تشریح تمهیدات صورت گرفته برای مقابله با امیکرون در متروی تهران
به گزارش چای قند پهلو، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمهیدات اجرا شده در این ناوگان را برای مقابله با موج تازه شیوع بیماری کرونا تشریح کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته اصل با بیان اینکه شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین بهره بردار مترو در کشور عملکرد پیشگیرانه خود در مقابل کرونا را از سال 98 آغاز کرده و به طور مستمر ادامه داده است گفت: باتوجه به شیوع سویه های نو بیماری کرونا شیوه نامه های اجرایی نوی با هماهنگی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا تدوین و ابلاغ شده است که روزانه به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مسافران با حساسیت و دقت، انجام می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک از طریق مسافران در کلیه اماکن مترو الزامی است و مقرر شده است که از این پس نظارت سخت گیرانه تری در این خصوص صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه مکاتبه هایی به منظور درخواست همکاری و ارائه راه چاره های مناسب در خصوص هوشمندسازی شناسایی مبتلایان به کرونا و افراد واکسن نزده با وزارت بهداشت اجرا شده است افزود: به منظور امکان سنجی و ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط سامانه فروش بلیت با سامانه های وزارت بهداشت نیز مکاتبه های با معاونت فاوا شهرداری تهران اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه سرانجامه ها، تمامی ایستگاه ها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی ها، پله های ثابت، جایگاه ها و تمامی گیت ها و دستگاه های شارژ بلیت مسافری و اتاق های مادر و کودک روزانه در چند نوبت، نظافت و ضدعفونی می شوند، شرح داد: امکان خرید بلیت های تک سفره و شارژ کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس به صورت بر خط از طریق سامانه یا اپلیکیشن تهران من فراهم است و مسافران بهتر است به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی، از این طریق نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.
شایسته اصل افزود: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با توجه به حجم مخاطبانی که روزانه با آن ها در ارتباط هستیم سعی کردیم نحوه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله با ویروس کرونا را همچنان در دستور کار قرار دهیم. شرکت بهره برداری متروی تهران به همین علت نسبت به ارائه آموزش های شهروندی با نصب پوستر، بنر و تابلو های آموزشی در ایستگاه ها و قطارها، پخش کلیپ های آموزشی از مانیتور ایستگاه ها و قطار ها و همچنین پخش پیام های اطلاع رسانی از اتاق های کنترل در تمامی خطوط هفت گانه متروی تهران و حومه اقدام می کند، همچنین بارگذاری اینفوگرافی های آموزشی در صفحه اینستاگرام و سایت شرکت بهره برداری مترو به آدرس http://metro.tehran.ir در جهت آموزش شهروندی انجام می شود.
وی در سرانجام به موضوع بهبود شرایط تهویه ایستگاه ها با استفاده از فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با بحران کرونا این شرکت با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از کنندگان معاونت مهندسی و مدیریت های مراکز فرمان، کیفیت، سلامت، ایمنی و محیط زیست، موضوع ارائه الگو های بهینه سازی عملکرد هواساز ها را پیگیری می کند.
منبع: خبرگزاری دانشجو