تور استانبول: محبوب ترین محله های استانبول کدام ها هستند؟

به گزارش چای قند پهلو، بعضی از محله های استانبول به مقدار ای محبوبیت دارند که حتی بسیاری از گردشگران برای سفر و رزرو هتل استانبول خود بیشتر در پی اقامت در این محله ها هستند.

تور استانبول: محبوب ترین محله های استانبول کدام ها هستند؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

محله خوب و محبوب در استانبول زیاد است. در واقع این خاصیت استانبول است که به علت قرار گرفتن بین دو قاره آسیا و اروپا، منطقه ها مختلف با ویژگی های متنوع و منحصربه فرد داشته باشد. اما برخی از این منطقه ها از بقیه بهتر و محبوب تر شده اند. به قدری که حتی بسیاری از گردشگران برای سفر و رزرو هتل استانبول خود بیشتر در پی اقامت در این محله ها هستند.

هرکدام از این محلات ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند، اما تمامی آن ها خوش راستا، خوش آب و هوا و پر از مراکز تفریحی و خرید هستند. از آنجایی که استانبول یکی از مقاصد محبوب ما ایرانی ها برای سفر و زندگی است، در این مقاله می خواهیم سه محله محبوب استانبول را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تکسیم، یکی از برترین محله ها برای رزرو هتل استانبول

معرفی محبوب ترین محله های استانبول را با محله تکسیم (Taksim) که در میان ایرانیان با نام تقسیم هم شناخته می گردد، شروع می کنیم. تکسیم، میدان معروف آن و خیابان استقلال همگی در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته اند. این محله، بسیار محبوب دل گردشگران ایرانی ا ست.

تکسیم پر است از مراکز خرید مختلف، رستوران ­های معروف، جاذبه های دیدنی، ایستگاه های مترو و اتوبوس و البته، هتل های مختلف. در حال حاضر تکسیم یکی از محله های امن استانبول هم به شمار می رود.

درباره محله تکسیم، جالب است بدانید که بر اساس اسناد تاریخی، در دوره عثمانی ها، تمامی آب هایی که از قسمت شمالی استانبول جاری می شدند به یک آب انبار سنگی در این منطقه می رسیده اند. از آنجا به بعد هم با ایجاد انشعاب، آب ها را بین منطقه ها دیگر تقسیم می کردند و کم کم نام تکسیم روی این محله ماند.

در حال حاضر تکسیم به یکی از مدرن ترین منطقه ها نه تنها در استانبول بلکه در سراسر ترکیه تبدیل شده است. به طوری­ که تقریبا با اطمینان می توان گفت که تابه حال تمامی مسافران پرواز تهران استانبول به این منطقه آمده اند یا در هتل های معروف آن همانند هتل پرا پالاس استانبول (Pera Palace Hotel) و هتل د ایندیپندنت تقسیم (The Independent Hotel Taksim) اقامت نموده اند.

سلطان احمد، محله ای اصیل در استانبول

یکی از قدیمی ترین محله های استانبول، محله سلطان احمد (Sultanahmet) است. از جذابیت های محله سلطان احمد می توان گفت که نه تنها برای زندگی و سکونت بسیار مناسب است، بلکه یکی از بزرگ ترین منطقه ها برای گشت و گذار است. محله سلطان احمد در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است.

درباره پیشینه محله سلطان احمد همین بس که بگوییم این بخش از استانبول قبلا مرکز امپراتوری روم شرقی و عثمانی بوده است. به همین علت جاذبه های معروفی همانند کاخ توپکاپی، دیوارهای تئودئوس، حمام خرم سلطان، بازار بزرگ، کاخ توپکاپی، میدان هیپودروم، موزه باستانشناسی استانبول، بازار مصری ها، چهارشنبه بازار، اسکله گالاتا، مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه همگی در این منطقه و اطراف آن قرار گرفته اند.

اگر برای رزرو هتل استانبول می خواهید تا در محله سلطان احمد و خیابان های معروف آن همانند فنر (Fener) و بالات (Balat) رزرو هتل استانبول خود را انجام دهید، هتل آنتوسا پالاس اند اسپا استانبول (Antusa Palace Hotel) و هتل سوئیت شورا دیزاین استانبول (Sura Design Hotel & Suites) پیشنهادهای خوبی برای شما هستند.

ببک، یکی از لوکس ترین محله های استانبول

با گران ترین منطقه استانبول، ببک (Bebek) آشنا شوید. ببک یکی از منطقه های لوکس و اعیان نشین استانبول است که به واسطه آب وهوای خوب، نه تنها محله سکونت ثروتمندان است، بلکه مراکز تفریحی و خرید و بعلاوه هتل های مجلل و معروف بسیاری در آن وجود دارد.

با اینکه ببک قدمت بسیار بالایی دارد اما کمی قبل تر، روستایی کوچک بوده که ماهیگیران یونانی در آن زندگی می نموده اند. اما حالا محله ای زیبا و گران در بخش اروپایی استانبول و در همسایگی تنگه بسفر است.

اگر علاقه مند به اقامت در لوکس ترین محله استانبول از نظر مردم و گردشگران این شهر هستید، می توانید در برخی از هتل های استانبول همانند هتل حیات سنتریک لونت استانبول (Hyatt Centric Levent Istanbul) و هتل رنسانس پولات بوسفروس استانبول (Renaissance Istanbul Polat Bosphorus Hotel) اقامت کنید.

در این مطلب، سه محله محبوب استانبول را برای شما به صورت مختصر معرفی کردیم. اما محله های بی اوغلو، فاتح، گالاتا، لونت، کاراکوی و بشیکتاش هم از دیگر محله های محبوب استانبول هستند که حتما در سفر به این شهر زیبا باید به آن ها سر بزنید.

اما نکته مهمی که قبل از رفتن به این محله ها وجود دارد این است که رزرو بلیط هواپیما و هتل استانبول خود را به وسیله مرجعی قابل مقرون به صرفه و مطمئن همانند فلای تودی به صورت آنلاین انجام دهید؛ زیرا با این کار بیشتر راه را برای ساختن سفری خوب و رویایی به استانبول پیموده اید و همه چیز از قبل برایتان فراهم شده است.

منبع: کجارو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1134

به "تور استانبول: محبوب ترین محله های استانبول کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: محبوب ترین محله های استانبول کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید