ساختمان این معبد هر 20 سال یک بار عوض می گردد!

به گزارش چای قند پهلو، از ادیان باستانی ژاپن چیزی می دانید؟ معابد ژاپنی با آن معماری های خاص و شگفت انگیز را دیده اید؟ علاقه ای به تماشا معابد تاریخی ژاپن دارید؟ معبد ایسه ژاپن یکی از معابد حیرت انگیز ژاپنی است که جایگاه خاصی در بین ژاپنی ها دارد.

ساختمان این معبد هر 20 سال یک بار عوض می گردد!

ژاپن جزیره ای با سرگذشتی پر فراز و نشیب که سال ها برای رسیدن به رشد و توسعه و پیشرفت کوشش نموده است. در این کشور عجیب انواع مذاهب با معابد مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها دارای معماری خاص و منحصر به خود هستند. معبد ایسه ژاپن یکی از این معابد با معماری خاص است که در بین جهانگردان محبوبیت زیادی دارد. همراه خبرنگاران مگ این معبد زیبا را بیشتر بشناسید.

شینتو چیست؟

شینتو در فرهنگ ژاپن یعنی راه خدایان و یک آئین باستانی چندهزارساله است. این آئین ایزدبانوی خورشید به نام آماتراسو را نگهبان سرزمین اجدادی می داند و خاندان امپراتوری ژاپن را از نسل این خدا و تجسم وی می شمارد. هدف آیین شینتو تحقق و تکمیل اراده کامی و نیاکان در خانواده، جامعه و ملت است انسان ها مانند کل طبیعت، بچه ها کامی هستند.

معابد شینتو

به زیارتگاه های دین شینتو معبد شینتو یا جینجا گفته می شود. برخلاف بقیه زیارتگاه ها یا معابد در ادیان دیگر که برای توسعه اعتقادات یا تعالیم مذهبی ساخته می شوند، معابد شینتو تنها اقامتگاهی برای یک یا چند کامی هستند که در آنجا بتوانند به ایزدان شینتو خدمت نمایند؛ بدین معنی که آن را مطابق اعتقادات و رسوم شینتویی عبادت نمایند. تمام بناهای مربوط به آیین شینتو ازجمله معابد، پل ها و دروازه ها، هر 20 سال یک بار کاملا خراب شده و از نوساخته می شوند.

معبد ایسه ژاپن

ایسه جینگو یا معبد ایسه ژاپن یکی از مهم ترین و مقدس ترین زیارتگاه های شینتو در ژاپن است. این معبد در شهر ایسه، استان میه واقع شده است و اهمیت فرهنگی و تاریخی قابل توجهی در این کشور دارد. ایسه جینگو به الهه خورشید آماتراسو که جد خانواده امپراتوری و خدای نگهبان ژاپن است، تقدیم شده است.

معبد ایسه ژاپن از دو محراب اصلی به نام های نایکو (زیارتگاه درونی) و گکو (زیارتگاه بیرونی) تشکیل شده است. نایکو یا زیارتگاه درونی، آماتراسو یا همان الهه خورشید را در خود جای داده است، درحالی که گکو به الهه تویوکه اومیکامی، خدای کشاورزی و صنعت تقدیم شده است. قدمت زیارتگاه درونی به قرن سوم میلادی و قدمت زیارتگاه بیرونی به قرن پنجم میلادی برمی شود.

ساختمان های داخل زیارتگاه ها تماما از چوب ساخته می شوند و هر 20 سال یک بار با استفاده از تکنیک های معماری سنتی ژاپنی بازسازی می شوند. در ژاپن این کار به Shikinen Sengu معروف است.

یکی از روحانیان این معبد می گوید: معبد ایسه، خانه روحانی ژاپنی هاست. طبیعت اینجا زیباست. دریا و کوه ها دورتادور آن را فراگرفته، اینجا محل زندگی خدایان است. ورود مردم عادی به بخش بزرگی از این معبد ممنوع است. به یکی از بخش های آن نیز تنها امپراتور می تواند وارد شود.

سالانه میلیون ها زائر و جهانگرد از ایسه جینگو یا معبد ایسه ژاپن بازدید نموده و رزق وروزی، موفقیت، نعمت و هدایت معنوی را از الهه خورشید طلب می نمایند. این زیارتگاه به خاطر محیط آرام و طبیعی خود بسیار محبوب و شناخته شده است، زیرا در میان جنگلی انبوه و نزدیک به رودخانه ایسوزو قرار گرفته است.

جشنواره ها و آیین های سالانه ای که در ایسه جینگو برگزار می شود عمیقا ریشه در فرهنگ و سنت ژاپنی دارد همین باعث شده است که این مکان یک میراث فرهنگی ارزشمند و مهم در ژاپن باشد. بازدیدنمایندگان می توانند از آرامش و فضای معنوی معبد ایسه ژاپن در حین یادگیری در خصوص اعتقادات و اعمال باستانی ژاپن نیز لذت ببرند.

قبل از بازدید از ایسه جینگو، رعایت قوانین و آداب ورسوم حرم مانند آداب مناسک، کد لباس و خودداری از عکاسی در منطقه ها خاص لازم است. ایسه جینگو به عنوان مکانی مقدس جایگاه ویژه ای در قلب مردم ژاپن دارد و انتظار می رود بازدیدنمایندگان در طول بازدید خود از این معبد احترام و قدردانی از خود را نسبت به الهه خورشید نشان دهند.

پیشنهاد مطالعه: مینیمال ترین دکوراسیون جهان به سبک ژاپنی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1447

به "ساختمان این معبد هر 20 سال یک بار عوض می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان این معبد هر 20 سال یک بار عوض می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید