اولویت های ایران از زبان ظریف در سفر منطقه ای اش

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با پربار توصیف کردن ملاقات ها و گفت وگوهای خود با مقام های قزاقستان و با اشاره به تور منطقه ای خود تأکید کرد که اولویت ایران، همسایگانش می باشد.

اولویت های ایران از زبان ظریف در سفر منطقه ای اش

به گزارش به نقل از فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با پربار توصیف کردن ملاقاتها و نشست های خود با مقام های قزاقستان و با اشاره به سفر منطقه ای خود، اولویت ایران را همسایگان این کشور توصیف کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با پربار توصیف کردن ملاقات ها و گفت وگوهای خود با مقام های قزاقستان و با اشاره به تور منطقه ای خود تأکید کرد که اولویت ایران، همسایگانش می باشد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، با اشاره به ملاقات با مقام های قزاقستان در جریان تور منطقه ای خود نوشت: در قزاقستان، در سومین مقصد از تور منطقه ای من، محلی که من نشست های قابل توجه و پرباری با (قاسم جومرت) توکایف رئیس جمهور (قزاقستان) و (مختار) تیلو بردی وزیر خارجه (قزاقستان) داشتم، دو کشور ما اهداف زیادی را در زمینه ثبات منطقه ای و خلع سلاح هسته ای دنیا به اشتراک دارند. مثل همواره، همسایگان ما، اولویت ما هستند.

محمدجواد ظریف در سومین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی، روز گذشته (چهارشنبه) وارد قزاقستان شد و پس از ملاقات و گفت وگو با مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان در نشست خبری مشترک با همتای خود طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از حضور در قزاقستان مطرح کرد: نوروز را به همه مردم قزاقستان تبریک و پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به مردم این کشور تبریک می گویم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این به ازبکستان و قرقیزستان سفر و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این دو کشور ملاقات و گفت وگو کرد. ترکمنستان مقصد بعدی سفر وزیر امور خارجه ایران به آسیای مرکزی است. ظریف در هفته ای که گذشت نیز سفری دوجانبه به تاجیکستان داشت و ضمن رایزنی با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور در نهمین کنفرانس قلب آسیا - فرایند استانبول درباره افغانستان شرکت و با بعضی مقامات شرکت کننده از جمله رئیس جمهور افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 756

به "اولویت های ایران از زبان ظریف در سفر منطقه ای اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های ایران از زبان ظریف در سفر منطقه ای اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید