13 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کووید19

به گزارش چای قند پهلو، بنابر اعلام متخصصان، بیماری کووید19 همچنان بیماری است که اطلاعات نسبت به آن اندک است و اشخاص زیادی در سراسر جهان روزانه به آن مبتلا می شوند و بهبود می یابند. در این میان توجه به برخی نکات در دوره نقاهت بیماری می تواند به کاهش سریع تر عوارض بیماری کمک کند. برخی از این نکات در حوزه تغذیه موثر خواهند بود.

13 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کووید19

به گزارش چای قند پهلو و بنا بر اعلامدفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، این نکات تغذیه ای به شرح زیر است:

- پرهیز از مصرف غذاهای سنگین مانند آش گوشت غلیظ، ماکارونی و سوسیس که هضم آن سخت است.

- محدود کردن خوردن غذاهای پرچرب یا سرخ کرده مانند الویه، سیب زمینی سرخ کرده، پنیر پیتزا، انواع کوکو، کتلت و...

- ممنوعیت استفاده از ترشی ها و سرکه که سبب خشکی دستگاه تنفسی و تحریک آن می شوند.

- محدودیت مصرف نمک و شورها و غذاهای کنسروی شور

- محدودکردن مصرف شیر و لبنیات(به جز نوع پروبیوتیک) که ایجاد موکوس در دستگاه تنفسی می کنند.

- محدود کردن استفاده از رب گوجه، فلفل، انواع سس های تند و سس خردل

- کاهش مصرف مواد شیرین و شیرینی ها، آبمیوه صنعتی، نوشابه های گازدار، شکر، مربا و قند

- محدود کردن مصرف نوشیدنی ها و خوراکی های محرک مانند قهوه، چای غلیظ، نسکافه و یا شکلات تلخ

- اجتناب از مصرف زیاد سیر و زنجبیل

- ممنوعیت استفاده از سبوس در صورت وجود اسهال

- ممنوعیت استفاده از روغن هایی مانند زیتون، کلزا، کنجد، روغن آفتابگردان و... برای سرخ کردن مواد غذایی

- محدود کردن استفاده از روغن ها و چربی های حیوانی مانند کره، پیه، دنبه و...

- تداوم محدودیت ها و رژیم های غذایی به ویژه در افرادی که بیماری زمینه ای مانند دیابت، فشارخون بالا و.. دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 217

به "13 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کووید19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 نکته تغذیه ای برای بهبودیافتگان کووید19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید