به گفته مینگ چی کو، استانداردهای اپل می تواند فراوری Apple Car را تا 2025 به تأخیر بیندازد

به گزارش چای قند پهلو، به گفته مینگ چی کو، با توجه به تعیین نبودن برنامه های توسعه Apple Car و استانداردهای کیفی اپل، ممکن است خودروی خودران این شرکت تا سال 2025 با تأخیر روبرو گردد.

به گفته مینگ چی کو، استانداردهای اپل می تواند فراوری Apple Car را تا 2025 به تأخیر بیندازد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، چندی پیش خبری مبنی بر احتمال عرضه خودروی فیزیکی اپل در سال 2021 منتشر شد؛ اما بازه زمانی یادشده کمی دور از انتظار است؛ مخصوصا در زمانی که دنیا به دلیل همه گیری ویروس کرونا دچار محدودیت فراوری و بسته شدن مراکز فراوریی شده است. بازه زمانی مذکور دقیقا زمان معرفی آیفون های جدید محسوب می گردد و به نظر نمی رسد غول دنیای فناوری در یک رویداد از دو محصول عظیم و مهم رونمایی کند.

با این اوصاف، ادعا و گزارش های منتشرشده کمی دور از واقعیت به نظر می رسند؛ زیرا تا به امروز اطلاعات موثقی از نوع و تعیینات سخت افزاری این خودرو منتشر نشده است. به دنبال داغ شدن شایعات اغلب کذب درباره Apple Car، مینگ-چی کو، تحلیل نام آشنای محصولات اپل در آخرین یادداشتش خطاب به سرمایه گذاران، در خصوص هیاهوی تبلیغاتی ناشی از گزارش های یادشده هشدار داده است؛ شایعاتی که به افزایش ارزش سهام شرکای تجاری اپل منجر شد.

به گفته کو، خرید سهام در شرکت های وابسته واکنشی سریع و شتاب زده است که می تواند کوتاه مدت باشد و حداقل سه دلیل وجود دارد که باعث می گردد سرمایه گذاران در حال حاضر این کار را انجام ندهند. عدم اطمینان از برنامه زمان بندی، کمبود تأمین نماینده یا تعیینات خودرو و عدم اطمینان از رقابت اپل در بازار اتومبیل های الکتریکی و خودران، عمده ترین مسائل قابل آنالیز محسوب می شوند که ممکن است مشکلاتی برای سرمایه گذاران به وجود آورند. در گذشته، مینگ چی کو پیش بینی نموده بود که کوپرتینویی ها در بازه زمانی 2023 تا 2025 از خودروی خودران رونمایی خواهند کرد؛ اما اکنون اذعان می نماید که برنامه های توسعه فعلی Apple Car در هاله ای از ابهام واقع شده است و نمی توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد. او می نویسد:

با توجه به تغییر بازار خودروهای الکتریکی (EV) و خودران و استانداردهای کیفی بالای اپل، تعجب نخواهیم کرد اگر برنامه راه اندازی Apple Car به سال 2028 یا بعد از آن موکول گردد. در گزارش ها و شایعات منتشرشده، تعیینات و تأمین نمایندگان تنها حدس وگمان بازار هستند و شامل تأمین نمایندگان واقعی Apple Car نمی شوند. ماهیت در حال تکامل تعیینات فنی، باعث می گردد خیلی زود باشد که در خصوص تعیینات نهایی صحبت کنیم.

بنیاد تحلیلی TF Securities و مینگ چی کو، بر این باورند که برگ برنده و عامل اصلی موفقیت خودروی خودران اپل، سخت افزار نخواهد بود؛ بلکه داده های عظیم هوش مصنوعی موفقیت این محصول را تضمین خواهد نمود؛ منطقه ای که اپل در محصولات خود مزایای رقابتی قابل توجهی نشان نداده است.

اظهارنظر بعضی از تحلیل گران و خبرگزاری های معتبر نیز منتشرشده است که می تواند به واقعیت نزدیک تر باشد و دید خوبی از محصول آینده اپل ارائه کند. برای مثال، رویترز باور دارد که اپل می کوشد در سال 2024 خودروی خودران را با فناوری به اصطلاح سطح بعدی باتری روانه بازار کند. باتری یادشده مبتنی بر طراحی تک سلولی است و این امکان را به مهندسان می دهد که سلول های منفرد را در یک باتری جمع و فضای بسته و غیر قابل استفاده در باتری را آزاد نمایند؛ البته اعتقاد بر این است که محدودیت ایجادشده به دلیل همه گیری ویروس کرونا می تواند معرفی Apple Car را تا سال 2025 یا حتی بیشتر به تأخیر بیندازد.

تحلیل گران بانک گلدمن ساکس، اعتقاد دارند که حضور در صنعت خودرو برای اپل به عنوان یک پلتفرم سخت افزاری پشتیبانی نماینده برای خدماتش منطقی خواهد بود؛ اما سودآوری پایین تجارت خودرو و هزینه های بالای فراوری، احتمالا به این معنی است که سرمایه گذاران این حوزه تأثیرات محدودنماینده ای در کسب درآمد خواهند داشت و ظاهرا این دلایل اپل را به سوی جست وجو برای راه های جایگزین، از جمله اعتماد به فراورینمایندگان دیگر برای ایجاد وسیله نقلیه سوق خواهد داد.

براساس گزارش دیگری از مورگان استنلی، علاقه اپل برای ورود به صنعت خودروی الکتریکی احتمالا به بهبود تجربه رانندگی با ادغام سخت افزار، نرم افزار و خدمات منجر خواهد شد. با استناد به این گزارش، غول فناوری کوپرتینو به دنبال دستیابی به پنج فناوری اصلی که شامل طراحی پردازنده، باتری، دوربین، حسگر و نمایشگرهایی است که به طور بالقوه به کوشش هایش در زمینه توسعه اتومبیل یاری می نماید و باعث می گردد Apple Car به عنوان یک پروژه طولانی مدت دیده گردد.

پروژه تیتان تا به امروز با فراز و نشیب زیادی روبه رو بوده و به صورت ناتعیین، فرایند کاری اش از سیستم های خودران خودرو تا طراحی اتومبیل متغیر بوده است؛ اما تصور می گردد عمده کوشش اپل بر ساخت خودروی الکتریکی خودران معطوف شده باشد؛ این امر منجر به ثبت اختراعات متعدد در زمینه طراحی اتومبیل و سایر فناوری های مرتبط با آن شده است. علاوه بر این، استخدام کارشناسان و خرید استارتاپ های این حوزه برای تسریع در تحقیقات، مُهر تأیید دیگری از مصمم بودن اپل در این صنعت محسوب می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 581

به "به گفته مینگ چی کو، استانداردهای اپل می تواند فراوری Apple Car را تا 2025 به تأخیر بیندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گفته مینگ چی کو، استانداردهای اپل می تواند فراوری Apple Car را تا 2025 به تأخیر بیندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید