پهپادی که اجساد را در جنگل پیدا می نماید

به گزارش چای قند پهلو، یافتن اجساد در جنگل های پوشیده از درخت کار ساده ای نیست، اما استفاده از پهپادهایی که قادر به شناسایی تغییر در شرایط طبیعی برگ ها و خاک هستند می تواند به حل این مشکل یاری کند.

پهپادی که اجساد را در جنگل پیدا می نماید

محققان دانشگاه تنسی پهپادی طراحی نموده اند که با آنالیز شرایط برگ درختان و حتی خاک جنگل ها با استفاده از دوربین های خود، قادر به شناسایی تغییرات در آنها و در نهایت کشف اجساد در جنگل است.

اجساد رهاشده در جنگل باعث افزایش مقدار نیتروژن در خاک اطراف خود می شوند و این امر به خصوص در تابستان که جسد سریع تر تجزیه می گردد کاملاً مشهود است. انتشار نیتروژن هم ظاهر خاک و هم ظاهر برگ ها را تغییر می دهد. تغییراتی که اجساد افراد سیگاری در محیط اطراف ایجاد می نماید بیش از افراد غیرسیگاری است و لذا با استفاده از این فناوری می توان بعضی ویژگی های خاص افراد را از نظر شرایط سلامت نیز تشخیص داد.

این فناوری برای کشف اجساد حیوانات مختلف نیز قابل استفاده است، ولی به طور خاص می تواند هزینه و مدت زمان مورد احتیاج برای یافتن اجساد افرادی که به هر علت در جنگل های وسیع و صعب العبور جان داده اند را کاهش دهد. محققان امیدوارند بتوانند نمونه اولیه پهپاد مجهز به این فناوری را در آینده نزدیک فراوری نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 368

به "پهپادی که اجساد را در جنگل پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپادی که اجساد را در جنگل پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید