تور ارزان چین: اولین داروی چینی کرونا وارد فاز آزمایش بالینی شد

به گزارش چای قند پهلو، شرکت داروسازی سینوفارم اولین داروی کرونای دنیا را که از پلاسمای بیماران بهبودیافته ساخته شده است وارد آزمایش بالینی کرد.

تور ارزان چین: اولین داروی چینی کرونا وارد فاز آزمایش بالینی شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نائب رئیس گروه بیوتکنولوژیک ملی چین (CNBG) به اسم زیرشاخه شرکت داروسازی سینوفارم، خاطرنشان کرد که اولین داروی کووید ـ19 دنیا، فراوریشده بر اساس ایمونوگلوبولین های سرم انسانی ساخته شده از پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی وارد فاز آزمایش های بالینی می گردد.

در بیانیه رسمی منتشرشده در حساب وی چت کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی های دولتی شورای دولتی چین به نقل از جو جینگ جین (Zhu Jingjin) سرپرست آزمایشات بالینی CNBG آمده است که پلاسمای نقاهت پیشتر در برنامه درمانی ملی کووید ـ19 گنجانده شده و اثربخشی بسیار خوبی برای بیماران با شرایط حاد و وخیم ابتلا به کرونا را نشان داده است.

آخرین نمونه واکسن های نسل دوم کووید ـ19 فراوریشده به وسیله CNBG که به صورت ویژه برای واریانت های مختلف دلتا و بتا طراحی شده اند هم نتایج اولیه خوبی نشان داده اند.

بیش از 2.1 میلیارد دوز واکسن کرونا تا روز شنبه اخیر در سراسر کشور چین تزریق شده است و این در حالی است که سینوفارم به اسم فراورینماینده اصلی واکسن در این کشور، روز گذشته (یکشنبه 5 سپتامبر، 14 شهریور ماه) از ارائه یک طرح رسمی برای گرفتن تأیید تزریق دوز بوستر و تقویت نماینده اطلاع داد.

گلوبال تایمز به نقل از CNBG نوشت که داروی ضد کووید ـ19 نوی که از پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی و یا افراد واکسینه شده غیرآلوده فراوری می گردد، حاوی آنتی بادی های خنثی نماینده کرونا با قدرت بالاست؛ این دارو مطالعات پیش بالینی و آزمایشات حیوانی را تکمیل نموده است که نتیجه آنها رهایی قابل توجه از علائم کرونا و آسیب ناشی از ابتلا به عفونت ویروسی کروناست؛ این دارو به زودی وارد فاز سوم می گردد.

با این حال، کارشناسان هشدار داده اند که پیشگیری و واکسیناسیون همچنان کارآمدترین ابزار برای متوقف کردن چرخه ابتلا به عفونت ویروسی کروناست و در این بین، داروهای ویژه می توانند به صورت محدود کمکنماینده باشند.

تائو لینا ناظر واکسن کووید ـ19 در شانگهای در این رابطه می گوید: به محض آلوده شدن انسان به ویروس کرونا، این ویروس از سلول های انسان برای تکثیر مداوم ویروس های نو استفاده می نماید و ایمونوگلوبولین های انسانی می توانند صرفاً ویروس های خارج از سلول را خنثی نمایند و ایمنی سلولی به وسیله واکسن ها لازم است.

یک استاد ایمونولوژیست دیگر مستقر در پکن که تمایلی به افشای نامش نداشته است، هم گفت که این داروی نو ضد کووید ـ 19 ممکن است حاوی خطر ابتلا به عفونت های ناشی از سایر ویروس ها مانند هپاتیتB و اچ آی وی و بعلاوه سایر بیماری های واگیردار به وسیله خون باشد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 952

به "تور ارزان چین: اولین داروی چینی کرونا وارد فاز آزمایش بالینی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: اولین داروی چینی کرونا وارد فاز آزمایش بالینی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید