جشنواره بچه ها خلاق در شاهین برگزار می گردد

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/اصفهان مدیر فرهنگسرای شهروند شاهین شهر از برگزاری جشنواره بچه ها خلاق در راستای کسب مهارت ها, تعامل سازنده بچه ها با محیط پیرامون و ارتباط جمعی آن ها با گروه همسالان در کنار آنالیز رفتارهای اجرایی و آسیب شناسی روانشناختی و اجتماعی آنان مصادف با روز جهانی کودک اطلاع داد.

جشنواره بچه ها خلاق در شاهین برگزار می گردد

بنفشه حکمت پور در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه روز کودک بهانه ای برای یادآوری صندلی و نقش کودک در بهسازی، رشد و ارتقا جامعه است، اظهارکرد: توجه به اثرگذاری بچه ها به اسم آینده سازان جامعه و کوشش برای شکوفایی استعدادها، رشد مهارت های فردی و اجتماعی و ایجاد تغییر در نگرش فرهنگی و اجتماعی آن ها رسالتی است که هر نسل نسبت به نسل بعد از خود برعهده دارد.

وی بچه ها را نبض حیات جامعه برشمرد و اضافه کرد: تاثیرات مستقیم حاصل از شرایط اجتماعی، سیاسی، مالی و ... در هر جامعه ای بر سرنوشت بچه ها و نوع نگرش به ازدیاد نسل قابل کتمان نبوده و آسیب شناسی روانشناختی و اجتماعی حاصل از پیامدهای مختلف در ادوار متفاوت می تواند در ارتقای دانش عمومی، بستر سازی و رشد فرهنگ کودک دوستی و ایجاد بستر سالم و امن برای بچه ها در راستای تحقق سیاست های کلان جامعه پیرامون مباحث فرزندآوری و رشد نرخ جمعیت راهگشا باشد.

مدیر فرهنگسرای شهروند شاهین شهر با اشاره به برگزاری جشنواره بچه ها خلاق در 16مهر مصادف با روز جهانی کودک در شاهین شهر، ادامه داد: این جشنواره در راستای ارتقای تعامل سازنده و متقابل در بین بچه ها، کشف استعدادها و یاری به پردازش و رشد آن ها برای بچه ها بازه سنی 3 تا 10 سال با برگزاری ورک شاپ های بازی با رنگ، سفالگری و ساخت حجم و اوریگامی در پارک شهروند شاهین شهر برگزار می گردد.

حکمت پور با تاکید بر اهمیت سلامت روان بچه ها در کنار سلامت جسمی آنان، اظهار داشت: بی توجهی به مسائل روانشناختی در بچه ها می تواند در آینده آنها اثر سو داشته باشد در این راستا جشنواره بچه ها خلاق با هدف ایجاد تعامل سازنده بچه ها با یکدیگر، ارتباط متقابل بچه ها با خانواده و پویایی و شادابی در آن ها از روانشناسان کارآزموده حوزه کودک بهره برده است که بچه ها را از نظر رفتارهای اجرایی، تعاملات اجتماعی، فعالیت های فردی و ... مورد آنالیز قرار دهد و درصورت احتیاج با ارائه مشاوره رایگان به والدین نسبت به اصلاح ساختار رفتاری بچه ها به منظور کاهش آسیب های روانشناختی و اجتماعی بچه ها یاری کند.

وی دیگر برنامه های جشنواره بچه ها خلاق را اجرای گروه های نمایش عروسکی، موسیقی بچه ها و شعر بچه هاه برشمرد و ادامه داد: در این جشنواره که اولین سال اجرای آن با رویکرد تداوم در سال های آینده برگزار می گردد، بچه ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا با نظارت مستقیم والدین، مهارت های تعامل سازنده با محیط پیرامون و ارتباط جمعی با گروه همسالان را تجربه می نمایند.

جشنواره بچه ها خلاق 16 مهر مصادف با روز جهانی کودک ساعت 9 صبح برای بازه سنی 3 تا 10 سال در پارک شهروند شاهین شهر برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 997

به "جشنواره بچه ها خلاق در شاهین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره بچه ها خلاق در شاهین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید