جزییاتی تازه از خط 10 مترو

به گزارش چای قند پهلو، مجری خط 10 متروی تهران گفت: برآورد اعتبارات مورد احتیاج این خط مترو بر پایه سال اقتصادی سال جاری، 54 هزار میلیارد تومان است.

جزییاتی تازه از خط 10 مترو

به گزارش ایسنا، محمود یوسفی با بیان اینکه این خط مترو یک جهت شرقی-غربی است که شمال تهران را نیز در جهت حرکت خود پوشش می دهد، اضافه نمود: این اولین خط مترو خواهد بود که محلات شمال تهران را که از عدم توسعه خطوط مترو رنج می برند، پوشش می دهد که براساس برنامه ریزی های اجرا شده در فاز نخست در نظر داریم در یک برنامه 5ساله، خط را با 10 ایستگاه به بهره برداری رسانده و مابقی ایستگاه ها نیز به مرور وارد چرخه خدمت رسانی شوند.

مجری خط 10 متروی تهران با بیان اینکه برآورد اعتبارات مورد احتیاج مترو بر پایه سال اقتصادی 1401، 54هزار میلیارد تومان است، گفت: عمده تأمین اقتصادی ساخت خط 10 مترو به وسیله تهاتر خواهد بود.

یوسفی با تاکید بر اینکه در ابتدا قرار بود که قرارگاه خاتم تنها بخشی از این خط مترو را بسازد، اما بنا به تدبیر شهردار تهران و رایزنی اجرا شده، مقرر شده که کل خط یعنی 43کیلومتر به وسیله قرارگاه خاتم ساخته گردد، شرح داد: شفت ورود دستگاه تی. بی. ام در محدود ایستگاه دریاچه حفر شده و بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده این خط مترو در دو فاز ساخته و به بهره برداری می رسد که در فاز اول 20.5 کیلومتر از ایستگاه ورد آورد تا میدان کتاب با 5 ایستگاه به نام های وردآورد، دریاچه، اتریش، کوهسار و میدان کتاب خواهد بود.

او ادامه داد: در حال حاضر شفت ورود دستگاه TBM، حفر شده و به نظر می رسد بعد از مونتاژ دستگاه، کار حفر تونل خط 10 مترو از اوایل آبان سال جاری شروع گردد. فاز دوم خط 10 مترو نیز از میدان کتاب تا فلکه چهارم تهرانپارس خواهد بود که براساس برنامه ریزی های اجرا شده، سال آینده فعالیت اجرایی آن را شروع می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1269

به "جزییاتی تازه از خط 10 مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییاتی تازه از خط 10 مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید