مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه 22 مرتفع می شود

به گزارش چای قند پهلو، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار منطقه22 از رفع مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه با انجام عملیات تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار خبر داد.

مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه 22 مرتفع می شود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، وحیدرضا محمدی انارکی در مراسم آغاز عملیات پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار که با حضور جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست، حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و حسین نظری معاون هماهنگی امور منطقه ها شهرداری تهران برگزار شد، گفت: انجام این پروژه نتیجه اقدامات برگزاری قرار خدمت شهردار تهران است و یکی از برنامه های مهمی که در مصوبه قرار خدمت منطقه 22 مطرح شد، افتتاح پکیج تصفیه فاضلاب اضطراری محله آبشار بود.

وی ادامه داد: این پروژه در مساحت 6 هزار و 800 متر مربع با ظرفیت 900 متر مکعب در شبانه روز در این محدوده از منطقه 22 که نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی با جمعیت 20 هزار نفری ساکن هستند، ساخته می شود.

محمدی هدف از اجرای این طرح را کاهش آلودگی زیست محیطی دانست و بیان نمود: موضوع فاضلاب شهری این محله از دغدغه های چندین ساله شهروندان بود که با همکاری مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب در حال برطرف شدن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران نیز در این مراسم یادآور شد: آب شرب تهران از 5 سد اطراف شهر در حال تأمین شدن است. با توجه به حجم آب مصرف شده حدود 835 میلیون متر مکعب فاضلاب در طول سال تولید می شود که این فاضلاب در سطحی به گستره 750 کیلومتر مربع در 22 منطقه تهران پخش می شود.

بختیاری تاکید کرد: برای دفع این فاضلاب حدود 8 هزار کیلومتر خط انتقال لوله نیاز داشتیم که حدود 7100 کیلومتر در منطقه ها تهران اجرا شده است. ما فاضلاب تهران را به جز در منطقه های 21 و 22، تا 90 درصد توانستیم جمع آوری کنیم.

به گفته وی؛ از یک میلیون و پنجاه هزار واحد انشعاب شهر تهران، حدود 700 هزار واحد به فاضلاب شهری متصل شده اند که می توانیم 60 درصد فاضلاب تولید شده شهر تهران را با اجرای این طرح تصفیه می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران تاکید کرد: در منطقه 22 به دلیل سرعت بارگذاری جمعیت و شهرسازی تاخیر داریم، که با اجرا این پروژه میتوانیم مقدار دسترسی محلات به فاضلاب شهری و تصفیه آن را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1197

به "مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه 22 مرتفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فاضلاب محلات شمالی منطقه 22 مرتفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید