تور ایتالیا: برترین زمان سفر به کراکوف؛ فلورانس لهستان

به گزارش چای قند پهلو، کراکوف دومین شهر بزرگ در لهستان است و یکی از مهم ترین شهرهای فرهنگی اروپای مرکزی به شمار می آید. برای یافتن برترین زمان سفر به این شهر تاریخی احتیاج به اطلاعات آب و هوایی و فصول است.

تور ایتالیا: برترین زمان سفر به کراکوف؛ فلورانس لهستان

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

کراکوف جزو شهرهایی است که قبل از اینکه مجذوب کنندهیت آن در تک تک بخش هایش به چشم شما بیاید، باید کمی در آن به اکتشاف بپردازید.

اگرچه شهر ورشو به عنوان مرکز سیاسی کشور شناخته می گردد، اما بسیاری از افراد، این شهر جنوبی را مرکز فرهنگی حقیقی لهستان می دانند.

وقتی برای اولین بار در میدان بازار اصلی قرون وسطایی آن قدم می زنید و متوجه می شوید که بیشتر سفرتان را در اینجا سپری خواهید کرد، لبخندی گرم بر لبان شما می نشیند.

رستوران ها، فروشگاه ها، کافه ها و بارها با فضایی پویا و زنده در این محیط و منطقه ها اطراف آن، به زیبایی قرار گرفته اند.

برترین راه برای اینکه در شهر کراکوف گم نشوید و به راحتی همه جا را پیدا کنید، تقسیم شهر به سه بخش است. میدان بازار اصلی در مرکز بخش قدیمی شهر، استاره میاستو (Stare Miasto) واقع شده که خود در مرکز شهر کراکوف است.

بیشتر جاذبه های گردشگری که گردشگر ها را به سمت خود می کشانند، در نزدیکی بخش قدیمی شهر و جنوب شهر در منطقه قدیمی کاژیمیژ (Kazimierz) قرار دارند. از گردشگاه های شایان توجه در نزدیکی شهر کراکوف می توان از معدن نمک شهرک ویلیچکا (Wieliczka) و موزه و بنای یادبود آشویتس برکناو (Auschwitz-Birkenau Memorial and Museum) نام برد.

برترین زمان سفر به کراکوف بر اساس آب و هوا

برترین زمان سفر به کراکوف، بین ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد) و سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر) است. در این دو فصل کوتاه پاییزی و بهاری، آب و هوا بسیار دلپذیر و شهر خالی از گردشگران تابستانی شده است.

دما در ماه های آگوست و جولای تا 21.1 درجه سانتی گراد بالا می رود، در حالی که میانگین حداقلی دما در ماه ژانویه 6.7- درجه سانتی گراد است.

اگرچه، باید بدانید تقریبا هر زمانی از سال برای بازدید از شهر کراکوف، زمان مناسبی به شمار می آید. فصل تابستان میزبان چندین فستیوال مجذوب کننده و پویا است و در حالی که فصل زمستان می تواند بسیار سرد باشد، زیبایی های شگفت انگیز شهر و قیمت های ارزان مکان های اقامتی کاملا این ضعف را جبران خواهد نمود.

برترین زمان سفر به کراکوف بر اساس فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (10 اسفند تا 10 خرداد)

کراکوف در اوایل فصل بهار کماکان در کمای زمستانی قرار گرفته است؛ پس انتظار شهری پر =انرژی را نداشته باشید. دمای میانگین در روز در فصل بهار در محدوده 4.4 تا 15.6 درجه سانتی گراد قرار گرفته است و همین امر گشت و گذار و پیاده روی در شهر را بسیار دلپذیر می نماید. بارش باران در انتهای فصل بهار، بسیار شایع است؛ پس حتما چتر به همراه داشته باشید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (11 خرداد تا 9 شهریور)

فصل تابستان، فصل داغ گردشگری کراکوف به شمار می آید و علت آن کاملا واضح است. آب و هوای گرم در دمای 10 تا 15.6 درجه سانتی گراد به شما اجازه می دهد تا انتهای شب در میدان بازار اصلی به گشت و گذار بپردازید. بعلاوه این فصل شاهد برترین فستیوال های شهر است.

از معایب سفر در فصل تابستان می توان به قیمت بالای هتل ها، بارش باران و طوفان های بسیار و جمعیت زیاد گردشگران در جاذبه های برتر گردشگری کراکوف، اشاره نمود. اما شرایط فصل داغ گردشگری کراکوف در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی مانند پاریس و رم، نسبتا معتدل تر است.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (10 شهریور تا 9 آذر)

فصل پاییز زمانی عالی برای بازید از کراکوف است. دمای هوا کماکان در این فصل، دلپذیر و معتدل است، اما برای مقابله با آب و هوای کمی خنک عصرگاهی، یک کت سبک یا ژاکت به همراه داشته باشید.

احتمال بارش باران در پاییز کاهش می یابد و با جلو رفتن این فصل، قیمت مکان های اقامتی نیز کم می گردد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)

دمای میانگین در فصل زمستان 6.7- تا 4.4 درجه سانتی گراد است، اما قیمت مناسب مکان های اقامتی می تواند این سرما را جبران کند. بعلاوه، منظره میدان بازار اصلی پوشیده از برف در حین کریسمس، بسیار دیدنی است.

برترین زمان سفر به کراکوف بر اساس فستیوال ها و رویدادها

فستیوال ها و رویدادهای فصل بهار

فستیوال میستریا پاشالیا (Misteria Paschalia)

فستیوال میستریا پاشالیا، یک فستیوال موسیقی اروپایی است که به اجراهای موسیقی رنسانس و سبک باروک اختصاص دارد. این فستیوال موسیقی از سال 2004، هر سال در ماه مارس تا آوریل (در طول جشن عید پاک) در شهر کراکوف برگزار می گردد.

برگزارکننده این فستیوال، دفتر مرکزی جشنواره ها در کراکوف است. اجراهای مجذوب کنندهی به وسیله استادان و مفسران موسیقی در طول این فستیوال برگزار می گردد.

فستیوال عکاسی کراکوف (Krakow Photomonth)

فستیوال عکاسی کراکوف، یک فستیوال بین المللی عکاسی و بعلاوه یکی از بزرگ ترین رویدادهای کشور لهستان در باب هنرهای تصویری است. این فستیوال از سال 2003 به صورت سالیانه در ماه آوریل برگزار می گردد.

فستیوال فیلم کراکوف

فستیوال فیلم کراکوف یکی از قدیمی ترین رویدادهای اختصاصی سینمای مستند، انیمیشن و دیگر گونه های فیلم کوتاه در اروپا است. این جشنواره از سال 1961 تا به امروز هرساله در ماه می تا ژوئن در شهر کراکوف لهستان برگزار می گردد.

فیلمسازان لهستانی همانند کریستوف کیشلوفسکی، وویچخ ویشنیوفسکی، بودان دزیفورسکی و مارتسل ووزینیسکی فعالیت سینمایی خود را در کراکوف آغاز کردند.

در حال حاضر، افزون بر کارگردانان برجسته آثار مستند و انیمیشن، نام کارگردانان سرشناس فیلم های سینمایی بلند نیز در لیست شرکت کنندگان و برندگان جوایز این جشنواره دیده می گردد.

جایزه های جشنواره کراکوف، شامل جایزه های اژدها و اسب چوبی (Hobby Horse) که به وسیله هیئت دوارن بین المللی و لهستانی به برگزیدگان اعطا می شوند و نیز جوایز جانبی شامل جایزه های Prix UIP کراکوف، فیپرشی و اف آی سی سی (FICC) هستند.

فستیوال ها و رویدادهای فصل تابستان

فستیوال عکاسی کراکوف (Krakow Photomonth)

فستیوال فیلم کراکوف

فستیوال فرهنگی یهودیان (Jewish Culture Festival)

فستیوال فرهنگی یهودیان، یک رویداد فرهتگی سالیانه است که از سال 1988 در بخش یهودی نشین کازمیر در شهر کراکوف، سازماندهی شد. هدف اصلی این جشنواره آموزش مردم درباره فرهنگ، تاریخ و ایمان (یهودیت) یهودی در لهستان قبل از هولوکاست (دوره شکوفایی یهودیت) و بعلاوه آشنایی با فرهنگ مدرن یهودی و فراهم کردن تفریح برای علاقه مندان است.

هر جشنواره در اواخر ژوئن یا اوایل ماه جولای برگزار می گردد و از روز شنبه تا یکشنبه به مدت نه روز طول می کشد. از برنامه های این فستیوال می توان به کنسرت، نمایشگاه، نمایشنامه، سخنرانی، کارگاه آموزشی، تور و غیره اشاره نمود.

این فستیوال در گذشته معمولا در یکی از هفت صومعه کراکوف با اجراهای موسیقی کانتورال (cantoral) برگزار می شد، اما در سال های اخیر محل برگزاری آن به خیابان Ulica Szeroka، در منطقه کازمیر در فضای آزاد، تغییر یافته است.

28امین فستیوال فرهنگی یهودیان در تاریخ 23 ژوئن تا 1 جولای 2018 (2 تا 10 تیر 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال تابستانی جاز

فستیوال تابستانی جاز، بزرگ ترین فستیوال موسیقی جاز در اروپا است که هر سال در ماه های ژوئن تا جولای در شهر کراکوف برگزار می گردد. در طول یک ماه، هر روز، کنسرت های متعددی با این سبک موسیقی در جای جای شهر، علاقه مندان زیادی را به سمت خود می کشانند.

فستیوال موسیقی زنده کراکوف

فستیوال موسیقی زنده کراکوف، یک فستیوال موسیقی در شهر کراکوف است که از سال 2006 به صورت سالیانه در ماه آگوست برگزار می گردد. از سال 2014، اسپانسر رسمی این فستیوال، کمپانی کوکا کولا است.

فستیوال موسیقی زنده کراکوف 2018 در تاریخ 17 و 18 آگوست (26 و 27 مرداد 1397) برگزار خواهد شد.

فستیوال ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال موسیقی ساکروم ساکروم پروفانوم (Sacrum Profanum)

فستیوال موسیقی ساکروم ساکروم پروفانوم، یک فستیوال موسیقی کلاسیک معاصر است که هر سال در ماه سپتامبر تا اکتبر در کراکوف برگزار می گردد.

فستیوال موسیقی آنسوند (Unsound Krakow)

فستیوال موسیقی آنسوند، یک فستیوال موسیقی سالیانه است که در ماه اکتبر به صورت سالیانه به مدت یک هفته برگزار می گردد. اولین فستیوال آنسوند در سال 2003 به عنوان یک رویداد محلی در بارهای زیرزمینی کراکوف برگزار گردید. این فستیوال که در ابتدا بر مخاطبین لهستانی تمرکز داشت، در سال های اخیر به سرعت در حال تبدیل شدن به رویدادی برجسته در اروپا است.

فستیوال ها و رویدادهای فصل زمستان

بازار کریسمس کراکوف

بازار کریسمس کراکوف یکی از شناخته شده ترین بازارهای کریسمس در لهستان است. این بازار به مدت شش هفته در ماه های نوامبر تا دسامبر در میدان اصلی بخش قدیمی شهر برگزار می گردد و علاقه مندان زیادی را به سمت خود می کشاند.

بازدید از کراکوف در این زمان از سال را به هیچ وجه از دست ندهید.

فستیوال موسیقی شانتیز (Shanties Festival)

کراکوف در 36 سال گذشته میزبان فستیوال دریایی شانتیز در ماه فوریه بوده است. این فستیوال در سال های اخیر نه تنها مهم ترین فستیوال موسیقی دریایی در لهستان بوده، بلکه تبدیل به یکی از بزرگ ترین فستیوال ها در اروپا شده است.

برترین زمان سفر به کراکوف بر اساس هزینه هتل ها

برترین زمان سفر به کراکوف بر اساس هزینه هتل ها، فصل زمستان یعنی ماه های دسامبر تا فوریه (10 آذر تا 9 اسفند)، و بعلاوه ماه مارس (در ابتدای بهار) و ماه نوامبر (در انتهای پاییز) است.

کراکوف؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، با جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های مختلف سال و بعلاوه به تفکیک هفته های مختلف، به شما ارائه خواهیم کرد تا برترین زمان سفر را به صورت دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

ماه دما (سانتی گراد) مقدار بارش (سانتی متر)
ژانویه02.8
فوریه1.12.8
مارس7.23.6
آوریل12.84.6
می19.44.6
ژوئن22.29.4
جولای24.411.2
آگوست22.89.1
سپتامبر18.96.1
اکتبر13.34.8
نوامبر6.73.8
دسامبر2.83.6
ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه0.7 سانتی گراد- 2.6 سانتی متر1.4 سانتی گراد- 2.4 سانتی متر2.1 سانتی گراد- 2.2 سانتی متر2.8 سانتی گراد- 2 سانتی متر
فوریه0.8 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر0.6 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر0.3 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر0 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر
مارس5.7 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر4.2 سانتی گراد- 3.2 سانتی متر2.6 سانتی گراد- 3 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر
آوریل11.4 سانتی گراد- 4.4 سانتی متر10 سانتی گراد- 4.1 سانتی متر8.6 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر7.2 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر
می17.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر16.1 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر14.5 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر12.8 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
ژوئن21.5 سانتی گراد- 8.2 سانتی متر20.8 سانتی گراد- 7 سانتی متر20.1 سانتی گراد- 5.8 سانتی متر19.4 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر
جولای23.9 سانتی گراد- 10.8 سانتی متر23.3 سانتی گراد- 10.3 سانتی متر22.8 سانتی گراد- 9.9 سانتی متر22.2 سانتی گراد- 9.4 سانتی متر
آگوست22.4 سانتی گراد- 8.6 سانتی متر22 سانتی گراد- 8.1 سانتی متر21.6 سانتی گراد- 7.5 سانتی متر21.2 سانتی گراد- 7 سانتی متر
سپتامبر17.9 سانتی گراد- 5.4 سانتی متر17 سانتی گراد- 4.6 سانتی متر16 سانتی گراد- 3.9 سانتی متر15 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر
اکتبر11.9 سانتی گراد- 4.5 سانتی متر10.5 سانتی گراد- 4.2 سانتی متر9.1 سانتی گراد- 3.8 سانتی متر7.7 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر
نوامبر5.1 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر3.4 سانتی گراد- 3.3 سانتی متر1.8 سانتی گراد- 3.1 سانتی متر0.1 سانتی گراد- 2.8 سانتی متر
دسامبر1.8 سانتی گراد- 3.6 سانتی متر0.9 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر0.1 سانتی گراد- 3.5 سانتی متر1.1 سانتی گراد- 3.4 سانتی متر

چه زمانی به کراکوف برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه4-1--23
فوریه3-323-3421
مارس1-816-2217
آوریل4147-2715
می9203-3117
ژوئن132233317
جولای152573817
آگوست152553714
سپتامبر101913014
اکتبر6145-2713
نوامبر2910-1616
دسامبر3-220-1720

هزینه روزانه گردشگری در کراکوف

هزینه یک روز اقامت در کراکوف حدودا 329 دلار است. هزینه های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

1. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می گردد و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

2. شام در رستوران سه ستاره

3. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

این هزینه ها بسته به اینکه در ماه های داغ سال یا کمتر گردشگری به کراکوف سفر می کنید، تغییر می نماید. تخمین هزینه بالا در ماه های داغ در کراکوف اجرا شده است تا برای برنامه ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن بهره ببرید.

منبع: کجارو / thebesttimetovisit.com / besttimetogo.com / travel.usnews.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1165

به "تور ایتالیا: برترین زمان سفر به کراکوف؛ فلورانس لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا: برترین زمان سفر به کراکوف؛ فلورانس لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید