لیستی از سبزیجات سالم که باید به طور کامل آن ها را بشناسید.

به گزارش چای قند پهلو، مارچوبه، کلم، خیار، کلم گل، اسفناج، خردل سبز و آرتیشو در لیست سبزیجات سبز قرار دارند. برای یک زندگی سالم، استفاده از این سبزیجات در طول وعده غذایی ضروری می باشد.

لیستی از سبزیجات سالم که باید به طور کامل آن ها را بشناسید.

نویسنده: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

مارچوبه، کلم، خیار، کلم گل، اسفناج، خردل سبز و آرتیشو در لیست سبزیجات سبز قرار دارند. برای یک زندگی سالم، استفاده از این سبزیجات در طول وعده غذایی ضروری می باشد.

آن چیزی که باعث تفاوت بین سبزیجات سبز و دیگر سبزیجات شده، رنگ آن ها می باشد. رنگدانه سبز موجود در این سبزیجات مسئول رنگ سبز می باشد. مطالعاتی به منظور شناسایی سبزیجات سبز به اسم منبع خانگی از مواد غذایی انجام شده است. جای تعجب نیست که این نوع سبزیجات مسئول بخشی از رژیم سالم می باشد. استفاده از سالاد سبزیجات ساده ترین راه به منظور گنجاندن این نوع سبزیجات در رژیم غذایی روزانه می باشد. سالادها به راحتی تهیه شده و می توانند در مدت زمان کوتاهی آماده شوند.

لیستی از سبزیجات سبز

در زیر لیستی از سبزیجات سبز ارائه شده که عبارتند از: مارچوبه، کلم، آرتیشو، گل کلم، بلوط، شنبلیله، کدو حلوایی، گل لادن، قاصدک، گل گاو زبان، چغندر دریایی، خیار و سیب رمینی شیرین می باشد.

لیستی از سبزیجات سبز تیره

بعضی سبزیجات وجود دارند که دارای برگ های تیره تر می باشند، از این رو به اسم سبزیجات سبز تیره طبقه بندی می شوند. مشاهده شده که ارزش تغذیه ای سبزیجات سبز تیره بالاتر از سبزیجاتی با برگ های روشن تر می باشند. درصد ویتامین ها و مواد معدنی ضروری در سبزیجات سبز تیره به میزان قابل توجهی بالا می باشد. غلظت مواد غذایی در سبزیجات سبز تیره حداکثر می باشد و بنابراین در رژیم غذایی گنجانده می شود.

لیستی از سبزیجات برگی سبز تیره در زیر ذکر شده است:

کلم بروکلی، کاهو، کاسنی، خردل، اسفناج، شلغم، کلم پیچ

مواد غذایی موجود در سبزیجات سبز

هر نوع ویتامین، محلول در آب یا محلول در چربی در مقادیر زیادی از این سبزیجات یافت می شود. بنابراین، در صورتی که در پی یافتن مناب طبیعی از ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین های B و C و یا ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین های A و K هستید، پس سبزیجات برگی برترین گزینه می باشد.

علاوه بر داشتن منابع غنی از ویتامین ها، سبزیجات سبز هم حاوی میزان بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، مهمیم و آهن بوده که برای حفظ سلامتی حیاتی می باشند.

مهم تر این که، محتوای چربی در سبزیجات ناچیز بوده و بنابراین آن ها اغلب در رژیم های غذایی کاهش وزن گنجانده می شوند. بنابراین کسانی که در پی رژیم های کم کالری برای کاهش وزن خود هستند، باید بر روی خوردن سبزیجات سبز تمرکز نمایند. آن ها اساسا دارای محتوای بالایی از فیبر بوده که به پیشگیری از مسائل گوارشی مانند یبوست یاری می نمایند.

سبزیجات آلی

در صورتی که شما در پی رفاه هستید، انتخاب سبزیجاتی که به صورت ارگانیک فراوری شده، ضروری می باشد. روش های معمول رشد سبزیجات شامل استفاده از آفت کش های سنتزی گسترده و افزودن مواد غذایی شیمیایی می باشد. با این حال، این باعث کاهش مواد تغذیه ای سبزیجات شده، اما سبزیجاتی که به صورت آرگانیک تهیه می شوند، به خاطر استفاده از آفت کش های طبیعی مواد تغذیه ای آن ها به سختی کاهش می یابد. درست است که ما باید جهت تهیه محصولات ارگانیک پول بیشتری را بپردازیم، اما هیچ شکی نیست که محصولاتی که به صورت ارگانیک رشد می نمایند، دارای مواد تغذیه ای بیشتری می باشند.

نحوه پخت سبزیجات سبز

در صورتی که بخواهیدارزش تعذیه ای سبزیجات سبز حفظ شود، به کار گیری روش های پخت سالم و صحیح ضروری می باشد. سرخ کردن عمیق و یا پخت بیش از حد باعث از بین رفتن مواد غذایی سبزیجات شده و بنابراین فواید سبزیجات به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد. برترین روش پخت که باعث حفظ سبزیجات از کاهش ارزش تغذیه ای آن ها می شود، بخار پز کردن آن ها می باشد. سرخ کردن یکی دیگر از گزینه های پخت سالم سبزیجات بوده که به حفظ محتوای تغذیه ای سبزیجات یاری می نماید. هرگز سبزیجات را به میزان زیاد نجوشانید، چون این کار منجر به کاهش مقادیر قابل توجهی از مواد غذایی موجود در آن می شود.

در کل، جهت دستیابی به سلامتی مطلوب و مدیریت وزن یا کاهش بیماری هایی مانند دیابت، استفاده ار رژیم غذایی غنی از سبزیجات سبز ضروری می باشد. به منظور حفظ سلامتی، استفاده از مواد غذایی سالم یک پیش احتیاج اساسی می باشد. با مصرف سبزیجات سبز، سلامتی خود را برای سال های زیادی تضمین کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1002

به "لیستی از سبزیجات سالم که باید به طور کامل آن ها را بشناسید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیستی از سبزیجات سالم که باید به طور کامل آن ها را بشناسید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید