هشدار نسبت به زمین گیر شدن آمریکا دربرابر کرونای اومیکرون

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، در حالی که تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونای اومیکرون در حال اجرا است، به گفته کارشناسان، شیوع سریع این ویروس در سراسر آمریکا احتمالاً سیستم مراقبت بهداشتی این کشور را زمین گیر خواهد نمود.

هشدار نسبت به زمین گیر شدن آمریکا دربرابر کرونای اومیکرون

گفته شده که انتظار می رود این نوع ویروس کرونا در هفته های آینده به سویه غالب در سراسر آمریکا تبدیل گردد.

کارشناسان می گویند که پس از گذشت نزدیک به دو سال از یک بیماری همه گیر که باعث مرگ بیش از 800 هزار نفر در آمریکا و فشار بیش از حد به بیمارستان ها شده است، سیستم درمانی آمریکا شانس چندانی برای مقابله با موج نو کرونا ندارد، بویژه آن که هنوز ثابت نشده که کرونای اومیکرون در برابر سویه های قبلی شدت عفونت کمتری دارد.

بر اساس داده های جمع آوری شده به وسیله دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده در روز آدینه به طور میانگین روزانه 121707 مورد نو کووید -19 را ثبت نموده است. داده ها نشان می دهد که در چهارده استان تعداد بیماران طی هفته گذشته نسبت به هفته قبل حداقل 10 درصد افزایش یافته است.

بعلاوه مقامات بهداشتی کالیفرنیا روز آدینه گفتند که شاهد فرایند صعودی تعداد بستری ها هستند و بر احتیاج به واکسیناسیون و واکسن های تقویت کننده تاکید کردند. در نیویورک نیز مقامات گفتند که بالاترین اندازه بستری شدن در بیمارستان را در مقایسه با ماه های گذشته ثبت نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1101

به "هشدار نسبت به زمین گیر شدن آمریکا دربرابر کرونای اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به زمین گیر شدن آمریکا دربرابر کرونای اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید