با شماری از بهترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران آشنا شوید

به گزارش چای قند پهلو، با انتشار گزارشی مبنی بر اینکه گوشت و فرآورده های گوشتی ممکن است باعث بروز سرطان در انسان باشند، توجه افراد بسیاری به رژیم گیاهخواری جلب شد. از دید گردشگران، در حال حاضر روی آوردن به یک رژیم غذایی بدون گوشت، آسانتر از هر زمان دیگری شده و آنان به راحتی می توانند یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران را انتخاب نموده و به سفر بپردازند. با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران آشنا کنیم.

با شماری از بهترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران آشنا شوید

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

فهرست مطالب

اورگاننیویورکچنایچیانگ مایگلاسکولندنسئولونکووراردنکوالالامپوربرلین

اورگان

از محلهای اقامت و صبحانه (Bed and Breakfast) مناسب گیاهخوارها گرفته تا تنها استریپ مال کاملا وگان و سازوکارهای سازگار با محیط زیست و حیوانات، بر بسیاری از تشکیلات اورگان حکمرانی می نمایند. رستوران گیاهی Natural Selection که ایده راه اندازیش از آرون وو، فارغ التحصیل آموزشگاه آشپزی کالیفرنیا بوده، با دکور اروپایی تزئین شده و غذاهایی مانند برگ چغندر، گنوچی قارچ و گل کلم کاراملیزه شده به همراه پولنتا را سرو می نماید که همگی از سبزیجات و میوه های بومی و تازه تهیه می شوند.

نیویورک

شانس اینکه در نیویورک بطور اتفاقی وارد یک رستوران گیاهی شوید، از دیگر شهرهای ایالات متحده بیشتر است. تنوع غذا و رستورانهای گیاهی در نیویورک بسیار زیاد است؛ از رستورانهایی با منوی خامخواری مانند Pure Food گرفته تا رستوران ارگانیک Candle Café و البته رستوران خلاق Dirty Candy! این رستوران یکی از معروف ترین مقاصد جهانگردی مناسب گیاهخواران تنها 9 میز برای پذیرایی داشته و باید میز خود را از قبل رزرو نموده باشید.

بیشتر بخوانیدسفر به نیویورک | جاذبه های جهانگردی شهر جادویی نیویورک

چنای

غذاهای هند جنوبی تا حد زیادی بدون گوشت تهیه شده و این مورد از بهترین مقاصد جهانگردی مناسب گیاهخواران به زادگاه باستانی گیاهخواری شهرت دارد. ایالتهای آندرا پرادش، کارناتاکا، کرالا و تامیل نادو خوراکهای ادویه دار حاوی برنج و ادویه کاری را ارائه می نمایند که در تهیه آنها استفاده از اقلامی مانند دوزا، تمبر هندی و برنج رایج است. تالیس گیاهی نیز بشقابهایی از کاری، برنج و نان بوده که قیمت آنها از یک لیوان لاته استار باکس کمتر است. رستوران مادراس در هتل Raintree واقع در چنای را پیشنهاد می کنیم که غذاهای خوش طعم برآمده از هند جنوبی را به روش خانگی طبخ می نماید.

چیانگ مای

چیانگ مای پذیرای جامعه عظیمی از بودایی ها بوده و بیش از هشتاد رستوران گیاهی دارد و حتی رستورانهایی که مخصوص گیاهخوارها نیستند نیز آیتمهای بدون گوشت مانند سوپ توم یام، پد تای، سالادهای متنوع و کاری بر پایه شیر نارگیل را سرو می نمایند. رستوران گیاهی پان پان (Pun Pun) سبزیجات ارگانیک مورد استفاده در غذاهایش را از مزرعه خود تهیه و کاری را روی برگ موز برای مشتریانش سرو می نماید.

بیشتر بخوانیدسفر به چیانگ مای | آشنایی با جاذبه های جهانگردی چیانگ مای

گلاسکو

تعداد روزافزون رستورانهای گیاهی، بخشی از نتیجه کوشش مستمر گلاسکو در جهت ارتقای سلامت ساکنانش است. کافه بار مونو در منطقه مرچنت سیتی را پیشنهاد می کنیم. در بار این کافه، نوشیدنی های مخصوص و خوراکهای گیاهی خانگی مانند بوریتوی لوبیای تازه موجود هستند. علاوه بر همه این موارد، اجرای موسیقی توسط خوانندگان، ترانه سرایان محلی و خوانندگان اپرا نیز از دیگر مزیتهای این کافه بشمار می رود.

بیشتر بخوانیددیدنی های گلاسکو و لذت تفریح در سفر به اسکاتلند

لندن

انجمن پیتا (PETA) در سال 2009، شهر لندن را بعنوان بهترین شهر مناسب افراد گیاهخوار معرفی کرد و همچنان نیز بهترین مکان برای افراد گیاهخوار بشمار می رود. حدود صد و سی رستوران گیاهی در لندن مشغول به فعالیت بوده و کاری هاوس های گیاهی به اندازه رستورانهایی که فیش اند چیپس سرو می نمایند، در سطح شهر فعالیت دارند. رستوران Food for Thought در کاونت گاردن از غذاهای مکزیکی گرفته تا هندی، پنیر، کلوچه شوید و تارت را در منوی خود ارائه می نماید. آیتم های موجود در منوی این رستوران به دقت انتخاب شده و بسیار راضی نماینده هستند.

بیشتر بخوانیدبا معروف ترین جاذبه های دیدنی لندن آشنا شوید

سئول

خبر خوب ما برای هر جهانگرد گیاهخواری که ممکن است مجبور گردد به یک باربیکیو رستوران در سئول برود، این است که می تواند در آنجا کیمچی سفارش دهد یا از طیف گسترده ای از پنکیکهای گیاهی و پیش غذاها بهره مند گردد. رستورانی سنتی Hangwachae چاشنی های خانگی مانند خمیر چیلی، خمیر لوبیای سویا را در منوی خود عرضه نموده و حتی، برنج سرو شده توسط این رستوران متشکل از بیست گیاه مختلف آسیایی است.

بیشتر بخوانیدجاذبه های جهانگردی سئول / پایتخت زیبای کره جنوبی

ونکوور

طی چند سال گذشته، ونکوور شاهد گشایش رستورانهای جالبی بوده که در جواب تقاضای روزافزون برای ارائه منوهای مناسب گیاهخواری فعالیت خود را شروع کردند. رستوران The Acorn در سال 2014 توسط مجله En Route در لیست ده رستوران برتر جدید نهاده شد و اولین رستوران گیاهی در یکی از بهترین مقاصد جهانگردی مناسب گیاهخواران بوده که پیروز به کسب این افتخار شد. بشقابهای غذا در این رستوران چنان هنرمندانه تزئین می شوند که به نظر می رسد متعلق به موزه باشند!

بیشتر بخوانیدسفر به ونکوور کانادا، سفری به عمق زیبایی و پیشرفت

اردن

تقریباً در سراسر اردن گزینه های خوبی برای گیاهخوارها وجود دارند. فینان (Feynan) رستورانی متعلق به یک اقامتگاه بومگردی در قلب زیست کره دانا است. جهانگردان در محیطی که روشنایی آن توسط شمع تأمین می گردد، از نانهایی که بادیه نشین ها پخته اند، می خورند و به همراه آن از انواع خورشتهای گیاهی، آبمیوه گل ختمی، فلافل، حمص و کنافه بعنوان دسر لذت می برند.

کوالالامپور

طبق راهنمای آنلاین غذای سالم Happy Cow، کوالالامپور ترکیبی از فرهنگهای مختلف را در خود جای داده و بیش از صد رستوران با منوی مخصوص گیاهخواری دارد. رستوران گیاهی ارزان قیمت گوپالا دارای ترکیبی از خوراکهای مختلف تایلندی، هندی بوده و ساتای گیاهی و برنج سرخ شده گیاهی از محبوب ترین غذاهایش هستند.

بیشتر بخوانیدمعرفی جاذبه های جهانگردی کوالالامپور | راهنمای سفر به کوالالامپور

برلین

در مراسم اهدای جوایز Good Taste مجله نیویورکی Saveur در سال 2015، برلین بعنوان بهترین شهر کره زمین برای افراد گیاهخوار معرفی گردید. Foodie Bible نیز لقب پایتخت جدید گیاهخوارها را به برلین اعطا کرد. به نقل از مجله Saveur، برلین اولین شهر عظیم غربی بوده که در آن رژیم گیاهخواری با رژیم سنتی گوشتخواری رقابت برابری داشته و آشپزی وگان در این شهر با رشد رستورانهای بومی همراه شده است. رستوران گیاهی لوکس Kopps از ترکیب خوراکهای سنتی آلمانی، غذاهای جدید و نوآورانه سرو نموده و برای تهیه آنها فقط از محصولات ارگانیک استفاده می نماید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به برلین آلمان | دیدنی های برلین آلمانمنبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 569

به "با شماری از بهترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شماری از بهترین مقاصد گردشگری مناسب گیاهخواران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید