با بچه ها اخمو چه کنیم؟

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا - بچه ها اخمو و بداخلاق برای هیچ کس سرگرم نماینده و مطلوب نیستند و بیشتر اطرافیان از نگهداری و مراقبت از آنها طفره می فرایند. بدخلقی و اخمویی بچه ها می تواند ناشی از بیماری، گرسنگی، خستگی، ترس، حسادت، تحریک شدن به وسیله اطرافیان و ... باشد. این بچه ها به دلایل مختلف سر و صدا و قشقرق راه می اندازند و یا سعی می نمایند شما را عصبانی و تحریک نمایند.

با بچه ها اخمو چه کنیم؟

بچه ها ممکن است از شما نافرمانی نمایند و یا به شدت به شما بچسبند و با جار و جنجال از شما بخواهند همواره در آغوش شما باشند. بدون شک تربیت بچه ها کار دشواری است. برای مثال کودکی را مجسم کنید که وسط یک فروشگاه شلوغ آغاز به بدرفتاری می نماید و جسورانه به والدینش پاسخ می دهد.

در چنین مواقعی حتی والدینی که خیلی در خصوص تربیت فرزندشان به خود اطمینان دارند نیز مأیوس و دلسرد می شوند و در پی روش و کلمات مناسبی می گردند تا کودک خود را آرام نمایند. لذا در این مقاله قصد داریم طی چند مرحله نحوه رفتار مناسب والدین با این گونه بچه ها را گوشزد کنیم تا از این طریق، بدخلقی این گونه بچه ها تقلیل یابد و کودک و والدین احساس بهتری داشته باشند.

اجازه ندهید بداخلاقی کودکتان بر مهارتهای فرزند پروری شما غلبه یابد و شما هم بداخلاق شوید.

برترین راه برای مقابله با کج خلقی در بچه ها، متوقف کردن کودک در اولین مرحله ممکن است. در اینجا به چند روش اشاره می شود:

علت تغییر رفتار کودکتان را پیدا کنید.

سعی کنید بفهمید چه اتفاقی روی داده که موجب عصبانیت فرزندتان شده است. بدخلقی و عصبانیت، بی علت ایجاد نمی شود. سعی کنید بفهمید که بر کودکتان چه گذشته است. مثلا اگر او دچار ناامیدی بزرگی شده، سعی کنید برای او آرامش ایجاد کنید.

آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید

اجازه ندهید بداخلاقی کودکتان بر مهارتهای فرزند پروری شما غلبه یابد و شما هم بداخلاق شوید. به هنگام بروز بدخلقی در کودکتان سعی کنید با کشیدن نفس های عمیق آرامش خود را حفظ کنید و هر آنچه باعث عصبانیت، نفرت و خشونت شما می شود را به فراموشی بسپارید.

مراقب باشید که به فرزندتان بیش از حد بی توجهی نکنید.

مطمئن شوید که کودکتان به خاطر عدم توجه شما دچار عصبانیت نشده است. برای یک کودک، توجه منفی مثل پاسخ والدین به یک کج خلقی، بهتر از توجه نکردن است. این عادت را در فرزندتان ایجاد کنید که در مقابل رفتارهای مثبتش به او توجه نشان دهید.

از روش توجه برگردانی بهره ببرید.

حواس کودک خود را پرت کنید. موقعی که کودکتان عصبانی است، حواس او را با پیشنهاد یک چیز تازه پرت کنید یا محیط او را عوض کنید. او را بیرون ببرید یا به یک اتاق دیگر منتقل کنید.

برخورد جدی داشته باشید

اگر کودک در حال تکرار رفتاری است که احتمال صدمه به خود را دارد و شما قبلا از او خواسته اید که این کار را نکند، با جدیت با او برخورد کنید تا بفهمد در خصوص مسائل مربوط به سلامتی او کاملا جدی و انعطاف ناپذیر هستید.

با کودکتان به یک مکان خوب و مناسب بروید

این مکان خوب می تواند دورتر از جایی که با دیگران دعوا نموده است، جایی که ترسیده است و یا جایی که سبب تحریک بیش از حد او می شود، باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1126

به "با بچه ها اخمو چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بچه ها اخمو چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید