سومین جشنواره فیلم تبریز طی ماه های آینده برگزار می شود

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی گفت: دومین جشنواره فیلمنامه نویسی و سومین جشنواره فیلم تبریز در ماه های آینده برگزار می شود.

سومین جشنواره فیلم تبریز طی ماه های آینده برگزار می شود

سعید قمیان، در جلسه عمومی انجمن سینماگران آذربایجان شرقی،ضمن گلایه از عدم حضور تعدادی از اعضا، گفت: انتظار داریم در همچنین جلساتی همه اعضای انجمن حضور داشته باشند و تعاملات مناسب بین هنرمندان انجام بگیرد و کل اعضا بتوانند نقدها و نظرات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: ما جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به همت انجمن سینماگران آذربایجان شرقی و همکاری مساعد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دست خالی انجام دادیم که نشان از همت انجمن بوده است.

قمیان در ادامه ضمن اشاره به اکران فیلم پوست گفت: همچنین با پردیس های سینمایی ستاره باران و قدس مشارک هایی داشتیم که در روز اول اکران فیلم پوست برنامه ای تدارک دیدیم و از عوامل فیلم تجلیل شد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت های انجمن سینماگران با انجمن های دیگر گفت: انجمن سینماگران استان با اداره کل ارشاد همکاری های خوبی داشته است، همچنین درخواست های همکاری نیز از دیگر انجمن ها به ما پیشنهاد شده است که تلاش می کنیم با تدوین برنامه های جامع و کاربردی بتوانیم با انجمن های دیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برنامه های آینده این انجمن، گفت: برنامه های خوبی برای آینده داریم که از اداره ارشاد هم نامه همکاری را اخذ کردیم.

وی تشریح کرد: دومین جشنواره فیلمنامه نویسی و سومین جشنواره فیلم تبریز را مصوب کردیم و قصد برگزاری این دو جشنواره را داریم.

وی در ادامه گفت: برنامه سومی که در نظر داریم، بیست و دومین برنامه اینسرت است که در این برنامه هر ماه یکی از کارگردان آثار خود را با برگزاری جلسه نقد و بررسی اکران خواهند کرد.

رئیس انجمن سینماگران آذربایجان شرقی ضمن انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کشور گفت: در سال های پیشین به شهرستان ها اهمیت زیادی قائل بودند و تبریز همواره در این جشنواره با تعداد آثار بیشتری شرکت کرده و با دست پر از جشنواره برمی گشت، تبریز به عنوان دفتر نمونه انجمن سینماگران ایران انتخاب می شد، اما متاسفانه به مرور این حضور کمرنگتر می شد، که امسال به شهرستان ها کمتر پرداخت شده بود و حتی در اختتامیه مراسم فقط تهرانی ها حضور داشتند بقولی می توان بجای جشنواره فیلم کوتاه ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزار گشت!

در ادامه این مراسم اعضای کمیته های تخصصی انجمن سینماگران آذربایجان شرقی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، طاهره مدرسی مسئول کمیته فیلمنامه، فرزین ریحانی راد کمیته تهیه و تولید، قادر فریور مسئول کمیته تدوین، کریم فرشاد مسئول کمیته کارگردانی، محمد ملکی اصل مسئول کمیته صدا و موسیقی، رضا فلاحیان مسئول کمیته گریم،صحنه و لباس، شهرام خزرایی مسئول کمیته بازیگری، علی اکبر افتخارمسئول کمیته نقد، سید جواد موسویمسئول کمیته تصویربرداری و ناصر توریحی سرخابی مدیرعامل انجمن سینماگران شدند.

جلسه عمومی انجمن سینماگران آذربایجان شرقی در سالن استاد صیامی مجموع سینمایی 22 بهمن با حضور جمعی از اعضای محترم و هنرمندان عرصه سینما و کننده اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان و کنندگان هیئت محترم امنا، برگزار گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1054

به "سومین جشنواره فیلم تبریز طی ماه های آینده برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین جشنواره فیلم تبریز طی ماه های آینده برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید