انتشار جدول میزان افزایش وام های دانشجویی

به گزارش چای قند پهلو، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه وزارت علوم مبالغ وام های دانشجویی را اظهار داشت و گفت: وام تحصیلی دانشجویان متاهل در سال تحصیلی تازه دو برابر دانشجویان مجرد افزایش یافت.

انتشار جدول میزان افزایش وام های دانشجویی

صمد حاج جباری در مصاحبه با مهر با اشاره به وام های دانشجویی و مبالغ آن در سال تحصیلی نو گفت: در حال حاضر پنج نوع وام شامل وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری، تحصیلی و وام ویژه دکتری به دانشجویان ارائه می شود که با مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی نو (1400-1401) مبالغ تمام این وام ها به جز وام ویژه دکتری تا سقف 30 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به مبالغ وام هایی که برای سال تحصیلی نو افزایش یافته اند، ادامه داد: مبلغ وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و 500 هزار تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه نو به 1ملیون و 950 هزار تومان و برای دانشجویان متأهل (دو برابر دانشجویان مجرد) به 3 میلیون و 900 هزار تومان افزایش یافت.

وی اضافه نمود: همچنین وام ودیعه مسکن متاهلی که برای همه مقاطع تحصیلی یک بار در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می شود، در شهر تهران 25 میلیون تومان، در کلان شهر ها 20 میلیون تومان و در سایر شهر ها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با 30 درصد افزایش به ترتیب در تهران به 32 میلیون و 500 هزار تومان و در کلان شهر ها به 26 میلیون تومان و در سایر شهر ها به 19 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.

حاج جباری ادامه داد: در سال تحصیلی نو وام شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز دانشگاه های مختلف دولتی، پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی، و جامع علمی کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ یک میلیون و 300 هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته 2 میلیون و 600 هزار تومان و دکتری 6 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه نمود: همچنین وام ویژه دکتری ماهانه یک میلیون تومان در نظر گرفته شده که هر شش ماه یک بار پرداخت می شود.

حاج جباری اضافه نمود: ثبت نام وام های دانشجویی از چهارم آبان ماه آغاز شده و تا یکم دی ماه سال جاری فرآیند ثبت نام ادامه خواهد یافت. دانشجویان دوماه برای ثبت نام وام های دانشجویی فرصت دارند.

پیش از این درباره افزایش مبلغ وام ضروری برای سال تحصیلی نو عنوان شده بود این وام در رویداد های مختلف مانند تولد فرزند دانشجوی متأهل، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات و دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص پرداخت می شود

به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی فرق دارد که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف 7 میلیون و 800 هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف 10 میلیون و 400 هزار تومان و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف 13 میلیون تومان افزایش یافته است.

ردیفعنوان واممقاطع تحصیلیمبالغ وام های دانشجویی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1400-1399مبالغ وام های دانشجویی با 30 درصد افزایش در نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400
1وام تحصیلیهمه مقاطع تحصیلییک میلیون و 500 تا دو میلیون تومان در هر نیمسال

*یک میلیون و 950 هزار تومان برای دانشجویان مجرد

* 3 میلیون و 900 هزار تومان برای دانشجویان متاهل

2وام شهریههمه مقاطع تخصیلی

کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون تومان

کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته، دکترای حرفه ای دو میلیون تومان

دکتری پیوسته دو میلیون تومان

دکتری تخصصی ناپیوسته 5 میلیون تومان

*کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ 1 میلیون و 300 هزار تومان.

*کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته پیوسته 2 میلیون و 600 هزار تومان.

*دکتری 6 میلیون و 500 هزار تومان.

3وام مسکنبرای همه مقاطع تحصیلی (یک بار پرداخت در طول هر مقطع)

25 میلیون تومان در شهر تهران.

20 میلیون تومان در کلان شهرها.

15 میلیون تومان در سایر شهرها.

* 32 میلیون و 500 هزار تومان در شهر تهران

*26 میلیون تومان در کلان شهرها

*در سایر شهرها 19 میلیون و 500 هزار تومان

4وام ضروریهمه مقاطع تحصیلی که به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی فرق دارد

تولد فرزند دانشجوی متأهل 3 میلیون تومان، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو 3 میلیون تومان، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات تا 5 میلیون تومان، دانشجویان مبتلا به بیماری های خاص و پرهزینه تا 5 میلیون تومان، بیماری خاص و پر هزینه یکی از اعضا تحت تکفل دانشجو تا 4 میلیون تومان سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق تا 5 میلیون تومان.

*مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف 7 میلیون و 800 هزار تومان،

*مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف 10 میلیون و 400 هزار تومان

*مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف 13 میلیون تومان

5وام ویژه دکتریدکتری700 هزار تومان به صورت ماهیانهیک میلیون تومان به صورت ماهانه
منبع: فرارو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1040

به "انتشار جدول میزان افزایش وام های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار جدول میزان افزایش وام های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید