با مشاهیر ایران در بوستان جوانمردان آشنا شوید

به گزارش چای قند پهلو، تندیس مشاهیر و مردان بزرگی که در پارک قرار داده شده، فرصت خوبی برای آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان با شخصیت های شاخص است.

با مشاهیر ایران در بوستان جوانمردان آشنا شوید

امروز به سمت غرب مرکز می رویم و گشت و گذاری در یکی از پارک های تهران خواهیم داشت. بوستان جوانمردان تهران، پارکی وسیع با امکاناتی مناسب است. پیست دوچرخه سواری بوستان جوانمردان تهران از بخش های مورد علاقه بازدیدکنندگان محسوب می گردد. اگر می خواهید بیشتر با این بوستان آشنا شوید و بدانید چه امکاناتی دارد، در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه باشید.

بوستان جوانمردان تهران

یکی از جاهای تماشای تهران بوستان جوانمردان است که از سال 91 تا به حال به یکی از تفرجگاه های محبوب در غرب مرکز تبدیل شده است. این پارک بیش از 40 تندیس از جوانمردان ایرانی و بیش از 30 تندیس از مشاهیر کشور را در دل خود جای داده است که احتمالا نام بوستان جوانمردان نیز برگرفته از همین تندیس ها است. نکته جالب درباره این بوستان گذر رود کن از میانه آن است که پارک را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می نماید.

تفریحات پارک جوانمردان

دوچرخه سواری

برای علاقه مندان به دوچرخه سواری مسیری خط کشی شده، طولانی و زیبا به طول حدود هشت هزار متر در بوستان وجود دارد که از جاده ای سرسبز عبورمی نماید؛ جاده ای شکیل که به وجدتان می آورد و انگیزه تان را برای دوچرخه سواری دو چندان می نماید.

زمین اسکیت

زمین اسکیت حرفه ای به مساحت 4600 مترمربع در ضلع شمال غربی بوستان قرار گرفته است که با امکاناتی مانند سکوهای سرپوشیده، زمین اسکیت آموزشی و سکو هایی برای نشستن فرصت تجربه یک اسکیت سواری مجذوب کننده را در اختیارتان می گذارد.

فضای بازی بچه ها و شهربازی

چند مجموعه فضای بازی بچه ها زیر چهارده سال در قسمت های مختلف بوستان قرار گرفته است که امکانات آن ها شامل وسایل کامل بازی، زمین های بازی چندمنظوره، سینمای شش بعدی، فضاهای بازی الکترونیکی از قبیل ماشین های برقی و … می گردد.

شب گردی

فضای مناسب و امنیت کامل پارک در ساعات پایانی روز محیطی مناسب را برای گشت و گذار شبانه شما فراهم نموده است.

شکم گردی

وجود کافه ها و رستوران های متنوع، دست شما را در انتخاب غذاهای مختلف در این بوستان باز گذاشته است.

عکاسی با تندیس ها و منظره ها

یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این بوستان تندیس ها و منظره ها آن است که برای خلق تصاویری زیبا می توانید از آنان استفاده کنید.

پیک نیک

آلاچیق ها و فضای سرسبز بوستان در کنار دیگر امکانات آن، فضایی مناسب را برای دورهمی های محبت آمیز و خانوادگی فراهم نموده است.

درشکه سواری

مسیری به طول هشت هزار متر برای درشکه سواری در نظر گرفته شده است که از منطقه ها زیبا و لذت بخش بوستان عبورتان می دهد (این بخش هم اکنون غیرفعال است).

اگر به تهران گردی علاقه دارید، خیابان گردی در تهران را از دست ندهید را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری مطلب تماشای ترین راه آهن دنیا کجاست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1246

به "با مشاهیر ایران در بوستان جوانمردان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مشاهیر ایران در بوستان جوانمردان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید