ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال 2019 شدند

به گزارش چای قند پهلو، طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران و اکوادور در صدر کشورهایی قرار گرفته اند که بیشترین رشد گردشگری را در سال 2018 داشته اند.

ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال 2019 شدند

بسیاری از جهانگردان ترجیح می دهند از شهرهای یا کشورهایی دیدن کنند که بازدیدکنندگان خارجی آن ها هر سال روبه افزایش است. سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل، با انتشار گزارش سال 2019 از برجسته ترین مقاصد جهانگردی بین المللی، کار را برای این دسته از مسافران بسیار آسان کرده است و کشورهایی را که با افزایش و همین طور کاهش جهانگرد روبرو بوده اند، تعیین کرده است.

اکوادور با 2.42 میلیون بازدیدکننده، بیشترین رشد جهانگرد را داشته، به طوری که در مقایسه با 1.6 میلیون بازدیدکننده سال گذشته، شاهد رشدی 51درصدی بوده است.

جزایر تاریخی گالاپاگوس نقش مهمی در جذب جهانگرد به اکوادور داشته است؛ به طوری که 276 هزار جهانگرد در سال 2018 از آن دیدن کرده اند. دیگر کشورهایی که شاهد افزایش تعداد جهانگرد بوده اند، عبارت اند از ایران (49.9 درصد)، مصر (36.6 درصد) و اوگاندا (31.9 درصد).

کشور گرجستان نیز با جمعیت چهار میلیون نفری، حدود پنج میلیون جهانگرد داشته است. در کمال تعجب، انگلستان کاهش 3.5 درصدی جهانگردان را تجربه کرده؛ هرچند، بر اساس گزارش مؤسسه گلوبال دیتا (GlobalData)، منطقه لندن بزرگ در سال 2018 پذیرای 19.09 میلیون جهانگرد بوده است. شهر بانکوک در تایلند نیز با 22.43 میلیون جهانگرد در همین سال، در صدر پربازدیدترین شهرهای جهان قرار گرفت.

تعداد جهانگردانی که در سال 2018 از سئول دیدن کرده بودند نیز به 12.41 میلیون نفر می رسید. کره جنوبی هم اعلام کرده بود که جهانگردی این کشور 15.1 درصد رشد داشته است. در این میان فرانسه با 89.4 میلیون جهانگرد در سال گذشته توانست رتبه نخست پربازدیدترین کشور جهان را از آن خود کند. رتبه های دوم و سوم به ترتیب به اسپانیا با حدود 82 میلیون و آمریکا با 79.6 میلیون جهانگرد تعلق گرفت. انگلستان نیز با 37.7 میلیون جهانگرد در سال 2018 جایگاه هفتم را به دست آورد، هرچند که ظاهراً این فرایند سیر نزولی پیدا کرده است.

فهرست ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی به کشورهای بزرگ تر، تاریخی و پرجمعیت پرداخته است و جای تعجب ندارد که در صدر جهانگردی جهان قرار دارند.

اگر قصد سفر دارید، همیشه می توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جست وجوی پرواز خبرنگاران پایین ترین قیمت بلیط ها را از بین فروشنده های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان تر از همه جا تهیه کنید.

منبع: کجارو / thetravel.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1163

به "ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال 2019 شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اکوادور با بیشترین رشد گردشگری، صدرنشین سال 2019 شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید