گلکسی نوت 20 اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف

به گزارش چای قند پهلو، عملکرد گوشی نوت 20 اولترا در سرحد اعلا است. برنامک ها هیچ وقت در پس زمینه بسته نمی شوند و گوشی به هیچ وجه دچار وقفه نمی گردد. نرخ بالای رفرش صفحه نمایش باعث می گردد همه چیز روان تر گردد.

گلکسی نوت 20 اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا به بازار عرضه شد، آخرین نسخه از فرمولی امتحان شده و مطمئن: صفحه نمایشی بزرگ، سخت افزار های آخرین مدل روز و یک قلم کار گذاشته شده در گوشی.

به طور عمده منتقدان از آخرین گوشی سامسونگ در همه زمینه ها راضی اند به جز یکی: قیمت آن. گوشی نوت 20 اولترا که 1279 پوند هزینه برمی دارد واقعا یک دستگاه تجملاتی است و از آن جا که گوشی تاشوی گران قیمت دیگر سامسونگ نیز قرار است به زودی عرضه گردد به سختی بتوان گفت: خاتمه دستگاه های این شرکت غول آسای کره ای به کجا خواهد کشید.

از صفحه نمایش آغاز می کنیم که صفحه نمایشی 6.9 اینچی و شفاف و روشن است، نرخ رفرش 120 هرتزی داشته و وضوح آن 3088 در 1440 است. جسیکا دالکورت از نشریه سی نت می گوید این نسخه ای بسیار صیقل یافته تر و کاربردی تر از کوشش اول سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس20 پلاس و اس20 اولترا است و یک ویژگی که مورد توافق همه است: سامسونگ می داند چگونه صفحات نمایشی جذاب و پر زرق و برق خلق کند.

با این حال نرخ رفرش این گوشی یکی از نقاط انتقاد است. مانند جنجالی که پیرامون گوشی گوگل پیکسل 4 اکس ال ایجاد شده، سامسونگ هم به کاربران اجازه نمی دهد نرخ 120 هرتزی را به طور ثابت استفاده نمایند و استفاده از آن بستگی به محتوای مورد تماشا دارد.

به گزارش سایت اندروید اتوریتی: نرخ رفرش این گوشی از 11 هرتز هنگام بازدید از سایت های اینترنتی تا 24 هرتز هنگام تماشای فیلم و تا 120 هرتز هنگام بازی های ویدیویی متغیر است.

مشکل دیگری که سامسونگ با گوشی های اس20 پلاس و اولترا داشت این بود که دوربین نمی توانست به گونه ای مناسب به طور اتوماتیک تمرکز کند. ریموند وانگ از سایت اینپوت می گوید: در گوشی های اس20 اولترا عکس های شطرنجی و بلوری بسیاری وجود دارد چرا که تمرکز اتوماتیک این گوشی به درستی عمل نمی نماید. که احتمالا به خاطر تنظیمات سنسور 108 مگاپیکسلی آن اتفاق می افتد.

گرچه سامسونگ راه حلی برای این مشکل به وسیله به روزرسانی نرم افزار ارائه کرد، اما این نرم افزار به روز شده به تمام دستگاه ها راه نیافت. البته خوشبختانه گوشی نوت 20 اولترا با چنین مشکلاتی روبرو نیست.

تمرکز اتوماتیک در این گوشی به خوبی عمل می نماید و تفاوت کیفیتی میان عکس های گرفته شده با لنز اصلی نوت 20 اولترا یا لنز 12 مگاپیکسلی کاملا باز در آن وجود ندارد. این گوشی هوشمند در پشت خود سه لنز دارد: لنز 12 مگاپیکسلی کاملا باز، لنز 12 مگاپیکسلی دوربرد، و لنز دوربین اصلی که 108 مگاپیکسل است.

فقط کیفیت عکس های این گوشی به سرحد اعلا نرسیده بلکه قابلیت های ضبط فیلم آن نیز در خور توجه است.

جولیان چوکاتو از نشریه وایرد می گوید: سامسونگ یکی از معدود تولیدنمایندگان گوشی های اندرویدی است که امکانات فیلمبرداری گوشی های آن اگر نه بهتر، به همان کیفیت گوشی های آیفون است. کیفیت تصویر ویدیو ها و همچنین تثبیت تصویر در گوشی های سامسونگ بی نظیر است.

با گوشی نوت 20 اولترا می توان با کیفیت 8 k. با 24 تصویر بر ثانیه (در چارچوب 21:9) فیلمبرداری کرد تا تجربه ای کاملا مطابق با تجربه سینما داشت.

متاسفانه انتقاد بسیاری این است که گوشی جدید بیش از اندازه بزرگ است که باعث می گردد نوت 20 اولترا هنگام قرار دریافت روی سطوح صاف تکان بخورد. این امر به ویژه وقتی با قلم آن مشغول نوشتن یا چرخ زدن در گوشی هستید به چشم می آید.

سامسونگ قلم این گوشی، که دلیل ذاتی وجود گوشی های نوت است، را نیز بهبود بخشیده است. اکنون می توان از قلم اس برای چرخ زدن در گوشی و انجام کار هایی مثل به عقب رفتن یا به صفحه خانه رفتن استفاده کرد و سامسونگ ویژگی جدیدی به نام نوت سینک ارائه نموده که با بهره گیری از هوش مصنوعی دستخط شما را اسکن نموده و آن را به متنی تایپی تبدیل نموده یا صرفا تنظیمات صفحه نگارش را درست می نماید.

چنین تغییراتی در همان وهله اول آشکار به نظر می رسند. دیتر بون از نشریه ورج می گوید: عکس العمل قلم اس هنگام نقاشی و نوشتن بهترین عکس العملی است که من در یک گوشی شاهد بوده ام. جوهر مجازی بلافاصله از نوک قلم گوشی با خطی نازک جاری می گردد.

داخل گوشی یک رم 12 گیگابایتی وجود دارد و حافظه آن از 128 تا 512 گیگابایت متغیر است و به وسیله میکرو کارت های حافظه امکان توسعه دارد. همان طور که از گوشی های برتر سامسونگ انتظار می رود این گوشی بسیار روان و سریع است.

دیتر بون می گوید: در کل عملکرد گوشی نوت 20 اولترا در سرحد اعلا است. برنامک ها هیچ وقت در پس زمینه بسته نمی شوند و گوشی به هیچ وجه دچار وقفه نمی گردد. نرخ بالای رفرش صفحه نمایش باعث می گردد همه چیز روان تر گردد.

علاوه بر این، انطباق عمیق سامسونگ با ویندوز که به شما اجازه می دهد به وسیله برنامک یور فون صفحه نمایش گوشی خود را روی صفحه لپ تاپ ببینید، باعث کاربرد بیشتر دستگاه های اندروید به نحوی می گردد که معمولا تنها برای کاربران اپل فراهم بود که می توانستند از روی کامپیوتر فایل های خود را نصب نموده، به عکس های گوشی دست یافته، پیغام ها را آنالیز نموده و به پیغامک ها و تماس های تلفنی پاسخ دهند.

متاسفانه سیستم عامل وان یوآی سامسونگ مسئله ای نیز با تبلیغات دارد، از جمله نوار بزرگ تبلیغات در بالای برنامک های خود سامسونگ. گرچه سایر برنامک ها مسئله ای ندارند، اما چنین بهره جویی گستاخانه ای ممکن است باعث کاهش حس تجملی این دستگاه گردد که خود قیمتی گزاف دارد.

در کل گوشی نوت 20 اولترا نسخه بهبودیافته گوشی های موجود است تا آن که انقلاب سامسونگ برای کنار گذاشتن گوشی های قبلی باشد.

برایان هیتر از سایت تک کرانچ می گوید: گوشی نوت جدید بیشتر بهبود و ارتقای گوشی های سابق است تا آن که بخواهد چیزی اساسا جدید باشد. اگر گوشی نوت شما یک یا دوساله است قطعا احتیاج نخواهید داشت که آن را با گوشی جدید جایگزین کنید چرا که همینک نیز گوشی خیلی خوبی دارید.

او اضافه نمود: این فضای کلی طول عمر گوشی ها در صنعت گوشی های همراه است. در کل به روزرسانی ها بیشتر تدریجی انجام می شوند.

این نتیجه گیری در جا های دیگر نیز به گوش می رسد و از آن جا که این گوشی قیمت گزافی دارد، نتیجه ای تلخ به نظر می آید. ساموئل گیبز از نشریه گاردین به این نکته اشاره می نماید که گوشی نوت 20 اولترا هنگامی عرضه شده که ابرگوشی های گران قیمت به عنوان کالایی تجملاتی در نظر گرفته می شوند و نه یک محصول مورد احتیاج.

گیبز نتیجه گرفت: سؤال اصلی این است که آیا کسی هنوز به دنبال گوشی های بزرگ با قیمتی گزاف به ارزش 1179 پوند خواهد رفت وقتی می تواند گوشی خیلی خوبی را به قیمت کمتر از 400 پوند پیدا کند؟

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 385

به "گلکسی نوت 20 اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی نوت 20 اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید