کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

به گزارش چای قند پهلو، اکوزیا (Ecosia) یک موتور جست و جو با این تفاوت است که برای هر 45 جست و جویی که انجام می گردد، یک درخت می کارد.

کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین

اکوزیا که یک شرکت مستقر در برلین است، موفقیت خود را بر مبنای درآمدی که دارد نمی سنجد بلکه حساب می نماید چند اصله درخت کاشته است. این شرکت تا به امروز 126 میلیون اصله درخت کاشته است که معادل یک درخت در هر ثانیه است.

پیتر فان میدوود، مدیر کاشت درخت اکوزیا می گوید درختان پول واقعی ما هستند. وی به بیزنس اینسایدر گفت: هنگامی که کریستین کرول، مدیرعامل اکوزیا در دسامبر سال 2009 این شرکت را تاسیس کرد، به دنبال کاشت درخت بود. وی به دنبال راه اندازی یک موتور جست و جو نبود بلکه ایده اصلی اش این بود که چگونه می توان پول زیادی برای کاشت درختان تهیه کرد؟ بنابراین موتور جست و جو در راستای هدف کاشت درختان ایجاد شد.

میدوود از سال 2016 با اکوزیا همکاری نموده و بر پروژه های جنگل کاری در سراسر دنیا نظارت داشته است. مراحل کار شامل انتخاب محل، اطمینان از کاشت درختان مناسب در هر منطقه، همکاری با جوامع محلی و استفاده از فناوری ماهواره ای برای مونیتور درختان بوده است.

اکوزیا به مناطقی با تنوع زیستی بالا که اکوسیستمهای بیولوژیکی دورافتاده ای دارند مانند کوههای شرق آفریقا، ماداگاسکار و ساحل برزیل متمرکز شده است. این شرکت تنها درختان بومی را می کارد نه گونه های مهاجم و تا به امروز بیش از 750 نوع درخت کاشته و در کوشش برای متنوع کردن کارنامه فعالیت خود است.

اکوزیا برای انتخاب پروژه هایی که قرار است از آنها حمایت کند دو معیار شامل تاثیر داشتن روی زندگی مردم و طبیعت و حمایت از جامعه بومی و همچنین احیای طبیعت منطقه را درنظر می گیرد.

به گفته میدوود، شمار کاربران اکوزیا در سالهای اخیر افزایش پیدا نموده است به خصوص در میان جوانان که آگاهی بیشتری نسبت به بحران اقلیمی پیدا نموده اند و اکوزیا جوانترین مخاطبان را در میان همه موتورهای جست و جو داشته است.

اکوزیا از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک که در کنار نتایج جست و جو نمایش داده می شوند، درآمد کسب می نماید. این تبلیغات توسط بینگ ارائه می شوند که سهمی از درآمد کسب شده به وسیله این تبلیغات را با اکوزیا تقسیم می نماید. میزان پولی که اکوزیا به وسیله درآمد به ازای هر کلیک کسب می نماید، به رقابت کلید واژه و ارزش آنچه تبلیغ شده است بستگی دارد. به همین دلیل درآمد ماهانه ثابتی ندارد. موتور جست و جوی اکوزیا در طول ماههای تابستان اروپا که افراد ترجیح می دهند زمان بیشتری را در خارج از خانه سپری نمایند، درآمد کمتری دارد اما درآمدش در زمستان به خصوص در ایام نزدیک تعطیلات به اوج می رسد.

این شرکت به شفافیت اهمیت داده و هر ماه گزارشهای اقتصادی منتشر می نماید که نشان می دهد چه میزان درآمدی از جست و جوها داشته و چه درصدی از درآمدش برای کاشت درختان صرف شده و چه تعداد درخت کاشته است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اکوزیا در آوریل 2.25 میلیون یورو درآمد داشت و کمتر از نیمی از درآمدش معادل 80 درصد از سودش برای کاشت هفت میلیون درخت هزینه شد. باقی درآمدش برای هزینه های مستقیم و غیرمستقیم مانند اقتصادیات، حقوق و تبلیغات صرف شد و 20 درصد باقی مانده به سرمایه گذاریهای سبز اختصاص یافت.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 850

به "کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت درخت به شرط جست و جوی آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید