طرز تهیه سوپ مرغ

به گزارش چای قند پهلو، سوپ مرغ یکی از آن غذاهایی است که هرکسی باید طرز تهیه آن را بلد باشد. زیرا ضروری است آن را در زمان های مختلف مانند بیماری تهیه کند. سوپ مرغ انواع مختلفی دارد. یعنی می توان با اضافه کردن مواد دیگری به آن طعم و مزۀاش را تغییر داد. سوپ مرغ خواص بسیار زیادی دارد. بعلاوه از سوپ مرغ به عنوان پیش غذا نیز استفاده می گردد. در ادامۀ این مطلب قصد داریم به طرز تهیه سوپ مرغ مقوی بپردازیم. سپس به خواص آن نیز اشاره می کنیم. پس اگر برای اولین بار است که قصد دارید این سوپ را تهیه کنید، این مطلب را تا سرانجام مطالعه نمایید.

طرز تهیه سوپ مرغ

طرز تهیه سوپ مرغ خانگی

طرز تهیه سوپ مرغ بسیار آسان بوده و هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین با داشتن مواد اولیه آن به راحتی می توانید آن را در زمان به نسبت کوتاهی تهیه کنید. در ادامه مواد اولیه برای درست کردن سوپ مرغ مناسب دو نفر ذکر شده است. بنابراین اگر تمایل دارید مقدار آن متفاوت باشد، نسبت ها را به همین مقدار تغییر دهید.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ

  • سینه یا ران مرغ 500 گرم
  • سیب زمینی 2 عدد
  • پیاز میانه دو عدد
  • هویج 2عدد
  • سیر دو حبه
  • سبزیجات مثل جعفری ¼ پیمانه
  • آب 1 لیتر
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه سوپ مرغ

برای درست کردن یک سوپ مرغ مقوی باید تمام مراحل تهیه آن را به ترتیب انجام دهید تا یک سوپ دلپسب و خوشمزه آماده گردد. سوپ در هنگام سرماخوردگی باعث گرم نگه داشتن و بهبود سلامتی افراد می گردد.

مرغ را آبپز کنید

در ابتدا باید مرغ را درون یک قابلمه که می خواهید سوپ را در آن درست کنید قرار دهید. سپس پیاز را خرد کنید و روی آن بریزید. قابلمه را پر از آب کنید و آن را روی حرارت گاز قرار دهید تا کاملاً آبپز گردد. این مرحله باعث می گردد بوی زهم مرغ از بین برود. بعلاوه گفتنی است که در همین مرحله می توانید نمک و فلفل را اضافه کنید تا به خورد مرغ برود.

آب مرغ را صاف کنید

در این مرحله زمانی که مرخ پخته شد آب مرغ را صاف کنید تا پیازها و مرغ از آن جدا گردد. آب و مرغ را کنار بگذارید. می توانید در همین مرحله مرغ را ریش ریش کنید.

پیاز و سیر را تفت دهید

در مرحلۀ سوم نوبت به تفت دادن پیاز و سیر می رسد. پس پیاز دوم و سیر را خرد کنید و درون قابلمه به همراه کمی روغن تفت دهید.

هویج را اضافه کنید

پس از آنکه رنگ پیاز و سیر طلایی شد، باید هویج را به شکل نگینی خرد کنید و به پیازها اضافه کنید. پس از اضافه کردن هویج نوبت به اضافه کردن آب مرغ می رسد. پس آب مرغ را که از قبل صاف کردید به همراه آب روی ترکیب قبلی بریزید. گفتنی است که در ابتدا باید حرارت گاز را روی شعلۀ خیلی کم تنظیم کنید تا سوپ به آرامی پخته گردد.

سیب زمینی را به شکل نگینی برش بزنید

پس از آنکه هویج ها کمی از حالت خامی خارج شد سیب زمینی را نگینی خرد کنید و آن را نیز به سوپ بیفزایید. در همین مرحله مرغ هایی که از قبل ریش ریش نموده اید را همراه با سیب زمینی به سوپ اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب بجوشد.

سبزیجات را به سوپ بیفزایید

مرحلۀ آخر نوبت به اضافه کردن سبزیجات می رسد. توجه داشته باشید زمانی که سوپ جوشید و مطمئن بودید همۀ مواد به خوبی پخته شده است سبزیجات را اضافه کنید. این سبزیجات می تواند ترکیب سبزی های معطر مانند جعفری تازه باشد. پس از حدود 5 دقیقه سوپ مرغ آماده است.

خواص سوپ مرغ

بسکمک از مردم برای تسکین سرماخوردگی سوپ مرغ تهیه و میل می نمایند. اما تعداد کمی می دانند که چرا سوپ مرغ گرم باعث تسکین و بهبود می گردد. یک متخصص تغذیه می تواند علت این موضوع را به خوبی شرح دهید. در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت. سندی آلونن، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی در بوستون می گوید: مطالعات نشان داده است که یک کاسه سوپ مرغ ممکن است به برطرف گرفتگی بینی و تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند. او می افزاید: هنگام سرماخوردگی، مهم است که هیدراته بمانید. یک سوپ مرغ مقوی گرم و آرامش بخش است و آن را به یک منبع عالی برای هیدراتاسیون در زمان بیماری تبدیل می نماید، به خصوص اگر گلو درد داشته باشید. دستور العمل های مختلفی برای سوپ مرغ وجود دارد. اما بیشتر آنها حاوی مواد ضروری خاصی مانند پیاز و هویج هستند که ترکیبی تاثیرگذار ایجاد می نمایند. سوپ مرغ به عنوان یک عامل ضد التهابی برای سلول های بینی عمل می نماید. پیاز موجود در سوپ حاوی پروتئین، کلسیم و به ویژه گوگرد است که تورم را کاهش داده و به کاهش احتقان بینی کمک می نماید. یکی دیگر از مواد قابل توجه در سوپ مرغ هویج است. هویج بدن ما را قادر می سازد که ویتامین A فراوری کند. این ویتامین گلبول های سفید خون ما را تقویت می نماید و به نوبه خود به ما اجازه می دهد تا بهتر با عفونت مبارزه کنیم. هویج بعلاوه به عملکرد شبکیه چشم کمک می نماید.

فواید ادویه های سوپ مرغ

ممکن است فکر کنید نمک اضافه شده و سایر ادویه ها برای شما در زمان سرماخوردگی مناسب نیستند، اما در حد اعتدال این ادویه ها می توانند به مبارزه با احساس جوانه های چشایی که عملکردشان تضعیف شده کمک نمایند. بعلاوه طعم دهنده ها مانند نمک باعث می گردد تا سوپ مزۀ بهتری داشته باشد و قابل خوردن گردد.

محرک فراوری سروتونین

مرغ بعلاوه دارای تریپتوفان است که به بدن شما در فراوری سروتونین کمک می نماید. در نتیجه می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و به شما احساس آرامش دهد.

منبع انرژی

اگر به سوپ مرغ رشته فرنگی نیز اضافه کنید مقدار انرژی که به شما منتقل می گردد بیشتر خواهد شد. رشته فرنگی کربوهیدرات هایی را فراهم می نماید که به شما کمک می نماید احساس سیری و رضایت کنید. کربوهیدرات ها منبع انرژی مورد احتیاج بدن شما هستند. بنابراین مصرف مقدار مناسب به وسیله سوپ می تواند به شما کمک کند تا احساس کسالت کمتری داشته باشید.

منبع ویتامین و آنتی اکسیدان

سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و پیاز دارای ویتامین C و K و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند. این نه تنها به ایجاد یک سیستم ایمنی سالم برای مقابله با ویروس ها کمک می نماید، بلکه به بدن شما نیز کمک می رساند تا سریعتر بهبود یابد. جالب است بدانید که حتی بخار سوپ مرغ هم مفید است. بخار سوپ مرغ می تواند مجاری تنفسی را باز نموده و تنفس را آسان کند. بعلاوه دارای اثر ضدالتهابی خفیفی است که می تواند به شل شدن ماهیچه ها و تسکین ناراحتی های ناشی از علائم سرماخوردگی کمک کند.

نتیجه گیری

همانطور که خواندید طرز تهیه سوپ مرغ بسیار آسان بوده و در زمان کمی حدوداً یک ساعت می توانید آن را تهیه کنید. این سوپ خواص بسکمک دارد. بنابراین در زمان سرماخوردگی و یا غیر از آن انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. بعلاوه از انواع سوپ به عنوان پیش غذا نیز استفاده می گردد. سوپ مرغ دستور پخت های متفاوتی دارد. در واقع هرکس می تواند بنابر ذائقۀ خود به آن چیزی اضافه یا کم کند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1221

به "طرز تهیه سوپ مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید