مردم عصر حجری جزیره North Sentinel، ممنوعه ترین مکان جهان!

به گزارش چای قند پهلو، جزیره North Sentinel

باورتان می گردد در گوشه و کنار دنیا هنوز هم قبایلی وجود دارند که کوچک ترین خبری از تکنولوژی های تازه که سهل است، حتی از وجود ماشین، تلفن همراه و… ندارند؟! یکی از قوی ترین مثال ها جزیره North Sentinel (نورث سنتینل) است که میزبان قبایلی از عصر حجر است! مردم این جزیره بسیار اسرارآمیزند و به کسی اجازه نزدیک شدن به خودشان را نمی دهند… با خبرنگاران همراه باشید:

مردم عصر حجری جزیره North Sentinel، ممنوعه ترین مکان جهان!

جزیره نورث سنتینل یک جزیره کوچک با وسعت 28 مایل مربع است که در کنار جزایر آندامان در جنوب غربی میانمار و در خلیج بنگال واقع شده اند. این جزیره تحت نظر دولت کشور هند است اما آن ها تمام سفر ها را به خاطر خطرناک بودنش قدغن نموده اند. به همین علت است که اطلاعات خیلی کمی از این جزیره و مردمانی که در آن زندگی می نمایند، داریم. چیزی که ما از آن ها می دانیم این است که در حال حاضر آن ها قدیمی ترین قبیله دور افتاده دنیا هستند، قبیله ای از عصر حجر نو که 60000 سال است که هیچ ارتباط معناداری با دنیای بیرون ندارند. اینکه آن ها از کجا آمده اند و دقیقا چطور به آن جا رسیده اند اسراری است که هنوز کسی نفهمیده است.

محققان جمعیت جزیره North Sentinel را بین صد و اندی نفر تخمین زده اند اگر چه هیچ راهی برای این که بتوان از این تعداد مطمئن شد، وجود ندارد چون هیچ کس نمی تواند به این جزیره قدم بگذارد و سالم از آن بیرون بیاید! حتی برای خودمان هم ممکن است فکر کردن به این موضوع که به جایی برویم که هیچ تمدن مدرنی در آن وجود ندارد، کمی رعب آور باشد. مردم نورث سنتینل هر کسی را که بخواهد به آن نزدیک گردد را می کشند. این جا جایی بسیار خطرناک است که از آن معمولا به عنوان سرزمین ممنوعه یاد می گردد.

مردم North Sentinel چه افرادی هستند؟

مردم این جزیره معمولا در دسته ای از قبایل آندامان قرار می گیرند و فقط 3 تا از 5 قبیله ای که اولین بار اروپایی ها در آندامان دیده اند، هنوز هم زنده است. دو قبیله دیگر الان منقرض شده اند و آن 3 قبیله ای که حالا هم وجود دارند، عبارتند از Jarawa، Onge و Sentinelese. مردم آندامان بسیار رمزآلود هستند، چرا؟ چون نتایج تحقیقاتی که درباره آن ها شده است نشان دهنده تناقضات ژنتیکی بسیار است. از طرف دیگر، محققان هم هیچ وقت نتوانسته اند به مقدار کافی به آن ها نزدیک شوند تا بتوانند نمونه های دی ان ای آن ها را جمع آوری نمایند.

از آن جایی که نتایج دی ان ای آنها تفاوت دارد و تئوری های متناقضی درباره مهاجرت آن ها وجود دارد، منشا اصلی و ارتباط آن ها در سایه ای از ابهام جدی قرار گرفته است.

نتایج ژنتیکی به ما چه می گوید؟

تحقیقات ژنتیکی در دهه 2000 به وسیله شخصی به نام Lalji Singh که سرپرست مرکز سلولی مولوکولی هند بود، انجام شد و این تحقیقات نشان داد که دو قبیله Jarawa و Onge با هم تفاوت های ژنتیکی دارند. او این فرضیه را داد که در دوران عصر یخبندان، یک پل میانمار را به جزایر آندامان متصل می نموده است که راهی بوده که مهاجرت هایی بین دو منطقه رخ داده است، در آن دوران به احتمال زیاد سطح آب هم پایین تر بوده است اما همین که سطح بالا می امده، دوباره جزیره از طرفین محاصره می شده است.

اما چیزی که معین بود این بود که بدون داشتن دی ان ای از جزیره North Sentinel دکتر سنگ نمی تواند نتایج محکمی را ارائه کند و واقعا نمی توان متوجه شد که آن ها همان زمان به آن جا رفته اند یا نه. او در این باره می گوید: مردم نورث سنتینل تنها قبیله عصر حجر نو هستند که در دنیا به جای مانده اند و تنهای قبیله ای که هیچ ارتباطی از آن ها با دنیای بیرون ثبت نشده است.

فرهنگ کمتر شناخته شده از آن ها

همان طور که از یک فرهنگ کهن دور افتاده باید انتظار داشت، مردم جزیره North Sentinel هم به سبک شکارچیان دسته جمعی زندگی می نمایند. اگر آن ها هم مثل دیگر آنادامانی ها باشند، مارمولک، حشرات و غذاهای دریایی های را که خودشان صید می نمایند را می خورند. آن ها از خودشان با تعدادی سلاح ابتدایی که ساخته اند مثل تیرو کمان ها دست ساز و نیزه محافظت می نمایند. آن ها قادرند تا از آب های اطرافشان ماهیگیری نمایند و سوار بر کلک های دست سازی که درست می نمایند، شوند.

احتیاجی که آن ها به محافظت دارند

دولت هند این جزایر را جزیی از کشور خود اعلام نموده است و مردم از رفتن به این جزیره منع شده اند. چرا چنین قانونی گذاشته شده است؟ در واقع اهداف مختلفی پشت آن بوده است. اجازه ندادن به مردم به ماهیگیری در این منطقه باعث می گردد تا منبع غذایی مورد احتیاج آن ها تامین گردد. حذف ارتباط آن ها با محیط بیرون مانع از شیوع فاجعه های مرگبار می گردد آن هم برای جامعه کوچکی که هیچ ایمنی ای ندارند. از طرف دیگر، با اعمال این قوانین، از بازدید نماینده ها و جهانگرد ها هم محافظت می گردد چرا که مردم این جزیره برای محافظت از خودشان هر کسی که به آن ها نزدیک گردد را می کشند. آن ها به هیچ کس حتی اجازه نمی دهند که قدم در سرزمینشان بگذارند و همین موضوع باعث فوق خطرناک بودن رفتن به جزیره نورث سنتینل می گردد.

منبع: historicmysteries.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1195

به "مردم عصر حجری جزیره North Sentinel، ممنوعه ترین مکان جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم عصر حجری جزیره North Sentinel، ممنوعه ترین مکان جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید