عکس ، گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!

به گزارش چای قند پهلو، مارهای عجیب بوآ شنی صحرا در بیابان ها و استپ های نیمه بیابانی ایران زندگی می نمایند.

عکس ، گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بوآ شنی صحرا از جمله مارهایی است که در ایران ساکن است؛ طول گونه های بالغ این مار معمولا به 35 تا 55 سانتی متر می رسد و از نظر ظاهری می توان گفت مارهای پهنی هستند که دم کوتاه و چاقی دارند و یک رگه تیره از هر چشم آن به سمت بدنش کشیده شده است. آن ها معمولا به رنگ ماسه هستند و یا قهوه ای رنگ هستند و روی بدنشان را لکه های بیشماری پوشانده است.

بیشتر بخوانید:

عجیب ترین کراس اوور دورگه جهان: نصف بنز ، نصف ماشین چینی! / عکس

عکس | موجودات ترسناک و کشنده در کف استخر ! / این سم 15 دقیقه ای آدم را می کشد!

این مارهای عجیب در بیابان ها و استپ های نیمه بیابانی ایران زندگی می نمایند. آنها دوست دارند لانه حیوانات را از آن خود نمایند. این مارها هنگام غروب خورشید مارمولک ها، جوندگان و حشرات را شکار می نمایند.

اگر در پی این گونه هستید، از نزدیک به شن و ماسه نگاه کنید؛ با چشمانی که کمی به سمت بالا متمایل شده اند، می توانند محیط اطراف خود را حتی در حالی که مستتر می شوند، مشاهده نمایند و فقط چشمانشان به بیرون خیره گردد. جالب اینجاست که آنها هنگام گرفتن طعمه به جای اینکه به سمت جلو حرکت نمایند، به پهلو می پرند.

بوآهای شنی صحرا سم ندارند، اما بزاق آنها سمی است. با این حال، آنها می توانند در هنگام تغذیه تهاجمی باشند. نیش آنها به علت بزاق آنها می تواند باعث درد، تورم و عفونت ثانویه گردد. سعی نکنید این مار را کنترل کنید مگر اینکه تجربه کافی داشته باشید!

منبع: BIRDWATCHINGHQ

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1397

به "عکس ، گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، گول ظاهر بامزه این مار بوآ ایرانی را نخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید