شرایط بد فروشگاههای انگلیس برای تامین غذای مردم

به گزارش چای قند پهلو، با افزایش پرسرعت آمار ابتلا به کرونا و تشدید تدابیر سختگیرانه اجتماعی در انگلیس، مدیران فروشگاه ها با این معضل و معما روبرو اند که چگونه با کاهش ساعت کار فروشگاه و رعایت فاصله ایمنی، می توان احتیاج 60 میلیون جمعیت این کشور را تامین کرد.

شرایط بد فروشگاههای انگلیس برای تامین غذای مردم

وضع مقررات منع رفت وآمد و بسته شدن رستوران ها، کافه ها و اماکن اجتماعی در انگلیس برای مهار شیوع ویروس کرونا سبب شده تا جمعیت این کشور برای تامین اقلام خوراکی به فروشگاه ها هجوم آورده و موجودی انبارها خالی گردد.

نتایج تحقیقات اجرا شده در انگلیس نشان می دهد یک ماه پیش از وضع مقررات منع رفت وآمد، هجوم مردم وحشت زده برای خرید و احتکار کالاهای ضروری و مواد خوراکی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا نزدیک به 1.9 میلیارد پوند برای خرده فروشان این کشور سود داشته است.

پژوهش موسسه کانتر وورلدپنل همچنین نشان می دهد، فروش خواربار در انگلیس در ماه مارس (اسفند،فروردین) رکورد زده است. براساس تحقیقات این موسسه، میانگین هزینه زندگی خانواده های انگلیسی در چهار هفته منتهی به سوم فروردین، 63 پوند افزایش داشته است.

با این حال کاهش ساعت کار فروشگاه ها، اجرای سیاست جیره بندی و تاکید بر رعایت فاصله ایمنی در دوهفته گذشته، باعث تشکیل صف های طولانی، کم شدن آمار فروش و بروز نگرانی ها درباره چگونگی تامین احتیاج جامعه شده است.

مدیران فروشگاه های زنجیره ای انگلیس اینک با این معما روبرو اند که چگونه می توان با رعایت فاصله ایمنی و کاهش ساعت کار به احتیاج 60 میلیون جمعیت پاسخ داد.

یکی از مدیران فروشگاه های زنجیره ای که خواست نامش فاش نگردد به خبرگزاری رویترز گفته است: اعداد هم خوانی ندارند... یا باید ساعت کار فروشگاه را افزایش یا قوانین فاصله ایمنی را تغییر داد.

وی اضافه کرد: ما با دو چالش هم زمان روبرو ایم؛ یا باید فروشگاه را تعطیل کرد و به تجارت آنلاین پرداخت، یا ساعت کار فروشگاه را افزایش دهیم که مشتری با رعایت فاصله ایمنی فرصت برای خرید داشته باشد.

او گفت؛ از نظر ریاضی، این یک معادله چهار مجهولی است که ما در کوشش برای حل آن هستیم.

هفته پیش فروشگاه زنجیره ای سینزبریز پیشنهاد کرد فقط یک عضو از هر خانواده برای خرید وارد فروشگاه گردد تا فاصله ایمنی بین افراد رعایت گردد.

بعضی فروشگاه های دیگر به اجرای قوانین سختگیرانه تر اصرار دارند و معتقدند خریداران را باید به پوشیدن ماسک صورت و دست کش وادار کرد.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، بسیاری از مردم این کشور از ترس کمبود کالاهای ضروری و خوراکی دست به خرید و احتکار زده اند.

از نزدیک به دو ماه پیش ژل های ضدعفونی کننده و ماسک نایاب شد و به تدریج این معضل به سایر مواد بهداشتی و سپس کالاهای خوراکی در انگلیس سرایت کرد.

چندی پیش اعضای کنسرسیوم خرده فروشان انگلیس در نامه ای سرگشاده شهروندان این کشور را به آرامش فراخوانده و اطمنیان دادند که مسئله ای در زمینه تامین و عرضه کالاهای مختلف وجود ندارد.

با این حال وحشت مردم نه تنها کم نشده بلکه ابتلای جانسون به کرونا و وخامت حال او باعث بروز نگرانی عمومی درباره آینده شرایط کشور شده است.

جانسون که پیشتر علائم ابتلا به کرونا را برای بسیاری از مردم خفیف توصیف نموده بود، پس از ابتلا به این ویروس، اینک در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است و برای زنده ماندن می جنگند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 114

به "شرایط بد فروشگاههای انگلیس برای تامین غذای مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط بد فروشگاههای انگلیس برای تامین غذای مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید