شواهد علمی جدید و قابل تامل CDC آمریکا درباره انتقال کرونا ، ریسک انتقال کرونا از سطوح بسیار کم است ، ریسک بالای مواجهه های رودررو

به گزارش چای قند پهلو، مرکز کنترل بیماری دولت آمریکا شواهد جدید مربوط به انتقال کروناویروس را منتشر نموده است.

شواهد علمی جدید و قابل تامل CDC آمریکا درباره انتقال کرونا ، ریسک انتقال کرونا از سطوح بسیار کم است ، ریسک بالای مواجهه های رودررو

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین و به نقل از خبرآنلاین، شواهد علمی در خصوص انتقال COVID-19 که مرکز کنترل بیماری دولت آمریکا(CDC)، رسماً اعلام نموده چنین است:

*ریسک انتقال کرونا از سطوح ، بسیار کم است.

*ریسک انتقال کرونا در فعالیت در فضای باز، بسیار کم است.

*ریسک بالای انتقال کرونا در تجمع در فضاهای محصور و سربسته مانند دفاتر، اماکن مذهبی، سالن های سینما یا تئاترها وجود دارد.

*ریسک انتقال بیماری به وسیله حیوانات خانگی بسیار بسیار ناچیز است.

*تا به حال امکان انتقال به وسیله پوست و موهای حیوانات خانگی اثبات نشده است.

*بیشترین خطر انتقال از انسان به انسان بدون رعایت عوامل ذکر شده (فاصله، ماسک، شیلد، شستشوی دست ها، حضور در تجمعات) است.

*در این زمان ضروری است که کاهش هراس در خصوص انتقال از سطوح اطلاع رسانی گردد ولی زمان آن نیست که خیلی مشتاقانه به دفتر خود بازگردید.

برای آلوده شدن شما ، به دوز کافی از ویروس احتیاج است . این آلوده شدن به هزار particle یا ذره ویروسی (vp) احتیاج دارد، حال به میزان گسترش میزان ویروس در فعالیت های معمولی در محیط توجه کنید:

*تنفس: 20 vp در دقیقه

*صحبت کردن: 200 vp در دقیقه (با 5 دقیقه صحبت کردن در محیط بسته و بدون ماسک، 1000 ذره ویروس به راحتی منتشر می گردد.)

*سرفه: 200 میلیون vp (مقدار زیادی از ذرات ویروسی منتشر شده با سرفه و عطسه، ممکن است ساعت ها در یک محیط با تهویه نامناسب در فضا باقی بماند و معلق در فضا باقی بمانند.)

*عطسه: 200 میلیون vp

بنابر این میزان احتمال آلودگی قطعی به مدت زمان قرار دریافت در معرض ویروس و تعداد ذرات ویروس بسنگی دارد و این باعث می گردد:

*قرار دریافت در مجاورت کسی، با رعایت فاصله (6 فوت) 180 سانتیمتر به بالا، اگر زیر 45 دقیقه طول بکشد، احتمال خطر سرایت کم است.(فقط نفس بکشند. بدون صحبت و عطسه و سرفه کردن، 45 دقیقه لحاظ شده است.)

*در صحبت کردن دو نفر که ماسک زده اند، به صورت رو در رو (در مکان دربسته و محصور): در صورت محدود کردن زمان تبادل نظر به کمتر از 4 دقیقه، ریسک پایین است.(با ماسک هم، در مکان محصور و بدون تهویه مناسب، بیش از 4 دقیقه صحبت کردن، احتمال سرایت وجود دارد.)

* اگر شخصی که در حال پیاده روی، دویدن، یا دوچرخه سواری و ورزش هست، از کنار شما عبور کند: احتمال سرایت کم است (ولی نه اینکه شانه به شانه هم راه بروند یا شانه به شانه ورزش نمایند یا در یک خط دوچرخه سواری نمایند، که در این حالت احتمال سرایت بالا می رود.)

*در فضای با تهویه مطبوع، با رعایت فاصله و در زمان محدود، احتمال سرایت کم می گردد.

*خرید مواد غذایی ریسک متوسطی دارد و میتوان با محدود کردن و کوتاه کردن زمان خرید و ماسک زدن ، ریسک انتقال را از متوسط به کم تبدیل کرد.

*فضاهای داخلی سر بسته بسیار پر خطر هستند. به ویژه اگر در زمان طولانی و نامحدود ، افراد با هم تماس داشته باشند.

*حمام عمومی و رختکن های مشترک و محل استراحت مشترک، ریسک بالایی دارند.

*رستوران ها: در معرض خطر زیاد سرایت قرار دارند که میتوان این میزان را با نشستن در فضای باز، یا رعایت فاصله و صحبت از راه دورتا حد متوسط کاهش داد.

* محل کار / مدارس: حتی با رعایت فاصله اجتماعی، از ریسک بسیار بالایی برخوردارند ، چون زمان تماس طولانی و نامحدود است.

*مهمانی ها / عروسی ها: بسیار پرخطر

* تجمعات تجاری/همایش ها: ریسک بسیار بالایی دارند

^ ورزشگاه ها ، کنسرت / سینما: ریسک بسیار بالایی دارد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 307

به "شواهد علمی جدید و قابل تامل CDC آمریکا درباره انتقال کرونا ، ریسک انتقال کرونا از سطوح بسیار کم است ، ریسک بالای مواجهه های رودررو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شواهد علمی جدید و قابل تامل CDC آمریکا درباره انتقال کرونا ، ریسک انتقال کرونا از سطوح بسیار کم است ، ریسک بالای مواجهه های رودررو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید