درختان 500 ساله در جنگل جزیره مادیرا

به گزارش چای قند پهلو، جزیره مادیرا به خاطر چشم انداز دراماتیک و بسیار زیبای خود مشهور است. این چشم انداز شامل؛ کوه های ناهموار، آتشفشان ها و سواحل سنگی است. اما یکی از منحصر به فردترین گنج های گردشگری این منطقه جنگل جزیره مادیرا است که جای جای آن، شما را از زندگی واقعی جدا می نماید و به داستان های پریان می برد. این جنگل به دلیل مه صبحگاهی سحرآمیز و جادویی شناخته شده است، و بخشی از یک جنگل قدیمی است.

درختان 500 ساله در جنگل جزیره مادیرا

لوریسیلوا به خاطر زیبایی و اهمیت اکولوژیکی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. باور نکردنی است که 15 تا 40 میلیون سال پیش، بیشتر جنوب اروپا از این نوع درختان پوشیده شده بود. اما نمونه های آن در حال حاضر فقط در مادیرا، جزایر آزور و جزایر قناری یافت می گردد. فانال به عنوان بخشی از جنگل لوریسیلوا به ویژه برای مسیرهای پیاده روی شناخته شده است که به بازدیدنمایندگان این امکان را می دهد تا نمونه های مختلفی از درختان را که بعضی از آن ها 500 سال قدمت دارند، از نزدیک تماشا نمایند.

دروس تمام جنبه های جنگل زیبا از غروب تا طلوع آفتاب را به نمایش کشیده است. مناظری با جزئیات از تنه های پوشیده از خزه و ترکیبات خیره نماینده از درختان که در سراسر جنگل قرار گرفته اند، بینندگان را به وجد می آورند. فانال بخصوص مه و فضای دراماتیک مشهوری دارد و اغلب صبح ها درختان مه گرفته بازدیدنمایندگان خاص خود را دارند.

تصاویر مرموز جنگل هنگام غروب آفتاب و در شب، بخصوص زمانی که آسمان مانند بوم رنگی در پشت درختان نمایان می گردد، بسیار دیدنی می گردد. دروس می گوید: وقتی وارد جنگل پوشیده از مه می شوید، اغلب نمی دانید که در واقعیت هستید یا در رویا قدم می زنید!

خوشبختانه با توجه به ثبت یونسکوی این جنگل و حفاظت بسیار بالا، کانال فانال سال های سال در شرایط مطلوب باقی خواهد ماند و مادیرا را در جذب جهانگرد همراهی خواهد نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 135

به "درختان 500 ساله در جنگل جزیره مادیرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان 500 ساله در جنگل جزیره مادیرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید