ترکیش ایرلاین؛ از بهترین خطوط هواپیمایی جهان

به گزارش چای قند پهلو، کیفیت بالای خدمات و به ویژه کیفیت مطبوع غذاهای ترکیش ایرلاینز زبانزد خاص و عام است. ترکیش ایرلاینز شرکت هواپیمایی معتبر در ایران نیز به خوبی شناخته شده است و مسافرانی که به ترکیه یا کشورهای دیگر در سرتاسر جهان سفر می نمایند هنگام رزرو بلیط هواپیما به دلیل امنیت پرواز و کیفیت بالای خدمات این خط هواپیمایی را انتخاب می نمایند.

ترکیش ایرلاین؛ از بهترین خطوط هواپیمایی جهان

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به عنوان عظیم ترین و اصلی ترین پیمانکار ترانزیت ورود و خروج مسافران هوایی ترکیه است و پروازهایی به بیش از 200 فرودگاه بین المللی در جهان دارد. این شرکت با داشتن 247 راستا پروازی، چهارمین شرکت عظیم جهان از لحاظ راستاهای پروازی و سومین ایرلاین عظیم اروپا پس از ایرفرانس و لوفت هانزا از نظر جابه جایی مسافر محسوب می گردد.

هواپیمایی ترکیش ایرلاین، در سال 1933 میلادی، به دستور کمال مصطفی آتاتورک و به عنوان یکی از بخش های وزارت دفاع این کشور تاسیس شد. در این زمان تنها دو هواپیمای پنج نفره، دو هواپیمای چهار نفره و یک توپولوف 10 نفره همه ناوگان هوایی این دپارتمان را تشکیل می داد. پس از دو سال این بخش به سازمانی عمومی به نام مدیریت عمومی ایرلاین ها تبدیل شد تا اینکه در سال 1938 به مجموعه وزارت حمل و نقل این کشور منتقل پیدا کرد. بعد از دوران جنگ فعالیت های این بخش با ایجاد راستاهای پروازی بیشتر به شهرهایی چون آنکارا، آتن، بیروت، نیکوزیا و ... گسترش یافت.

دفتر مرکزی شرکت هواپیمایی ترکیه در شهر استانبول قرار گرفته است و در دو فرودگاه بین المللی استانبول یعنی فرودگاه آتاتورک و فرودگاه سابیحا گوکچن شعبه دارد. ترکیش ایرلاین تاریخچه پر فراز و نشیبی دارد و راه درازی را طی نموده تا به عنوان برترین خط هواپیمایی اروپا و یکی از بهترین خطوط هواپیمایی جهان انتخاب گردد.

ترکیش ایرلاینز شرکت با سرمایه گذاری های کلان روی تجهیز و بالا بردن کیفیت پروازهای خود توانسته جایگاه خوبی در بین شرکت هواپیمایی بین المللی پیدا کند.

امروزه ترکیش ایرلاین به دلیل کیفیت بالای خدمات ارائه شده، امنیت پرواز، استفاده از هواپیماهای مدرن و مجهز و صد البته به خاطر غذاهای خوشمزه ای که در هواپیما سرو می گردد مشهور است. در بعضی پروازهای این خط هواپیمایی، منویی که به مسافران ارائه می گردد الهام گرفته از غذاهای امپراتوری عثمانی است. مجلات و نشریات مختلف که به آنالیز جنبه های مختلف خطوط هواپیمایی می پردازند بارها ترکیش ایرلاینز را تحسین نموده اند و آن را در زمره بهترین شرکت های هواپیمایی رده بندی نموده اند.

کلاس های پروازی ترکیش ایرلاینز

ترکیش ایرلاینز دارای پروازهای مختلف در کلاس های پروازی تجاری یا بیزنس کلاس (Business Class) و پرواز مالی یا اکونومی (Economy class) است. در ادامه به اختصار در خصوص هریک از این پروازها شرح می دهیم.

پرواز بیزنس کلاس ترکیش ایرلاینز: این نوع پرواز که به پروازهای تجاری نیز نامیده می گردد فضایی راحت و آرام برای سفرهای تجاری فراهم می نماید. از آنجا که این نوع پرواز متخص سفرهای کاری و تجاری است تمام امکانات و تسهیلات رفاهی برای استراحت در طول سفر فراهم شده است. جایگاه های این نوع پرواز دارای ماساژور هستند. اگر قصد دارید در طول پرواز اسناد و مدارکی را مطالعه کنید می توانید با چراغ مطالعه راحت تر این کار را انجام دهید. جایگاه ها تا حد امکان به عقب می فرایند و به تختی 188 سانتیمتری تبدیل می شوند. اگر نور هواپیما مانع استراحت و خوابیدن می گردد می توانید نور محوطه نشستن خود را کم کنید.

پرواز اکونومی ترکیش ایرلاینز: پرواز مالی یا اکونومی: جایگاه های این نوع پرواز را می توانید تا 18 سانتیمتر به عقب ببرید تا راحت تر باشید و استراحت کنید. در طول پرواز گزینه های مختلفی برای سرگرم شدن دارید. با استفاده از منوی متنوع می توانید موزیک های به روز و زیبا گوش کنید، جدیدترین فیلم های جهان را تماشا کنید، به اخبار گوش دهید و یا آنکه با بازی های مختلف موجود در سیستم خود را سرگرم کنید.

وزن بار مجاز ترکیش ایرلاینز: بنا به نوع بلیط هر مسافر اجازه دارد تا میزان مشخصی بار با خود حمل کند و اگر وزن بارش بیش از حد مجاز باشد مجبور به پرداخت جریمه اضافه بار خواهد بود. اما به طور کل میزان بار مجاز پروازهای بین المللی ترکیش ایرلاینز برای پرواز تجاری یا بیزنس کلاس 30 کیلوگرم و وزن بار مجاز برای پرواز مالی یا اکونومی 20 کیلوگرم است.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 472

به "ترکیش ایرلاین؛ از بهترین خطوط هواپیمایی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیش ایرلاین؛ از بهترین خطوط هواپیمایی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید