اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می نماید

به گزارش چای قند پهلو، براساس گزارش های منتشرشده، ظاهراً اپل روی فناوری جدیدی کار می نماید که تعویض باتری آیفون را ساده تر می نماید. احتمالاً اواخر سال جاری در سری آیفون 16 شاهد آن خواهیم بود.

اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می نماید

قانون تازه اتحادیه اروپا از فراورینمایندگان گوشی های هوشمند می خواهد تا سال 2025 در محصولاتشان از باتری هایی استفاده نمایند که با ابزارهای در دسترس به راحتی تعویض شوند. حالا The Information در گزارش تازه خودش به نقل از منابع زنجیره فراوری آیفون می گوید اپل برای رسیدن به این هدف استفاده از فناوری چسب القاشده به صورت الکتریکی را آنالیز می نماید.

تغییرات فناوری تازه تعویض باتری آیفون

روش فعلی تعویض باتری آیفون نسبتاً چالش برانگیز است؛ به عنوان مثال ابتدا باید نوارچسب ها را جدا کرد. پس از بیرون آوردن باتری قدیمی، برای نصب باتری تازه به دستگاهی تخصصی احتیاج است.

اما در فناوری تازه، اپل احتمالاً باتری را در محفظه ای فلزی (به جای فویل) قرار می دهد و با یاری برق ولتاژ پایین، باتری تازه به سادگی تعویض می گردد. تصویر بالا سال گذشته فاش شده بود که باتری آیفون 16 پرو با محفظه فلزی و هیت سینک گرافنی را نشان می دهد.

البته حتی باوجوداین نیز کاربران همچنان باید خودشان گوشی آیفون را باز نمایند که به علت استفاده از چسب و پیچ برای ثابت نگه داشتن نمایشگر آیفون و حفظ مقاومت آن در برابر آب، کار پیچیده ای است.

پیش بینی می گردد این روش تازه تعویض باتری حداقل در یکی از مدل های آیفون 16 که اواخر امسال میلادی عرضه خواهد شد، استفاده گردد. بعلاوه ممکن است درصورت موفقیت آن، تمام نسخه های آیفون 17 سال آینده از آن بهره ببرند.

حتی باوجود این تغییرات که به منظور ساده کردن فرایند تعویض باتری آیفون طراحی شده اند، انتظار می رود اپل باتوجه به پیچیدگی و خطرات احتمالی آن، همچنان به کاربران توصیه کند برای این کار از افراد متخصص و حرفه ای یاری بگیرند.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب
انتشار: 9 تیر 1403 بروزرسانی: 9 تیر 1403 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1486

به "اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل احتمالاً در آیفون 16 فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید