افتتاح خانه های محیط زیست در هفته هوای پاک

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به شعار هفته هوای پاک سال1400 با عنوان هوای پاک،حقوق عامه، اراده ملی از برگزاری برنامه ها و افتتاح خانه های محیط زیست محلات، با موضوع و مشارکت شهروندان خبر داد.

افتتاح خانه های محیط زیست در هفته هوای پاک

شینا انصاری با بیان اینکه هوای پاک و محیط زیست سالم، بزرگترین موهبتی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است، اظهار کرد: پاک نگاه داشتن محیط زیست برای حفظ سلامتی همه زیستمندان و ارتقای کیفیت زندگی انسان همچنین داشتن فرداهایی بهتر برای نسل های آینده از وظایف اساسی ما است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه امسال هفته هوای پاک از تاریخ 25 دی ماه شروع و تا اول بهمن ماه ادامه خواهد داشت، گفت: هر سال 29 دی ماه، روز ملی هوای پاک در ایران به منظور یادآوری و تأکید بر این وظایف حاکمیتی و شهروندی در قبال حفظ کیفیت هوا همچنین ارتقای حس مسئولیت پذیری و جلب مشارکت شهروندان در زمینه حفاظت از محیط زیست شهری و ایفای مسئولیت اجتماعی در خصوص محیط زندگی شان، گرامی داشته می شود.

انصاری با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی هفته هوای پاک به منطقه ها 22گانه شهرداری تهران اظهار کرد: جلب مشارکت شهروندان از رویکردهای اصلی هفته ملی هوای پاک است. به همین منظور در بخشی از برنامه هوای پاک، غرفه های آموزشی ویژه شهروندان برای اطلاع رسانی موضوعات مرتبط با هوای پاک و آگاهی بخشی آن ها از مسئولیت شهروندی و اجتماعی خویش مستقر می شود.

وی همچنین افتتاح و شروع به کار خانه های محیط زیست محلات، برگزاری رویدادهای سرگرمی و مسابقات مرتبط با موضوع ویژه بچه ها، نوجوانان و بزرگسالان، برگزاری همایش، کارگاه و وبینارهای آموزشی آنلاین از سوی کارشناسان، اساتید و کانون های محیط زیست، بررسی و کنترل معاینه فنی موتورخانه ساختمان های شهرداری و خودروهای در اختیار، کاشت نهال بومی و سازگار با اقلیم و تنظیم موتور رایگان خودروها از طریق تعمیرگاه های داوطلب را از جمله اقداماتی اعلام کرد که در این هفته از سوی منطقه ها 22 گانه انجام می شود.

بنابر اعلام سایت شهر، انصاری از افتتاح و بهره برداری نیروگاه خورشیدی منطقه 20 به مناسبت هفته هوای پاک خبر داد و گفت: به کارگیری انرژی های تجدیدپذیر راهکار مناسبی برای غلبه بر معضلات محیط زیستی از جمله آلودگی هواست و تهران از ظرفیت قابل توجهی برای بهره گیری از این نوع انرژی ها برخوردار است، از این رو تامین دو درصد انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به صورت سالانه از انرژی های تجدیدپذیر از سوی مجموعه مدیریت شهری دنبال می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1158

به "افتتاح خانه های محیط زیست در هفته هوای پاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح خانه های محیط زیست در هفته هوای پاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید