مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس رونمایی کرد

به گزارش چای قند پهلو، مدیاتک سال گذشته از اولین تراشه 4 نانومتری خود به نام دایمنسیتی 9000 رونمایی کرد. این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-X2 به همراه 3 هسته Cortex-A710 و 4 هسته Cortex-A510 بهره می برد. بعلاوه Mali-G710 به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می نماید. این تراشه با توجه به اینکه نسبت به نسل قبلی توان بسیار بیشتری را ارائه می دهد، سروصدای زیادی ایجاد کرد. حالا ساعاتی قبل مدیاتک تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس را معرفی کرد که نسبت به مدل اصلی یک ارتقای جزئی به شمار میرود.

مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس رونمایی کرد

همانطور که احتمالا می دانید، کوالکام هر ساله مدل پلاس تراشه پرچم دار خود را چندین ماه بعد از معرفی تراشه اصلی راهی بازار می نماید. در این میان اگرچه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 نسبت به مدل اصلی با چندین تغییر قابل توجه روبرو شده، اما دایمنسیتی 9000 پلاس فقط برای پردازنده و پردازنده گرافیکی بهبود جزئی دریافت نموده است.

مدیاتک مدعی شده که پردازنده این تراشه نسبت به نسل قبلی 5 درصد عملکرد بهتری ارائه می نماید و پردازنده گرافیکی هم 10 درصد سریع تر شده است. این یعنی در کل ارتقای قابل توجهی محسوب نمی گردد ولی بعد از انتشار بنچمارک ها در این زمینه با قاطعیت بیشتری می توانیم صحبت کنیم.

از دیگر ویژگی های این تراشه می توانیم به پشتیبانی از یک دوربین 320 مگاپیکسلی، ضبط همزمان ویدیو های HDR به وسیله سه دوربین، فیلمبرداری 8K، نمایشگر مبتنی بر رزولوشن WQHD+ با رفرش ریت 144 هرتز و بلوتوث 5.3 اشاره کنیم. مدیاتک اعلام نموده که در سه ماهه سوم 2022 اولین گوشی های مجهز به این تراشه راهی بازار خواهند شد ولی در این زمینه نام شرکت های سازنده اعلام نشده است.

در حال حاضر فقط اوپو و ویوو برای تعدادی از پرچم داران خود از دایمنسیتی 9000 استفاده نموده اند. به نظر می رسد هنوز خریداران مدیاتک را به عنوان یک نام مهم در زمینه تراشه های پرچم دار قبول ندارند و به همین دلیل سازندگان هم برای گوشی های پرچم دار خود همچنان ترجیح می دهند از تراشه های ساخت کوالکام استفاده نمایند. البته بر اساس گزارش های منتشر شده، مدیاتک در این زمینه روز به روز به برند مهم تری تبدیل می گردد و احتمالا در آینده نزدیک می تواند در زمینه تراشه های پرچم دار هم بخش قابل توجهی از سهم بازار کوالکام را از آن خود کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1264

به "مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک از تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید