تور استرالیا: راهنمای سفر به بریزبن در استرالیا

به گزارش چای قند پهلو، راهنمای مسافرتی به بریزبن | Travel Guide To Brisbane

شهر بریزبن بعد از ملبورن و سیدنی یکی از بی نظیرترین شهرهای کشور استرالیا است که به علت داشتن جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای منحصر به فرد معروف است و می توانید از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی در اطراف این شهر لذت ببرید. در بریزبین، مردم اغلب در طول هفته کار می نمایند و آخر هفته ها را برای سرگرمی و استراحت کنار ساحل می گذرانند. با توجه به این اغلب گردشگران ملبورن و سیدنی را برای گردشگری انتخاب می نمایند اما خود استرالیایی ها شهر بریزبن را برای سرگرمی و استراحت خودشان انتخاب می نمایند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بریزبن خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور استرالیا همراهی کنید.

تور استرالیا: راهنمای سفر به بریزبن در استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | مراکز خرید | راهنمای سفارت استرالیا | بایدها و نبایدها در بریزبن

موقعیت جغرافیایی بریزبن

شهر بریزبن سومین شهر پرجمعیت کشور استرالیا و مرکز استان کوئینزلند است. از لحاظ جغرافیایی ایالات کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا واقع شده است و شامل جزایر گرراستا با سواحل شنی مسطح، رودخانه، زمین های خشک و بیابان های غنی می باشد. مساحت شهر بریزبن در این استان 15 کیلومترمربع بوده و جمعیتی که در این شهر مطابق با آمار سرشماری در سال 2016 حدود 2 میلیون نفر بوده است.

اطلاعات کلی شهر بریزبن

آب و هوای شهر بریزبن

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر بریزبن در استان کوئینزلند دارا هست در اغلب اوقات سال این شهر دارای هوای گرم است و میانگین بیشترین حد دما در بریزبن حدود 26 درجه سانتی گراد است. اما این شهر سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر جهان است به خصوص در ماه های نوامبر تا مارچ که برای به بریزبن برترین زمان ممکن می باشند. در این ماه ها به راحتی می توانید در آب های این شهر به شنا بپردازید. اما در فصل های پاییز و زمستان دمای هوا کاهش پیدا می نماید و نسیم های خنکی می وزد. هوای منطقه در زمستان از حالت گرراستای فاصله می گیرد، با این وجود، انقدر سرد نیست که نشود با یک ژاکت و پوشش سبک، به راحتی در محیط های بیرونی بخواهید سپری کنید.

هزینه اقامت در بریزن

همانطور که گفتیم این شهر در اغلب اوقات سال دارای شرایط آب و هوایی مناسبی است و گردشگران زیادی را در خود پذیرا است. قیمت هتل های این شهر در تمام طول سال عدد یکسانی است و تنها میزان ناچیزی تغییر می نماید. به طور مثال اگر شما در وسط تابستان که هوا در این شهر گرم است به سفر بروید با قیمت های میانهی روبرو هستید اما اگر در فصل زمستان بروید به بریزبن قیمت ها بسیار پایین تر از تابستان است. با این وجود فصل بهار و پاییز هر دو جزء فصل های های سیزن هستند و قیمت های با دو فصل دیگر کمی تفاوت دارد.

هاستل های زیادی در این شهر وجود دارد. هزینه یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی، از 20 دلار استرالیا آغاز می شود. اتاق های خصوصی هم معمولا از 60 دلار آغاز خواهند شد. اما آن انتظاراتی که از اقامت در هتل می توانید داشته باشید را نباید از هاستل ها هم داشته باشید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به بریزبن همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در بریزبن

کمی هزینه خورد خوراک در شهر بریزبن به نسبت دیگر شهرهای استرالیا گران تر است و ما پیشنهاد می کنیم بیشتر سعی کنید مواد اولیه غذاها را خودتان تهیه و اقدام به پخت و آماده کردن غذا بنمایید تا در هزینه های مربوط به سفرتان کاهش چشم گیری به وجود بیاورید. رستوران های خاورمیانه ای که با ذائقه ما ایرانی ها سازگارتر است، قیمت های ارزان تری داشته باشند.

در ادامه راهنمای سفر به بریزبن به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 18.50 دلار استرالیا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 72 دلار استرالیا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در بریزبن به نسبت ارزان تر است و مبلغ 10.50 دلار استرالیا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 2.50 دلار استرالیا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 4.32 دلار استرالیا بپردازید.

حمل و نقل عمومی در بریزبن

در شهر بریزبن می توانید از انواع اتوبوس، قطار، کشتی و حتی دوچرخه بهره ببرید، دوچرخه ها در نقاط زیادی از شهر اجاره داده می شوند که برای تجربه ای متفاوت و ارزان پیشنهاد می شوند. شهر بریزبن یکی از بزرگترین ناوگان های اتوبوس رانی در استرالیا را دارا می باشند و شما می توانید از این سیستم حمل و نقل به راحتی بهره ببرید؛ بعلاوه سیستم بلیط یکپارچه goCard به شما این امکان را می دهند که بتوانید هزینه های خود کنترل کنید و به بدون پرداخت هزینه اضافی به سادگی انجام دهید. سعی کنید از سیستم گوگل مپ هم در بریزبن بهره ببرید تا در راستاها گیج نشوید.

هزینه حمل و نقل در بریزبن

هزینه بلیط تک سفره 3.88 دلار استرالیا

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 150 دلار استرالیا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 4.30 دلار استرالیا و به ازای هر یک کیلومتر 2.17 دلار استرالیا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 49 دلار استرالیا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.45 دلار استرالیا

جاذبه های گردشگری بریزبن در استرالیا

  • کوه بیروا | Beerwah

با 1 ساعت و نیم رانندگی از بریزبن می توانید به منطقه معروف به کوه های گلاس هاوس برسید. کوه بیروا قسمتی از همین رشته کوه ها است که با راستا های سخت کوهنوردی حسابی شما را به چالش می کشد. اگر تجربه زیادی در کوهنوردی ندارید، بهتر است صعود از کوه را به همراه یک فرد حرفه ای انجام بدهید. قسمت سخت کار را که پشت سر بگذارید، می توانید شاهد یکی از زیباترین منظره های طبیعی باشید.

  • پارک ملی لمینگتون | Lamington

این پارک ملی راستا های پیاده روی و کوهنوری مختلفی دارد که ساده ترین آن ها، راستای یک کیلومتری و طولانی ترین و سخت ترین راستا پیاده روی در آن، یک راستا یک طرفه 24 کیلومتری است. اگر عاشق پیاده روی در فضای جنگلی هستید، این پارک ملی مقصد مناسبی برای شما است. در این پارک می توانید شاهد آبشارهای خروشان، جریان های آب و حیات وحش بی نظیر استرالیا باشید.

  • کوه کولوم | Coolum

این کوه با ارتفاع 208 متر در کنار خط ساحلی شرقی کویینزلند قرار گرفته است. این کوه گنبدی شکل، یک تک کوه آتش فشانی است که بیشتر به خاطر منظره زیبایی که به ساحل دارد معروف است. اگر دلتان می خواهید نمای متفاوتی به خط ساحلی کویینزلند داشته باشید، بالا رفتن از این کوه، از آن کارهایی است که باید در طبیعت گردی های استرالیایی تان تجربه کنید.

  • جنگل مت کو تا | Mt Coot-tha

یکی از مناسب ترین و راحت ترین راستا های پیاده روی در نزدیکی بریزبن، جنگل مت کو تا است. می توانید با حدود 10 تا 15 دقیقه رانندگی از بریزبن به این جنگل ها برسید. راستا های پیاده روی مختلفی در این جنگل وجود دارد. از جمله راستا پیاده روی قله، راستا قدیمی و راستا پر هوادار هانی ایتر. پیمودن راستا 2 کیلومتری هانی ایتر در حدود 1 ساعت زمان می برد. می توانید از قدم زنی در راستای راحت در دل جنگل و دیدن منظره ها زیبای آن لذت ببرید.

  • آبشار کندالیلا | Kondalilla

یکی از منطقه ها طبیعی و معروف توریستی در بریزبن، آبشار های کندالیلا است. راستا رسیدن به این آبشار ها، از استخر های سنگی می گذرد و به دره ای زیبا منتهی می شود. آبشار های کندالیلا در نزدیکی مانتویل قرار گرفته است. از قلم نیاندازید در سفر به این منطقه لباس شنا همراه خودتان ببرید و شنا در آب های زلال استخر طبیعی در کنار منظره و صدای دلنشین آبشار نهایت لذت را ببرید.

  • چرخ بریزبن | Wheel of Brisbane

چرخ فلک سواری همواره یکی از رمانتیک ترین فعالیت هایی است که می توانید در طول سفرتان انجام دهید. شما م یتوانید با سوار شدن بر چرخ و فلک بریزبن تجربه ای متفاوت را بدست بیاورید و شهرها را ارتفاعات دیدن کنید. نکته جالب اینکه هر کدام از گوندولاها (اتاقک های چرخ و فلک) دارای سیستم تهویه مطبوع هستند که تجربه آن را لذت بخش تر می نمایند.

  • پناهگاه کوالای لون پاین | Lone Pine

مجذوب کننده ترین جاذبه ای که می توانید به آن در سفرتان به بریزبن بروید پناهگاه کوالای لون پاین است. در این پناهگاه می توانید به نوازش کوالاها بپردازید و به آن ها غذا بدهید. البته تنها کوالا در این پناهگاه وجود ندارد بلکه هطوطی، کانگورو، مورچه خورک، وامبت ها و دیگر حیوانات بومی استرالیایی نیز در آن نگه داری می شود. اگر عاشق حیوانات و بازی کردن با آن ها هستید، به هیچ وجه چنین تجربه ای را از دست ندهید.

  • تورهای قایق سواری آریا کروز | Aria Cruises

دیگر تجربه بی نظیری که می توانید در سفرتان به بریزبن تجربه کنید تورهای قایق سواری آریا کروز است که می توانید با سوار شدن بر آن ها به دیدنی خلیج مورتون بپردازید و دلفین ها و لاک پشت ها را در نزدیکی خود دیدن کنید. بعلاوه پیاده روی در طول ساحل شنی از جمله تفریحات مفرحی است که برای شما تدارک دیده خواهد شد. اگر در طول ماه عسل تان دوست دارید برای همسرتان تجربه ای به یادماندنی خلق کنید، شرکت در چنین تورهایی را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • بالا رفتن از پل استوری | Story Bridge

در هنگام غروب آفتاب هم پیشنهاد می کنیم به سمت پل استوری بروید و گرگ و میش شدن هوا را به همراه دوستان خود دیدن کنید. این اطمینان را به شما می دهیم که تجربه ای به یاد ماندنی در انتظارتان خواهد بود.

  • گالری هنر مدرن

گالری هنر مدرن در پارکلند سات بانک واقع شده است و این گالری یکی از بزرگترین مجموعه های هنری در منطقه اقیانوسیه است و همواره در ارائه هنر مدرن استرالیا پیش گام بوده است.

  • دیدنی بریزبن در بالون های هوای گرم

تا به امروز تفریح های متفاوتی را در بریزبن تجربه نموده اید، اما بی شک بالون سواری منحصر به فردترین تجربه ای است که در سفر به این شهر، انتظار شما را می کشد. شرکت ارایه دهنده این تورها (Hot Air Balloon Brisbane & Canungra Vineyards) امکان جابجایی شما از همه هتل های مرکز شهر را فراهم می کند، با این وجود شما می توانید خودتان رانندگی کنید و آن ها را در محل مورد نظر دیدار کنید.

راهنمای سفارت استرالیا

  • سفارت استرالیا در تهران

تلفن: 83863666

آدرس: خیابان خالداسلامبولی، خیابان بیست و سوم، شماره 13

  • سفارت ایران در استرالیا

تلفن: 0061262907000

آدرس: 21-25 Culgoa Circuit, OMalley ACT 2606, Australia

بایدها و نبایدها در بریزبن

  • گوکارت (goCart) تهیه کنید، چرا که حدود 30 درصد از هزینه های مربوط به بلیط های تک سفره شما صرفه جویی می شود. بنابراین اگر فکر می کنید سفرهای زیادی در سطح شهر پیش رو دارید، خرید این کارت، کاری عاقلانه است.
  • امینت در این شهر به مقدار کافی برقرار است اما سعی کنید در مکان های شلوغ بیشتر حواستان به وسایل شخصیتان باشد.
  • حتما همراه خودتان کرم ضد آفتاب و کلاه های مخصوص آفتاب ببرید تا مورد اشعه مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما به مقدار نیازتان با خودتان ببرید.
  • جهت کسب اطلاعات لازم برای ویزا کشور استرالیا می توانید را مطالعه کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1189

به "تور استرالیا: راهنمای سفر به بریزبن در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: راهنمای سفر به بریزبن در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید