آخرین شرایط فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم

به گزارش چای قند پهلو، فیل آسیایی گونه ای در معرض خطر انقراض است که سال 92 یک نر و یک ماده از این گونه از کشور سریلانکا به باغ وحش ارم منتقل شدند. حالا پس از 8 سال یک فیل ماده در این باغ وحش متولد شده است و رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران از سلامت فیل مادر و نوزاد خبر می دهد.

آخرین شرایط فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محمد کرمی در گفت و گو با خبرنگاران درباره آخرین شرایط فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم اظهارکرد: حال فیل مادر و نوزاد مناسب است و همکاران ما به صورت هفتگی از آن ها بازدید می نمایند.

وی با اشاره به اینکه بازدید عمومی از فیل مادر و نوزاد انجام نشده است، گفت: فیل های باغ وحش ارم پشت صندلی عمومی که برای بازدید است دو صندلی اختصاصی برای استراحت و و زمستان گذارانی دارند که اکنون فیل مادر و نوزاد در یکی از آن ها نگهداری می شوند همچنین برای اینکه فیل مادر دچار استرس نگردد و بتواند در شرایط مناسبی از نوزاد خود تا رسیدن به سنی که بتواند وارد صندلی بازدید عمومی گردد، نگهداری کند، فعلا در این صندلی نگهداری می شوند و وارد صندلی بازدید عمومی نمی شوند.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران درباره شرایط تغذیه فیل تازه متولد شده اظهارکرد: براساس آخرین بازدیدی که از فیل مادر و نوزاد داشتیم، فیل تازه متولد شده بدون هیچ مسئله ای از شیر مادر خود تغذیه می نماید و هر دو فیل در سلامت کامل هستند

به گزارش خبرنگاران سال 1392 یک فیل ماده با نام میهری و یک فیل نر با نام مهاسن بدون پرداخت هزینه ای از یک یتیم خانه فیل ها در کشور سریلانکا - به عنوان هدیه رییس جمهوری سریلانکا به رییس جمهوری وقت ایران - به کشور منتقل شدند. هردوی این فیل ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان نیز باردار بودن ماده فیل مطرح بود. با این حال اردیبهشت ماه امسال و پس از 24 ماه بارداری فیل ماده، خبر از تولد یک فیل در باغ وحش ارم رسید که به گفته پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ وحش ارم - نوزاد متولد شده ماده و جثه آن مقداری از حد طبیعی کوچکتر است. همین مسئله باعث شده که برای استفاده از شیر فیل مادر احتیاج به آموزش و وقت بیشتری داشته باشد که با توجه به استعداد فیل مادر و نوزاد کوشش می کنیم که شیر خوردن طبیعی حیوان ادامه داشته باشد و از شیرهای مصنوعی استفاده نکنیم.

محمدزاده گفته بود که به طور کلی فیل ها به طور متوسط در هر وعده نیم لیتر شیر مصرف می نمایند و در طول روز باید هشت لیتر شیر خورده باشند. کوشش می کنیم فیل مادر و نوزاد به صورت طبیعی این فرایند را طی نمایند و احتیاج به دخالت انسانی یا تغذیه دستی نداشته باشند. فیل هایی که در بدو تولد به صورت دستی تغذیه می شوند، طول عمر کوتاهی خواهند داشت و ممکن است خیلی زود از بین بروند.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 809

به "آخرین شرایط فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط فیل تازه متولد شده در باغ وحش ارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید