افتتاح کتابخانه تخصصی شهرآرا در هفته نوجوان

به گزارش چای قند پهلو، دومین کتابخانه تخصصی ویژه بچه ها و نوجوانان در محله شهرآرا و در غرب تهران افتتاح می گردد.

افتتاح کتابخانه تخصصی شهرآرا در هفته نوجوان

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه 2 در این باره گفت: همزمان با هفته نوجوان طرح ها و برنامه های مختلفی در تکه دوم مرکز اجرایی می گردد که یکی از آنها افتتاح کتابخانه تخصصی ویژه بچه ها و نوجوانان است.

مهدی صالحی با بیان اینکه این دومین کتابخانه تخصصی ویژه بچه ها و نوجوانان است که در یک ماه اخیر افتتاح می گردد اضافه کرد: این کتابخانه در سرای محله شهرآرا با وسعت 70 مترمربع با امکانات متعدد، وسایل مختلف و فضایی با رنگ های شاد آماده شده است و نخستین کتابخانه تخصصی بچه ها منطقه نیز در محله بهرود فعالیت دارد.

او د رباره علت انتخاب محله شهرآرا برای ایجاد این مرکز گفت: این محدوده از منطقه2 پیش تر به عنوان محله دوستدار کودک انتخاب شده بود و با توجه به قابلیت ها و فضای مناسب کتابخانه با ظرفیت بیش از 100 جلد کتاب در گام نخست افتتاح می گردد.

شهردار منطقه 2 با تأکید بر اینکه کتابخانه کودک ونوجوان شهرآرا تنها محل مطالعه نخواهد بود ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های مدیریت محله، در اینجا بچه ها می توانند در فضای شاد کتاب بخوانند و از برنامه های قصه گویی و شاهنامه خوانی بهره مند شوند. بعلاوه با توجه به قرار دادن پرده نمایش امکان نمایش بعضی انیمیشن ها هم در آن وجود دارد. حتی ظرفیت حضور گروه های نمایش بچه ها و نوجوانان برای اجرای تئاتر را هم دارد.

صالحی اضافه کرد: ساعت فعالیت این کتابخانه از 9 صبح تا 16 است و این امکان برای خانواده ها هم وجود دارد تا کتاب های مازاد خود در زمینه بچه ها ونوجوانان را به این مجموعه اهدا نمایند.

سرای محله شهرآرا در بزرگراه جلال آل احمد، خیابان آرش مهر، ضلع شمال غربی بوستان شهرآرا قرار گرفته است.

بخشی از فضای کتابخانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1329

به "افتتاح کتابخانه تخصصی شهرآرا در هفته نوجوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کتابخانه تخصصی شهرآرا در هفته نوجوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید