3 ویژگی که دوست داریم در نسل تازه مک بوک پرو ببینیم

به گزارش چای قند پهلو، سال گذشته اپل از نسل تازه مک بوک پرو در دو مدل 14 و 16 اینچی رونمایی کرد که به لطف طراحی مجذوب کننده و سخت افزار قدرتمند، مورد توجه گسترده ای قرار گرفتند. حالا بعد از گذشت یک سال، این شرکت به زودی از جانشین این لپ تاپ ها رونمایی خواهد نمود.

3 ویژگی که دوست داریم در نسل تازه مک بوک پرو ببینیم

البته سال جاری قرار نیست این لپ تاپ ها با تغییرات گسترده ای روبرو شوند اما در هر صورت در ادامه به 3 ویژگی مورد انتظار از این لپ تاپ ها می پردازیم که حتی اگر سال جاری هم عملی نشوند، امیدواریم سال آینده شاهد ارائه این قابلیت ها باشیم.

بهبود عملکرد گیمینگ

مک بوک ها با وجود اینکه از جهات مختلف لپ تاپ های بسیار مجذوب کنندهی محسوب می شوند، ولی متاسفانه اصلا مناسب گیمینگ نیستند. البته اپل در چند سال اخیر به حوزه گیمینگ توجه زیادی نشان داده ولی در هر صورت نمی توانیم ضعف این شرکت در زمینه گیمینگ را کتمان کنیم. به عنوان مثال این شرکت سرویس اشتراکی اپل Arcade را ارائه داده که کاربران با پرداخت اشتراک ماهانه می توانند به بازی های زیادی دسترسی داشته باشند.

بدون شک نسل نو لپ تاپ های مک بوک پرو با تراشه های M2 پرو و M2 مکس راهی بازار خواهند شد. اگرچه خود تراشه M2 نسبت به نسل قبلی با ارتقای مهمی روبرو نشده، ولی احتمالا مدل های پرچم دار این تراشه نسبت به نسل قبلی از امکانات بسیار بیشتری بهره می برند. بنابراین امیدواریم این بهبود توان سخت افزاری تراشه ها، منجر به بهبود عملکرد نسل نو مک بوک پرو برای گیمرها گردد.

فیس آی دی

کاربران مک بوک سال هاست که چشم انتظار ارائه این قابلیت در لپ تاپ های اپل هستند که هنوز این مشخصه ارائه نشده است. فیس آی دی آیفون هواداران زیادی دارد زیرا کار خود را به خوبی انجام می دهد. به همین دلیل در صورت بهره گیری مک بوک پرو از این مشخصه، کاربران دیگر نیازی به استفاده از دکمه تاچ آی دی قرار گرفته در بخش فوقانی کیبورد نخواهند داشت و فقط کافیست به مانیتور نگاه نمایند. با توجه به اینکه اپل همیشه در پی راحت تر کردن استفاده از گجت های خود است، چنین مشخصه ای فرایند آنلاک کردن مک بوک پرو را بسیار ساده تر می نماید.

چنین کاری با استراتژی نو اپل هم سازگار است. این شرکت می خواهد تمایز بین محصولات خود را بیشتر از گذشته کند. به همین دلیل بر اساس گزارش های منتشر شده، سال آینده آیفون 15 پرو مکس با نام آیفون 15 اولترا معرفی خواهد شد تا تمایز بیشتری نسبت به مدل پرو داشته باشد. بنابراین بهره گیری مک بوک پرو از فیس آی دی، تمایز بین این لپ تاپ و مک بوک ایر را افزایش می دهد و در نتیجه کاربران تمایل بیشتری به خرید مدل پرو پیدا می نمایند.

لازم به ذکر است اپل در همین زمینه پتنت هایی را هم ثبت نموده و حالا که مک بوک پرو از ناچ بهره می برد، دیگر زمان آن رسیده که قابلیت فیس آی دی هم به آن راه پیدا کند.

بهره گیری از قابلیت جزیره پویا

یکی از مهم ترین قابلیت های نو مدل های پرو آیفون 14 همین جزیره پویا (Dynamic Island) است که با استقبال کاربران هم روبرو شده. اگرچه بعضی کاربران از باگ های مربوط به این مشخصه خبر داده اند، اما در کل این مشخصه مثال بارزی از کوشش اپل برای ارائه ویژگی های خاص و مجذوب کننده است.

در این میان، اپل می تواند همین مشخصه را برای مک بوک پرو هم استفاده کند تا مثلا در این بخش اطلاعات مربوط به موسیقی در حال پخش یا شرایط ضبط نمایشگر ارائه گردد. کاربرانی که چندین کار را به طور همزمان انجام می دهند، خیلی زود با یک محیط شلوغ در رابط کاربری سیستم خود روبرو می شوند. اما این مشخصه می تواند بخشی از شلوغی را کاهش دهد.

البته طبیعتا قرار نیست همان ویژگی های استفاده شده برای آیفون راهی مک بوک پرو گردد ولی اپل با توجه به بازخورد های دریافتی می تواند امکانات مجذوب کنندهی را برای این مشخصه ارائه دهد.

منبع: Digital Trends

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1322

به "3 ویژگی که دوست داریم در نسل تازه مک بوک پرو ببینیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ویژگی که دوست داریم در نسل تازه مک بوک پرو ببینیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید