سامسونگ در رویدادی مجزا از اگزینوس 2100 رونمایی می کند

به گزارش چای قند پهلو، همانطور که می دانید، سامسونگ قصد دارد گوشی های سری گلکسی S21 را با پردازنده های 5 نانومتری و جدید خود یعنی اگزینوس 2100 رونمایی کند. اما اینطور که به نظر می رسد، رونمایی از این دو محصول در یک روز اتفاق نخواهد افتاد و شرکت کره ای دو روز قبل از معرفی پرچم دارهای خود، یعنی در تاریخ 12 ژانویه 2021 (23 دی ماه) از اگزینوس 2100 رونمایی می کند.

سامسونگ در رویدادی مجزا از اگزینوس 2100 رونمایی می کند

سامسونگ معمولا هر سال گوشی های خود را با پردازنده جدیدی از اگزینوس رونمایی می کند اما هیچوقت رویداد مجزایی برای آن در نظر نمی گرفت. اما اینبار که گفته می شود بالاخره اگزینوس می تواند بهتر از رقیب قدرتمند خود یعنی اسنپدراگون ظاهر شود، سامسونگ نیز قصد دارد توجه ویژه ای به آن داشته باشد و رویداد مجزایی را به آن اختصاص دهد.

سامسونگ به خاطر گله و شکایت فراوانی که به خاطر اگزینوس 990 به آن وارد شد، شدیدا به دنبال این بوده تا بتواند با معرفی پردازنده ای توانمند، مانعی برای جولان قدرت رقیب قدیمی خود باشد. اگرچه اسنپدراگون هم در پرچم دارهای این شرکت استفاده می شود، اما تنها در دو کشور آمریکا و چین شاهد فروش نماینده های آن با این پردازنده هستیم و دیگر نقاط جهان، کهکشانی ها با اگزینوس در دسترس قرار می گیرند.

نتایج بنچمارک ها هم تا به این لحظه به گونه ای بوده اند که به نظر می رسد سامسونگ توانسته به هدف خود دست پیدا کند. اگزینوس 2100 هم در بخش تک هسته ای و هم در بخش چند هسته ای و حتی در مصرف انرژی توانسته بسیار عالی ظاهر شود و رقیب خود را از میان بردارد. با این حال باید منتظر بمانیم تا گلکسی S21 رسما با این پردازنده مورد بررسی قرار گیرد.

اگزینوس 2100 اما پردازنده ای است با معماری ساخت کاملا جدید و تراشه ای 5 نانومتری که از 8 هسته بهره می برد. چینش این هسته ها به صورت 1 + 3 + 4 است. هسته اول و بزرگ بکار رفته در این پردازنده بسیار جدید بوده و Cortex-X1 نام دارد و فرکانس آن نیز روی 2.91 گیگاهرتز تنظیم شده. در کنار این یک هسته، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.81 و چهار هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس 2.21 گیگاهرتز قرار گرفته اند تا بدین پردازنده سامسونگ در تمامی هسته ها از اسنپدراگون 888 فرکانس بیشتری داشته باشد.

اما خب همانطور که گفته شد، تا زمانی که رسما از محصولی با این پردازنده رونمایی نشده، نمی توانیم در رابطه با پیروزی حتمی و یا موفقیت آن اظهار نظر کنیم. خوشبختانه تا 12 ژانویه (23 دی ماه 1399) تنها 4 روز زمان باقی مانده و این یعنی به زودی می توانیم به جزئیات بسیار بیشتری از این پردازنده دست پیدا کنیم.

  • علاوه بر شارژر، هدفون هم از جعبه گلکسی S21 حذف خواهد شد

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 600

به "سامسونگ در رویدادی مجزا از اگزینوس 2100 رونمایی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ در رویدادی مجزا از اگزینوس 2100 رونمایی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید