سفرنامه - سفر زمینی به شهر وان در ترکیه (تور ترکیه)

به گزارش چای قند پهلو، با هر مقدار بودجه اقتصادی که برای یک سفر خوب کنار گذاشته اید می توانید به این شهر زیبا و نزدیک سفر کنید! تنها کافی است بلیتی برای تبریز دست و پا کنید!

سفرنامه - سفر زمینی به شهر وان در ترکیه (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن احتیاج به ویزا ندارند به همین دلیل و به علت نزدیکی و زیبایی هایش، این کشور یکی از مقاصد محبوب سفرهای خارجی ما شده!

در سفرنامه پیش رو سعی شده همه اقدامات لازم قبل از سفر و مکان هایی که در شهر وان باید ببینید به صورت خلاصه آورده شود! تا خاتمه بخوانید!

جاذبه های شهر وان

- دریاچه وان

- جزیره آکدامار یا آختامار (akdamar adasi)

- کلیسای آختامار

- قلعه وان

- خانه گربه ها

- آبشار مرادیه

اقدامات قبل از سفر

- پاسپورت: قبل از سفر تاریخ اعتبار پاسپورت خود را چک کنید و اگر 6 ماه یا کمتر به انقضای آن مانده نسبت به تعویض آن اقدام کنید. همانطور که قبلا گفتیم برای سفر به کشور ترکیه احتیاج به ویزا ندارد.

- دفترچه بیمه: حتما دفترچه بیمه خود را برای سفر به همراه داشته باشید.

- رزرو هتل: اگر در فصل تابستان یا آخر هفته اقدام به سفر می کنید حتما از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. چون به علت نزدیکی این شهر به قسمت های شمال غربی ایران در این مواقع سیل عظیمی از گردشگران ایرانی به شهر وان روانه می شود و امکان دارد اتاق خوبی گیرتان نیاید و یا اتاق های با کیفیت پایین را دو برابر قیمت به شما اجاره بدهند.

- قبل از آغاز سفر حتما گوگل مپ آفلاین شهر وان را دانلود کنید تا در جهتیابی به مسئله ای برنخورید. البته بیشتر قریب به اتفاق هتل ها و رستوران های شهر اینترنت دارند.

چه طور برویم؟

- برای سفر زمینی هم از مرز بازرگان و هم از مرز رازی می توانید به شهر وان وارد شوید. البته مرز رازی بهتر هست. برای رفتن به مرز رازی به تبریز و از آنجا به شهر خوی می روید. از شهر خوی برای مرز رازی تاکسی هایی در نظر گرفته شده. بعد از عبور از مرز و وارد شدن به خاک ترکیه هم ون هایی حاضر هستند که با حدود 20 لیر شما را تا شهر وان می برند.

- می توانید با استفاده از قطار هم به شهر وان بروید اما به علت معطلی در مرز این روش را پیشنهاد نمی کنیم.

- از شهر تبریز هم با استفاده از اتوبوس و ون می توانید تا وان سفر کنید.

سفر!

روز اول

ساعت 7 صبح به شهر تاریخی تبریز رسیدیم. به ترمینال اصلی شهر رفتیم تا برای شهر خوی ماشین یا اتوبوس پیدا کنیم. از تبریز تا خوی راهی حدود 2 ساعت در پیش دارید. در شهر خوی تاکسی هایی قرار دارند که تا لب مرز رازی می فرایند. از خوی تا مرز هم حدود 1 ساعت و 15 دقیقه راه هست. اگر خوش شانس باشید و مسافر زیادی در مرز نباشد حدود نیم ساعت برای عبور از مرز معطل می شوید اما اگر در مواقع شلوغی سفر نموده باشید گاهی تا 6 ساعت هم ممکن است منتظر بمانید!

بعد از حدود دو ساعت معطلی از مرز عبور کردیم. در همان ابتدای جهت ون هایی بودند که با نفری 20لیر ما را به مرکز شهر وان بردند. این جهت حدود 1 ساعت طول کشید. بعد از رسیدن به وان و پیدا کردن هتل و جاگیری وسایل، آغاز به قدم زدن در سطح شهر کردیم. جالب است که بدانید مردم وان فارسی را خیلی بهتر از انگلیسی صحبت می نمایند! البته اگر آذری زبان هستید که اصلا دغدغه ای از بابت صحبت کردن ندارید!

ما روز اول را برای رفتن به قلعه وان انتخاب کردیم!

این قلعه در خاتمهی بلوار melen واقع شده است. برای طی کردن جهت می توانید از ون ها و اتوبوس هایی که به قلعه می فرایند بهره ببرید. اگر ترکی هم بلد نیستید با استفاده از گوگل مپ می توانید خیابان مورد نظر را پیدا کنید و از ون ها و اتوبوس های عبوری دست و پا شکسته بپرسید که به وان گالعه می فرایند یا خیر!

اطلاعات: قدمت این قلعه با صلابت به 9 قرن قبل از میلاد باز می شود و بر کوه های شرقی دریاچه وان واقع شده است. البته امروزه بسیاری از قسمت ها این قلعه زیبا خراب شده اما باز هم مکان هیجان انگیزی برای گشت و گذار است. چشم انداز دشت ها و دریاچه که از بالای قلعه به شما لبخند می زند، به راستی که نفس گیر و با شکوه است!

روز دوم …

قسمت بعدی سفرنامه را در مطلب بعدی بخوانید!

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1285

به "سفرنامه - سفر زمینی به شهر وان در ترکیه (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه - سفر زمینی به شهر وان در ترکیه (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید