردد.

تور استرالیا: آب و هوای استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

باید بدانید که منطقه ها جنوبی استرالیا عموما گرم تر هستند و میانگین دمای روز ها در تابستان از 25 تا 30 درجه سانتیگراد و دمای زمستان هم بین 5 تا 10 درجه سانتیگراد است. در ارتفاعات این کشور زمستان ها به شدت هوا سرد و است و هر ساله برف قله های بلند این کشور را سفید و یکدست می نماید. در قسمت های مرکزی کشور و در منطقه ها بیابانی گاهی اوقات دمای هوا به بیش از 50 درجه سانتیگراد می رسد. بیشترین بارندگی در این کشور در سواحل شمال شرقی اتفاق می افتد میانگین سالانه آن حدود 100 اینچ است.

برخلاف اعتقاد بیشتر مردم استرالیا کشور گرم و خشکی نیست و در 8 استان مختلف آن آب و هوای فوق العاده متفاوتی وجود دارد. ممکن است در یک منطقه بتوانید کنار ساحل و زیر نور آفتاب ساعت ها دراز بکشید و لذت ببرید و در منطقه ای دیگر آب و هوایی سرد و کوهستانی را تجربه کنید و یا دور از هر گونه دریا در منطقه ای گرم و خشک و بیابانی قرار بگیرید.

در منطقه ها گرمسیری شمال استرالیا معمولا دو فصل بارانی و خشک وجود دارد که از نوامبر تا اوریل فصل بارانی و بین می تا اکتبر هم فصل خشک اتفاق می افتد.

اگر به آب و هوای گرم علاقه دارید باید به شمال استرالیا و سه استان استرالیای غربی، قلمرو شمالی و Queensland بروید و اگر ترجیح می دهید دمای هوا کمی ملایم تر باشد می توانید به استان های ویکتوریا، تاسمانی و استرالیای جنوبی بروید و هوای خنک تری را تجربه کنید. در واقع اینکه در هر زمان از سال در این کشور چه آب و هوایی دارد، دقیقا به این موضوع بستگی دارد که شما کدام منطقه و شهر را برای سفرتان انتخاب می کنید. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم اطلاعات کامل تری در خصوص آب و هوای استرالیا و برترین زمان برای سفر به این کشور منحصر به فرد آشنا شوید.

استرالیا را می توان از لحاظ آب و هوایی به 6 منطقه مختلف تقسیم کرد. بخش های شمالی با آب و هوای گرمسیری با میانگین دمای 18 درجه سانتیگراد در زمستان، منطقه ها سواحل غربی کشور با آب و هوای نیمه گرمسیری و میانه دمای سالانه 18 درجه سانتیگراد، منطقه ها مرکزی با آب و هوای کویری که خشک ترین شرای را در بین همه بخش های کشور دارد و ماینگین دمای سالانه آن بیش از 18 درجه سانتیگراد است. بخش های جنوبی کشور هم آب و هوایی سرد دارد و منطقه ها ساحلی جنوب شرقی هم آب و هوایی کوهستانی دارند که در منطقه ها اراف ملبورن بالاترین دمای ان تا 22 درجه سانتیگراد برآورد می گردد که سرد ترین دمای آن منفی 3 درجه تا 18 درجه است و بیشتر از 4 ماه در سال دمای هوای آن بیشتر از 10 درجه می گردد.

زمستان (تابستان های استرالیا)

شاید باورش سخت باشد که در زمانی که همه اروپا سرد ترین هوای ممکن را تجربه می نماید، استرالیا هوایی گرم و خشک داشته باشد. پس زمانی که صحبت از تابستان های استرالیا می کنید باید فصل زمستان را برای این سفر انتخاب کنید. سیدنی و ملبورن معمولا برترین مقاصد تابستانی استرالیا هستند و فستیوال های مجذوب کنندهی در هر دوی این شهر ها برگزار می گردد. جشن سال و نو و کریسمس در این فصل با تمام جهان فرق دارد و درست وسط تابستان تمام کشور رنگ و بویی متفاوت به خود می گیرد. در ماه فوریه در سیدنی معمولا باران های ملایمی می بارد و بیشتر اوقات این باران ها انقدر زیاد نیست که اذیت نماینده باشد. منطقه ها نزدیک به بیابان ها معمولا تابستان های گرم تری را تا 40 درجه سانتیگراد تجربه می نماید و از ماه نوامبر معمولا شهر های جنوبی کشور گردشگری تر و شلوغ تر می گردد.

بهار (پاییز در استرالیا)

استرالیا در بهار، پاییز را تجربه می نماید. بین ماه های مارچ و می که طبیعت در همه جنگل ها، پارک ها و چشم انداز های آن رنگی طلایی به خود می گیرد و درختان نارنجی رنگ جلوه فوق العاده ای به جای جای آن می دهد. در این فصل در استرالیا می توانید در جشنواره های مختلف سنتی غذا و نوشیدنی شرکت کنید و از اوج شادی و هیجان در کنار غذاهایی خوشمزه و هوایی مطبوع لذت ببرید. در این فصل هنوز در قسمت های ساحلی شرق کشور هوا آفتابی است و هوا شرایط مطبوعی دارد و از آن جایی که هنوز تعداد گردشگر ها زیاد نیست معمولا هزینه ها هم پایین تر و شلوغی ها هم نسبت به تابستان کمتر است.

تابستان (زمستان در استرالیا)

زمستان زمان فوق العاده ای برای سفر به استرالیا محسوب می گردد. در این فصل که بین ماه های ژوئن تا آگوست است می توانید تجربه های متفاوتی را در استرالیا به دست آورید. در قست های جنوبی کشور مخصوصا در ملبورن و آدلاید زمستان ها شلوغ تر است و گردشگر های بیشتری به آن سفر می نمایند. هوا کمی سرد و خنک است و زمان خوبی برای بازدید از نمایشگاه ها، موزه ها و تئاتر هاست. در آدلاید هم فستیوال های مهیج و مجذوب کنندهی برگزار می گردد که می تواند لذت این سفر را برایتان دو چندان کند. در سیدنی می توانید فستیوال های موسیقی را از نزدیک ببنید و از تماشای هنرنمایی نور در سطح شهر لذت ببرید. فقط بهتره با خودتان لباس گرم داشته باشید تا برای ساعت ها قدم زدن در بازار ها و تماشای رنگ های این شهر آماده باشید. اگر هم به تفریحات زمستانی علاقه دارید بهتر است سری به ارتفاعات استرالیا و استان ویکتوریا بزنید و از اسکی در این کوه ها لذت ببرید.

پاییز (بهار در استرالیا)

بهار در استرالیا از سپتامبر تا نوامبر اتفاق می افتد و همه خصوصیات 3 فصل دیگر را در خودش جای داده است. در این فصل می توانید زمانی را در کنار ساحل سپری کنید و یا به جزیره کانگرو و یا به تماشای شکوفه های شگفت انگیز بپردازید. بهار شباهت زیادی هم به پاییز دارد، هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. ولی طبیعت آغاز به سبز شدن و زیبا شدن می نماید و به همین علت یکی از دیدنی ترین فصل های استرالیا محسوب می گردد.

برترین زمان سفر به استرالیا

همه فصل ها در استرالیا می تواند فصل مجذوب کننده و مناسبی برای سفر باشد. بهار و پاییز معمولا هوای دلپذیری دارد و تابستان ها گرم و زمستان ها سرد و ملایم است. به طور کلی هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم. این موضوع می تواند وابسته به سلیقه و بودجه شما در این سفر باشد. به طور کلی بهار فصل فوق العاده ای برای سفر به استرالیاست که از سپتامبر تا نوامبر است و پییز هم می تواند گزینه مناسبی برای کسانی که دوست دارند در زمانی خلوت تر با هوایی مطبوع سفر نمایند. تابستان ها معمولا شلوغ ترند و تعطیلی مدارس و کریسمس نیز در کنار آن موجب تردد بیشتر گردشگر ها می گردد. اگر می خواهید به قسمت های شمالی کشور سفر کنید بهار زمان مناسبی است ولی قسمت های جنوبی معمولا پاییز زمان مناسب تری محسوب می گردد.

منبع: گردگرد
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1178

به "تور استرالیا: آب و هوای استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: آب و هوای استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید