تور ایتالیا ارزان: اجرای قانون ممنوعیت خوردن در خیابان در فلورانس

به گزارش چای قند پهلو، بعد از دستور سال گذشته شهردار فلورانس مبنی بر خیس کردن پله های مقابل کلیساها برای جلوگیری از نشستن گردشگران، اکنون این شهردار قانون دیگری برای (به گفته عده ای) برگرداندن نزاکت به این شهر به اجرا درآورده است.

تور ایتالیا ارزان: اجرای قانون ممنوعیت خوردن در خیابان در فلورانس

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شاید بتوان ایتالیا را برترین مکان برای غذا خوردن در هوای آزاد دانست، اما این کار در فلورانس که پرطرفدارترین نقطه توریستی این کشور است، تبدیل به چنان مشکل بزرگی شده است که مقامات محلی برای حل آن جریمه هایی تا 500 یورو (581 دلار) در نظر گرفته اند. این قانون شهری که از 4 سپتامبر به اجرا عایدی، مردم را از توقف در مراکز تاریخی برای غذا خوردن در پیاده روها، جاده ها و جلوی مغازه ها و خانه ها منع می نماید.

در حدود 10٬200٬000 توریست (10 میلیون و 200 هزار) به طور سالانه به فلورانس می آیند تا از جاذبه های دیدنی آن که از شهرتی در سطح جهانی برخوردار هستند، مانند تندیس داوود ساخته میکل آنژ و پل پونته وچیو (Ponte Vecchio) متعلق به دوران قرون وسطی بازدید نمایند؛ این تعداد تنها در عرض پنج سال به 2٬400٬000 نفر (2 میلیون و 400 هزار) رسیده است.

چهار خیابانی که قانون ممنوعیت در آن ها اعمال می گردد (خیابان های Via de Neri، Piazzale degli Uffizi، Piazza del Grano و Via della Ninna) از شلوغ ترین خیابان های شهر هستند و این محدودیت ها هر روز و در ساعاتی که غذا خوردن به اوج خود می رسد اعمال می گردد: 12 ظهر تا 3 بعدازظهر و 6 عصر تا 10 شب.

ازدحام جمعیت و انباشت زباله ها

خایابان Via de Neri خیابانی پر از فروشگاه های مواد غذایی شامل سه شعبه از ساندویچی های بسیار محبوب آلانتیکو وینایو (Allantico Vinaio) و بستنی فروشی بسیار پرطرفدار جلاتریا دی نری (Gelateria dei Neri) است. مسافران گرسنه معمولا در این خیابان پرسه می زنند تا برترین غذاها و نوشیدنی های ایتالیایی را مزه نمایند. هواداران این قانون معتقدند این کار مسافران باعث چند برابر شدن ازدحام در این بخش شلوغ از شهر و تشدید مشکل انباشت زباله ها می گردد. داریو ناردله (Dario Nardella)، شهردار فلورانس، با اعلام اجرای این قانون در فیس بوک خود گفت:

گاهی وقت ها با توریستانی روبرو هستیم که آموزش های لازم در خصوص شهر ما را ندیده اند که این مسئله به هیچ وجه خوب نیست.

او اضافه نموده است:

اگر توریستان طوری رفتار نمایند که گویی در خانه خودشان هستند، همواره و در همه حال به شهر ما خوش آمده اند، به ویژه اگر مایل باشند که از غذاهای مخصوص ما لذت ببرند. تنها کسانی که فلورانس را دوست دارند سزاوار فلورانس هستند.

این اولین بار نیست که ناردله مواضعی تند و سختگیرانه نسبت به این گونه موضوعات اتخاذ می نماید. تابستان گذشته، او برای جلوگیری از نشستن توریستان روی پله های کلیساهای شهر دستور داد که آن ها را با آب خیس نمایند.

واکنش های محلی

روبرتا پیراچیونی (Roberta Pieraccioni)، رئیس کمیته Via de Neri، یکی از فلورانسی هایی است که از این اقدام پشتیبانی می نمایند و در این باره به روزنامه ها گفته است که گروهی که او ریاستش را به عهده دارد از این که مسئولین شهر، درخواست آن ها را پذیرفته است راضی هستند و امیدوارند که قانون نو، رفتارهای مبادی آداب و همراه با نزاکت را کمی به خیابان های فلورانس برگرداند.

با این حال، متداول ترین واکنش هایی که در پاسخ به پست فیس بوکی ناردله ابراز شده اند انگشت اشاره خود را به جای بازدیدنمایندگانی که فقط به قصد دیدن و گردش به این شهر معروف آمده اند، به سمت مقامات محلی نشانه رفته اند. بسیاری از آن ها این استدلال را مطرح می نمایند که با تعبیه نیمکت های بیشتر در شهر و چاره اندیشیدن برای محل نشستن مسافرها، این مشکل را رفع کرد.

پائولا لوری، یکی از کسانی که در فیس بوک ناردله برای این پست نظر گذاشته، گفته است:

می دانید وقتی که برای بازدید از شهری به خارج از کشور می روم، با چه چیزی روبه رو می شوم؟ نیمکت ها و سطل های زباله.

الیسا آبارا گورگای هم نوشته است:

ساختن چند نیمکت بیشتر و سرویس بهداشتی تمیز، مانند همه شهرهای مدنی دیگر، باعث می گردد که توریستان از بودن در فلورانس لذت ببرند و رفتار بهتری داشته باشند.

ازدحام بیش از حد توریست

سایت خبری انگلیسی زبان The Local گزارشی منتشر نموده است مبنی بر این که یک پوستر دو زبانه در سطح شهر نصب شده است که از بازدیدنمایندگان می خواهد به ساکنان، تاجران و کارگران این خیابان احترام بگذارند. طبق آن چه که در این پوستر آمده است، کسانی که از این قانون تخطی می نمایند ملزم به پرداخت جریمه ای از 150 تا 500 یورو هستند؛ اما معلوم نیست که سیستم جریمه بر چه اساسی مشخص شده است یا این که آیا منابع شهری دیگری هم برای اجرای قوانین نو اختصاص یافته است یا خیر.

هر سال رکورد نوی برای تعداد مسافران خطوط هوایی ثبت می گردد و همین موضوع باعث شده است که ازدحام بیش از حد توریستان (overtourism) تبدیل به یکی از پرکاربردترین واژه های باب روز در زمینه سفر و توریستی باشد و مقصدهای توریستی زیادی در بخش های مختلف اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با این مشکل هستند تا بتوانند بین نیازهای خود برای جذب دلارهای توریستان با محافظت از جذابیت های منحصربه فرد منطقه خود برای ساکنان و بازدیدنمایندگان، به یک میزان، توازن برقرار نمایند.

فلورانس تنها شهر بزرگ و پرجاذبه ایتالیا نیست که دست به انجام چنین اقدامات تناقض برانگیزی زده است. در سال 2017، رم هم توریستان خود را از خوردن در برخی از مکان های معروف خود شامل فواره تروی (Trevi Fountain) و پله های اسپانیایی (Spanish steps) منع کرد و در ابتدای امسال نیز، ونیز مقررات موقتی را برای تعطیلات روز جهانی کارگر برقرار کرد تا محلی ها و توریستان را از هم جدا کند و منطقه ها ویژه ای از شهر را تنها در اختیار ساکنان و بازدیدنمایندگان همیشگی شهر قرار داد.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1170

به "تور ایتالیا ارزان: اجرای قانون ممنوعیت خوردن در خیابان در فلورانس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: اجرای قانون ممنوعیت خوردن در خیابان در فلورانس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید