اولین تبلت اندرویدی گوگل

به گزارش چای قند پهلو، افشاگران جهانی فناوری اخیراً به اطلاعاتی از یک گواهی ثبت اختراع گوگل دست یافته اند که نشان می دهد این غول فناوری جهان در حال توسعه تبلتی از سری گوگل پیکسل است که برای اولین بار به سیستم عامل اندروید مجهز خواهد شد.

اولین تبلت اندرویدی گوگل

به گزارش خبرنگاران، گوگل به سرعت در حال توسعه اکو سیستم خود در سری پیکسل است که تا به امروز گوشی ها، گوشی های بی سیم و ساعت های هوشمند را در بر می گیرد. از نظر سخت افزاری، گوگل در حال حاضر دارای بلندگو های هوشمند و صفحه نمایش هوشمند نیز هست و تنها چیزی که کم دارد یک تبلت مجهز به اندروید است. هفته گذشته ما گزارشی را ارائه کردیم که در آن اشاره می کرد که ریچ مینر و اندی روبین که از مدیران ارشد فنی اندروید هستند، ظاهراً وظیفه ساخت تبلت های اندرویدی گوگل را بر عهده گرفته اند که دنیا را به هیجان آورد.

اکنون که گوگل در حال آزمایش نسخه بتای اندروید 12 خود برای نمایشگر های با مقدار بزرگ (با نام Android 12L به معنی Large) است و به نظر می رسد حالا زمان مناسبی برای عرضه یک تبلت گوگل پیکسل مجهز به اندروید می باشد. در همین حال، وبسایت فناوری LetsGoDigital آنچه را که تصاویر رندر یک تبلت پیکسل تولید شده از طریق طراح گرافیک ایتالیایی جوزپه اسپینلی (Snoreyn) می نامد، منتشر کرد. این تصاویر بر اساس حق اختراعی است که گوگل در سال 2019 در ژاپن ثبت کرده است.

ژوئن گذشته، گوگل حق اختراع خود را در ژاپن دریافت کرد و تبلت نشان داده شده در پتنت دارای حاشیه های نازک و گوشه های گرد بود. این تبلت پیکسل با تراشه Google Tensor خود که به احتمال زیاد زیر کاپوت آن قرار گرفته است، می تواند بسیاری از ویژگی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی موجود در سری پیکسل 6 را داشته باشد. بازار تبلت ها سال ها بود که رو به نابودی می رفت تا اینکه همه گیری ویروس کرونا فرا رسید و کارمندان و دانش آموزان مجبور به کار و یادگیری از خانه شدند. بسیاری از این افراد یک تبلت نو را به عنوان یک دفتر کار خانگی یا یک کلاس مجازی خریداری کردند.

هنگامی که فعالیت های کاری یا مدرسه تمام می شد، تبلت نو برای پخش موسیقی یا فیلم و یا بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گرفت. اما برخلاف گوشی های هوشمند، تبلت ها وسیله ای نیستند که مصرف کنندگان در پی ارتقای آن، مثلاً هر دو سال یک بار باشند. از طرف دیگر، پیشرفت های سخت افزاری در تبلت ها نیز چندان هیجان انگیز نیستند. اما شرایط بازار این محصول در یکی دو سال گذشته تمام تصورات را دگرگون کرد. اپل اخیرا گزارش داده است که درآمد حاصل از فروش iPad در سه ماهه اول مالی سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14.1 درصد کاهش داشته است. این در حالی بود که در سه ماهه قبل، یعنی سه ماهه چهارم مالی سال 2021، درآمد ناشی از فروش iPad حدود 21 درصد افزایش یافت. در کل سال مالی 2021، فروش تبلت اپل به مقدار 34.32 درصد افزایش داشت، اما با بازگشایی شرکت ها و مدارس در مکان های خاص، نیاز مصرف کنندگان به خرید تبلت نو نیز کاهش پیدا کرد.

اگر به این موضوع اشاره نکنیم که گوگل قبلاً محصولی به نام Pixel Slate را در سال 2018 منتشر کرده است، غافل می شویم. با این حال، این تبلت اندرویدی نبود بلکه یک دستگاه دارای سیستم عامل کروم با صفحه نمایش 12.3 اینچی بود که در زیر کاپوت آن یک پردازنده 14 نانومتری اینتل Core-7 قرار داشت. در ژوئن 2019، گوگل گفت که تولید تبلت ها را متوقف می کند. این اعلامیه از طریق ریک اوسترلو، معاون ارشد دستگاه ها و خدمات شرکت اعلام شد. بله، این ریک بود که میزبان رویداد Made by Google در سال گذشته بود که گوشی های پرچمدار Pixel 6 و Pixel 6 Pro را به طور رسمی به دنیا معرفی کرد. ریک اوسترلو در آن زمان گفت که گوگل به حمایت از شرکایش برای ادامه تولید تبلت های خود ادامه خواهد داد.

اما این قبل از عرضه تراشه Tensor و اندروید 12L بود، قبل از استقبال شدید از سری پیکسل 6 و قبل از اینکه شایعات مربوط به پیکسل واچ جدی تر و جدی تر شود؛ بنابراین بله، اگرچه هنوز هیچ بیانیه رسمی در این خصوص اعلام نشده است، اما کاملاً محتمل به نظر می رسد که یک تبلت پیکسل مجهز به اندروید در آینده نزدیک روانه بازار ها شود.

منبع: phonearena

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1166

به "اولین تبلت اندرویدی گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تبلت اندرویدی گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید