برگزاری همایش کتاب های علمی ، آموزشی و دوره های تخصصی در انجمن ناشران آموزشی

به گزارش چای قند پهلو، امین آصفی، مدیرمسئول انجمن ناشران آموزشی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به برنامه های این انجمن در آستانه سال تازه، عنوان نمود: برای سال جاری برنامه های خوبی در نظر داریم، در هیات مدیره قبل، یکسری کارهای پایه ای، اساسی و مغفول، از جمله اصلاح اساسنامه، مجوز و آئین نامه ها را دنبال کردیم و در دوره تازه در پی جهش در خدمات رسانی هستیم.

برگزاری همایش کتاب های علمی ، آموزشی و دوره های تخصصی در انجمن ناشران آموزشی

وی ادامه داد: البته طی دو سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا نتوانستیم یکسری کارها را انجام دهیم که امیدواریم با کاهش موج این بیماری بتوانیم بخش زیادی از برنامه های خود را اجرایی کنیم.

آصفی با بیان این که در تلاشیم فعالیت های اقتصادی انجمن را تقویت کنیم، گفت: با این کار در پی ارائه خدمات بهتر به اعضا هستیم که شامل تامین کاغذ و تشکیل شرکت تعاونی با هدف یاری به اقتصاد نشر آموزشی و اعضای انجمن است.

وی تاکید نمود: انجمن طی سال های قبل در تعامل با وزارتخانه های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسری اقدامات را دنبال می کرد که سال جاری در پی تقویت تعاملات خود با مدیران این وزارتخانه ها هستیم.

آصفی با اشاره به ضرورت تقویت بخش خصوصی و دولت و تاثیرات آن شرح داد: هرچه نزدیکی بخش دولتی و خصوصی افزایش پیدا کند، منافع هر دو طرف نیز تقویت می گردد بنابراین در تلاشیم در ادامه اتفاق های خوب گذشته، برنامه هایی برای اعضا داشته باشیم.

وی در ادامه به برگزاری همایش کتاب های علمی - آموزشی اطلاع داد و گفت: قرار است این همایش با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردد و اقدامات اولیه در این زمینه آغاز شده است و امیدواریم با همکاری معاونت فرهنگی زودتر به نتیجه برسیم.

آصفی بعلاوه درباره برگزاری دوره های تخصصی علمی و آموزشی برای ناشران آموزشی نیز مطرح کرد: این دوره ها نیز با هدف تقویت فعالیت ناشران و دست اندرکاران بخش نشر کتاب های آموزشی و یاری آموزشی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به صورت فیزیکی در اردیبهشت ماه نیز، ادامه داد: امیدواریم بعد از دو سال وقفه شاهد اتفاق های خوبی برای صنعت نشر کشور باشیم و انجمن نیز در برگزاری نمایشگاه به ویژه مدیریت بخش آموزشی فعالیت های خوب و مثمرثمری داشته باشد و برنامه های متنوعی برای آن پیش بینی نموده ایم.

آصفی بعلاوه با ترسیم منظره صنعت نشر در سال 1401 نیز گفت: امیدواریم سال جاری که قرار است نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی هم برگزار گردد، ناشران بعد از دو سال کتاب های خود را به نمایش و فروش گذاشته و از آن انتفاع اقتصادی ببرند.

وی یادآور شد: این موضوع می تواند آغاز خوبی در سال تازه و تامین اعتبارات اقتصادی و نقدینگی برای ناشران باشد تا آن ها بتوانند با این آورده در سال پیش رو کتاب های تازهتری را منتشر و به بازار نشر عرضه نمایند.

آصفی با بیان این که امیدواریم در سال تازه بحث تامین کاغذ برای ناشران مرتفع گردد، اضافه کرد: قرار است بخشی از کاغذها به وسیله کارخانه های داخلی تامین گردد تا قیمت کمتری برای ناشران داشته باشد و صرفه بهتر و مناسب تری در فراوری کتاب داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1220

به "برگزاری همایش کتاب های علمی ، آموزشی و دوره های تخصصی در انجمن ناشران آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش کتاب های علمی ، آموزشی و دوره های تخصصی در انجمن ناشران آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید