شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 از سوی خودروسازی فردا اعلام شد

به گزارش چای قند پهلو، شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 از سوی خودروسازی فردا اعلام شد. جزئیات این طرح را در ادامه بخوانید.

شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 از سوی خودروسازی فردا اعلام شد

خبرنگاران - خودروسازی فردا به تازگی شرایط فروش مدل فردا SX5 را اعلام نموده و بر همین اساس فروش دومین محصول این شرکت با لوگوی اختصاصی فردا موتور (Farda) واقع در سمنان، شروع شده است. فردا SX5 در واقع همان دانگ فنگ SX5 است که در بازار چین، با نام دانگ فنگ X5 فروخته می گردد.

البته اگر کمی بیشتر در بازار چین جست وجو کنیم، متوجه می شویم که دانگ فنگ، این خودرو را تحت برند Dongfeng Fengxing در بازار چین می فروشد؛ برندی که خودش زیرمجموعه جوینت ونچر Dongfeng Liuzhou است.

شرکت خودروسازی فردا که خود را همکار ایران خودرو سمنان معرفی می نماید، در واقع یک خودروساز بخش خصوصی است که طی چند سال گذشته تصمیم به عرضه محصولات مستقل خود را در بازار داشته است و پس از وقوع شرایط تحریمی، حالا به همکاری با گروه دانگ فنگ و عرضه محصولات این شرکت با برند فردا روی آورده است.

طراحی نسل اول SX5

دانگ فنگ SX5 یا همان فردا SX5 می نامیم، نخستین بار در سال 2013 به بازار چین رفت. طراحی نسل اول SX5 هم ویژگی کراس اورها را داشت و هم شبیه ون ها بود؛ به همین علت آنرا در سگمنت MPV ها یا خودروهای چند کاره، قرار دادند. نسل اول SX5 حدود سه سال روی خط فراوری دانگ فنگ بود تا آنکه در 2016، نسل دومش به بازار آمد.

برخلاف تصور اولیه که از فراوری این خودرو با یک موتور توربو حکایت می کرد، حالا شاهد استفاده از یک موتور تنفس طبیعی موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی هستیم که توان فراوری 123 اسب بخار قدرت در محدوده 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 154 نیوتن متری در محدوده 4400 دور بر دقیقه را دارد.

جعبه دنده خودروی کراس اوور فردا SX5

این خودرو با طول کلی 4515 میلی متر، عرض 1812 میلی متر، ارتفاع 1725 میلی متر و فاصله بین دو محور 2720 میلی متری ساخته شده است که از نظر ابعاد و میزان کوچک تر از دیگر محصول شرکت خودروسازی فردا یعنی فردا SX6 خواهد بود. بعلاوه به نظر می رسد که با توجه به وزن 1340 کیلوگرمی و توان 123 اسب بخاری پیشرانه، این مدل از نظر شتاب گیری هم حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد، هرچند در این رابطه عدد دقیقی در کاتالوگ این خودرو ذکر نشده است.

گفتنی است که خودروی کراس اوور فردا SX5 تنها با جعبه دنده اتوماتیک CVT به مشتریان عرضه می گردد و مصرف سوخت 7.5 لیتری به صورت ترکیبی برای کارکرد 100 کیلومتری خواهد داشت.

فردا SX5 از حیث آپشن های رفاهی هم یک محصول قابل قبول به نظر می رسد چرا که طیف کاملی از امکانات متداول نظیر کروز کنترل، سانروف، سیستم پایداری ESP، فرمان برقی، دوربین دنده عقب و تهویه مطبوع الکتریکی را ارائه می دهد اما با توجه به نبود جایگاه های برقی یا دوربین 360 درجه و سقف پانوراما نمی توان این کراس اوور را در محدوده خودروهای پر آپشن توصیف کرد.

فردا موتورز شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 را اظهار داشت [به روز رسانی] - شهریور 1400

شرکت فردا موتورز با اعلام شرایط فروش FMC SX5 برای شهریور 1400، قیمت این کراس اوور را افزایش داد. در حال حاضر این محصول به صورت پیش فروش عرضه می گردد.

قیمت مصوب و نو FMC SX5 از سوی شرکت فردا موتورز 649 میلیون تومان معین شده و نسبت به قبل، 20 میلیون تومان افزایش پیدا نموده است و بعلاوه دیگر به مشتریان تخفیف نقدی اعطا نمی گردد.

در طرح فروش نو این شرکت سود مشارکت 18 درصد به مشتریان تعلق می گیرد و مدت زمان تحویل خودروها 90 روز کاری اعلام شده است. بعلاوه پیش پرداخت 324 میلیون و 500 هزار تومانی در زمان ثبت نام احتیاج است. با توجه به بخشنامه منتشر شده در وبسایت رسمی فردا موتورز، قیمت 649 میلیون تومان با در نظرگیری هزینه های شماره گذاری، مالیات، عوارض و… است.

مدل خودرو قیمت قدیم (تومان)قیمت نو شهریور 1400 (تومان)
کراس اوور FMC SX5 629.000.000 649.000.000

شروع فروش کراس اوور FMC SX5 با قیمت قطعی [به روز رسانی] - تیر 1400

شرکت فردا موتورز نوترین شرایط فروش کراس اوور FMC SX5 ویژه تیر ماه را اظهار داشت.

موعد تحویل فردا SX5 هم با قیمت نهایی 609 میلیون تومان (بعد از کسر تخفیف 20 میلیون تومانی) مشابه FMC 511 معین شده است.

فرداموتورز در طرح فروش هر این خودرو سود مشارکت 18 درصدی را در نظر گرفته است.

طرح فروش فردا SX5:

نسخه های پلاک ملی FMC SX5 به خیابان ها آمدند [به روز رسانی] - خرداد 1400

نوترین کراس اوور خودروسازی فردا که با نام FMC SX5 در بازار شناخته می گردد، به تازگی با پلاک ملی در اختیار مشتریان قرار گرفته و فرایند تحویل این خودروی مونتاژی سریع تر شده است.

حال با شروع تحویل SX5 خودروسازی فردا می بینیم که این کراس اوور نو در بازار آزاد قیمت گذاری شده است.

براین اساس خودروهای در آستانه تحویل و تحویل شده با طیف قیمتی از 650 تا 680 میلیون تومان آگهی می شوند که البته تعیین نیست قیمت نهایی معامله این خودروها چقدر خواهد بود. اما در مجموع به نظر می رسد که بازار قیمتی در حدود 600 میلیون تومان را برای فردا sx5 قابل قبول می داند.

فروش نو کراس اوور FMC SX5 فردا موتورز با قیمت نو [به روز رسانی] - خرداد 1400

شرکت فردا موتورز (خودروسازی فردا) دور نو پیش فروش FMC SX5 را با قیمت قطعی شروع نموده است. در شرایط فروش نو این کراس اوور ، قیمت تمام شده برای مشتریان تغییر نموده است.

در شرایط فروش نو FMC SX5 قیمت مصوب همچنان 629 میلیون تومان است. اما پیش از این تخفیف خرید نقدی 40 میلیون تومانی به مشتریان اعطا می شد که حالا مبلغ تخفیف به 20 میلیون تومان کاهش پیدا نموده است.

به عبارت ساده تر مبنای محاسبه قیمت برای مشتریان FMC SX5 در طرح فروش نو 609 میلیون تومان خواهد بود. پیش پرداخت اولیه این طرح فروش 294 میلیون و 500 هزار تومان است و ودیعه دوم هم 117 میلیون و 800 هزار تومان معین شده است. خودروسازی فردا به مشتریان SX5 سود مشارکت 18 درصد را اعطا می نماید و الباقی بهای خودرو را در زمان تحویل از مشتریان دریافت خواهد نمود.

جزئیات محاسبه قیمت مصوب خودرو

در بخشنامه فروش این خودرو که در وبسایت فردا موتورز بارگذاری شده است، اعلام شده که قیمت مصوب با در نظرگیری هزینه شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، بیمه شخص ثالت و … بوده و هزینه ای از این بابت به قیمت خودرو اضافه نخواهد شد.

بعلاوه در انتها باید یادآور شد که شماره گذاری و تحویل FMC SX5 به مشتریان شروع شده و دعوت نامه های سری نو خریداران این کراس اوور مونتاژی هم صادر شده است.

طرح نو فروش خودرو فردا SX5 [به روز رسانی] - فروردین 1400

خودروسازی فردا مرحله نو فروش خودرو SX5 را در سال 1400 با قیمت قطعی شروع نموده است.

فردا SX5 از یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با تکنولوژی ساخت میتسوبیشی بهره می گیرد. این پیشرانه مجهز به فناوری Mivec میتسوبیشی می باشد که در واقع نام انحصاری این کمپانی برای ویژگی زمان بندی متغییر سوپاپ ها است.

پیشرانه مذکور توان فراوری 123 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن متر گشتاور را دارد که یک جعبه دنده CVT نسل سه با امکان تعویض دستی دنده ها و بعلاوه حالت برفی و اسپرت، وظیفه انتقال نیروی فراوریی به وسیله پیشرانه به چرخ های جلو را داراست.

شرایط فروش خودرو نو فردا SX5 با تحویل 120 روز:

طرح نو فروش خودرو فردا SX5 [به روز رسانی] - اسفند 99

خودروسازی فردا مرحله نو فروش خودرو SX5 را شروع نموده است.

شرایط فروش خودرو نو فردا SX5 با تحویل 90 روز:

شرایط فروش خودرو فردا SX5 [به روز رسانی] - بهمن 99

شرایط فروش خودرو فردا SX5 با تحویل 60 روزه و مدل 1400 به توضیح جدول زیر اعلام شده است.

بیشبر بخوانید:

منبع: دیجیاتو

منبع: بیت ران
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 945

به "شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 از سوی خودروسازی فردا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط فروش و قیمت نو FMC SX5 از سوی خودروسازی فردا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید