انتها بازسازی امامزاده ساریه خاتون شهرستان کمیجان

به گزارش چای قند پهلو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سعید نیکنام امروز 18 خردادماه 1400 اظهار کرد: بازسازی امامزاده ساریه خاتون روستای روشنایی شهرستان کمیجان سرانجام یافت، این بازسازی شامل ترمیم کاهگل و بازسازی گنبد و دور گنبد بود.

انتها بازسازی امامزاده ساریه خاتون شهرستان کمیجان

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان گفت: بازسازی این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 80 میلیون ریال انجام شد.

او اضافه کرد: ساختمان بقعه از آثار دوره قاجاریه است که بخش های مختلفی مانند ایوان، حرم و گنبد دارد، گنبد از مصالح تلفیق سنگى ساخته و با سیمان پوشش داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کمیجان گفت: در داخل حرم، هشت طاق نما وجود داشته و دارای نورگیرها، پنجره مشبک گره چینى است. ضریح چوبى با طرح پنجره فولادى روى مرقد قرار گرفته که به وسیله استاد وفسى در سال 1354 شمسى ساخته شده است.

نیکنام اعلام کرد: در یک قالب گچى موجود در حرم، با مرکب کتیبه اى نام بارگاه (بارگاه معصومه) و نام بانیان (محمّدحسین ـ محمّدعلى) و میزان مصالح و هزینه و تعداد افرادى که در ساخت بقعه مشارکت داشته اند، ذکر شده است.

او یادآور شد: این بقعه در تاریخ 1387/5/2 به شماره 23120 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 925

به "انتها بازسازی امامزاده ساریه خاتون شهرستان کمیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها بازسازی امامزاده ساریه خاتون شهرستان کمیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید