اتهام محاربه برای عاملان سرقت از 200 زن

به گزارش چای قند پهلو، پرونده باند سارقانی که در تحقیقات پلیسی و قضایی به 200 فقره سرقت مقرون به آزار از زنان پایتخت اعتراف نموده اند برای محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده شد و تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری آن ها همچنان ادامه دارد.

اتهام محاربه برای عاملان سرقت از 200 زن

به گزارش شرق، یکی از این چهار متهم خریدار طلا های مسروقه است، دو نفر دیگر متهم اصلی را اسکورت می کردند و متهم اصلی نیز رامین نام دارد. آن ها خرداد سال گذشته دستگیر شدند. این چهار متهم در فرایند تحقیقات به جرائم خود اعتراف کردند و سر دسته باند به 200 فقره سرقت مقرون به آزار با سلاح سرد اعتراف کرد. در پی تکمیل تحقیقات در خصوص جرائم رامین و همدستان دستگیرشده اش و بعد آخرین دفاع متهمان پفراینده آن ها با اتهام محاربه به دادگاه انقلاب خواهد رفت. این در حالی است که به غیر از آن ها سه متهم دیگر همچنان فراری هستند و پفراینده درباره جرائم آن ها هنوز مفتوح است تا دستگیر شوند و تحقیقات درباره آن ها انجام گردد.

دستگیری اعضای این باند اواخر اردیبهشت سال گذشته در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس پایتخت نهاده شد. مأموران آن موقع در جریان سرقت های خشنی که از زنان پایتخت صورت گرفته بود، پی بردند زورگیران به بهانه پرسیدن آدرس به طعمه های خود نزدیک شده و پس از ضرب و شتم آن ها با گذاشتن چاقو روی گردن شان پول و طلاهای شان را سرقت می نمایند. به دنبال این گزارش ها کارآگاهان به بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته اطراف محل های سرقت پرداختند. دوربین ها صحنه های زورگیری خشن را ضبط نموده بودند؛ بنابراین با به دست آمدن تصویر متهمان، کارآگاهان سراغ آلبوم مجرمان سابقه دار رفتند و پیروز شدند هویت تعدادی از سارقان را شناسایی نمایند. در ادامه تعدادی از آن ها دستگیر شدند و با اعتراف به ده ها سرقت، به دستور بازپرس بهشتی از شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت متهمان در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی نهاده شدند و تحقیقات درباره شناسایی دیگر مال باختگان آغاز شد.

این در حالی بود که با دستگیری متهمان از مال باختگان خواسته شد برای شناسایی سارقان به اداره آگاهی بفرایند. یکی از مال باختگان که زن جوانی بود، در تشریح سرقت گفت: ظهر بود و منتظر دخترم بودم که سرویس مهدکودک او را بیاورد. وقتی دخترم پیاده شد و به طرف خانه رفتیم. به محض اینکه خواستم در را ببندم، ناگهان مرد جوانی مانع بسته شدن در شد و من را به داخل هل داد، بعد چاقو را روی گردنم گذاشت. دخترم آغاز به گریه کرد. مرد جوان با دست دیگرش دهان بچه ام را گرفت و من را تهدید به مرگ کرد. من از ترس جان خودم و بچه ام حرفی نزدم. طلاهایم را گرفت و با موتورسیکلتی که منتظرش بود، فرار کرد.

رامین، سردسته 26 ساله این باند که سه سال بود به مواد مخدر معتاد شده بود؛ پس از دستگیری خود را فرزند طلاق معرفی کرد. او درباره جرائمش شرح داد: در خیابان های خلوت شرق تهران با دو موتورسیکلت که هر کدام دو سرنشین داشتند، پرسه می زدیم. با دیدن یک زن تنها در خیابان به او نزدیک می شدیم و من از موتورسیکلت پیاده می شدم و آدرس می پرسیدم. اگر آن زن طلا داشت، به او حمله می کردم و با گذاشتن چاقو روی گردنش طلا ها را سرقت نموده و از محل متواری می شدیم. موتورسیکلت دوم هم نقش اسکورت را داشت تا اگر با مسئله ای روبه رو شدیم، ما را نجات دهند.

متهم گفت: من به اتهام گوشی قاپی مدتی در زندان بودم. وقتی آزاد شدم، چند ماهی با ماشینم کار کردم؛ اما دخل و خرجم تأمین نمی شد. اوضاع زندگی ام خوب نبود. یک روز که داخل پارک نشسته بودم، با پسر جوانی آشنا شدم. او پیشنهاد سرقت را داد و من هم وسوسه شدم و این دزدی ها را آغاز کردیم. متهم ادامه داد: معمولا هفته ای یک بار برای سرقت می رفتیم. گاهی اوقات هم هفته ای دو مرتبه. از پاکدشت با موتورسیکلت راه می افتادیم و به شرق تهران به ویژه منطقه تهرانپارس می رفتیم تا سرقت های مان را انجام دهیم و هر روز معمولا چهار سرقت انجام می دادیم. البته گاهی اوقات هم طلا های بدلی گیرمان می آمد.

سردسته باند درباره اینکه چرا زنان را طعمه قرار می دادند، گفت: زنان بیشتر طلا دارند. از طرفی توان مقاومت کمتری دارند.

او ادامه داد: ما مدت یک سال و نیم این سرقت ها را انجام دادیم و اموال را به صورت مساوی بین خودمان تقسیم می کردیم؛ ضمن اینکه هر دو موتورسیکلت مال خودم بود و آن ها را حدود 60 میلیون تومان خریده بودم. هم صدا نداشت و هم سرعت فرارشان خیلی بالا بود.

این مرد درباره اینکه با پول های به دست آمده از سرقت چه کار نموده است، گفت: یک خودروی لیفان و موتورسیکلتی را که زیر پایم است، خریدم.

در نهایت پفراینده متهمان در دادسرا رسیدگی شد و بازپرس اتهام آن ها را محاربه تشخیص داد. این افراد به زودی در دادگاه انقلاب پای میز محاکمه می فرایند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 141

به "اتهام محاربه برای عاملان سرقت از 200 زن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام محاربه برای عاملان سرقت از 200 زن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید